‘’Πρόταση του Μάνου Κόνσολα για τη δημιουργία σχολείων δεύτερης ευκαιρίας σε Κω και Κάλυμνο. Νέες ειδικότητες στα ΙΕΚ Ρόδου, Κω, Καλύμνου και Λέρου, με προσανατολισμό στα τουριστικά επαγγέλματα’’
Με τον Υφυπουργό Παιδείας, αρμόδιο για θέματα δια βίου μάθησης, κ. Κώστα Κουκοδήμο, συναντήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας.
Ο Βουλευτής κατέθεσε σειρά προτάσεων προκειμένου να αλλάξουν τα κριτήρια βάσει των οποίων δημιουργούνται σχολεία και τμήματα δεύτερης ευκαιρίας, στις νησιωτικές περιοχές.
Πρότεινε την ίδρυση και λειτουργία αυτόνομων σχολείων δεύτερης ευκαιρίας σε Κω και Κάλυμνο.
Ο κ. Κόνσολας κατέθεσε σχετικό υπόμνημα στον Υπουργό για την δημιουργία ΙΕΚ με ειδικότητες τουριστικών επαγγελμάτων σε Κω, Λέρο και Κάλυμνο, αναγκαίες για την κατάρτιση στελεχών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στα νησιά.
Ζήτησε, επίσης, την ίδρυση τμήματος φυλάκων αρχαιοτήτων στο ΙΕΚ Ρόδου αφού είναι αναγκαίο για τη στελέχωση των δομών πολιτιστικής κληρονομιάς.
Ο κ. Κόνσολας είχε την ευκαιρία να αναπτύξει τις προτάσεις του, μιλώντας και στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής που πραγματοποιήθηκε στις 31 Ιουλίου 2014.
Όπως επισήμανε χαρακτηριστικά, δεν μπορεί να είναι ίδια τα κριτήρια στα Δωδεκάνησα και στην Αττική σε ό, τι αφορά στη σύσταση σχολείων ή τμημάτων δεύτερης ευκαιρίας και να χρειάζονται 12 έως 20 μαθητές. Έφερε, μάλιστα, σαν παράδειγμα την Κάρπαθο, όπου πέρυσι δεν μπόρεσε να λειτουργήσει σχολείο δεύτερης ευκαιρίας λόγω του ότι ήταν 8 μαθητές και ζήτησε να αλλάξει ο κανονισμός για τις νησιωτικές και δυσπρόσιτες περιοχές.
Ο Βουλευτής ζήτησε να τοποθετηθούν εγκαίρως καθηγητές στα ΙΕΚ και αναφέρθηκε στα προβλήματα και στις ελλείψεις υποδομών στο ΙΕΚ Ρόδου, επισημαίνοντας:
«Πρέπει να δούμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις υποδομές των Ι.Ε.Κ. και ιδίως ότι έχει σχέση με τα εργαστήρια και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Για παράδειγμα, στο Ι.Ε.Κ. της Ρόδου, δηλαδή σε μία περιοχή 140.000 κατοίκων, υπάρχουν υπολογιστές παλαιάς τεχνολογίας.
Είναι δεδομένο ότι χρειάζεται αναβάθμιση των υποδομών και των εργαστηρίων του ΙΕΚ Ρόδου, μέσω χρηματοδότησης από ευρωπαϊκούς πόρους. Το αναφέρω, γιατί υπάρχει το πρόγραμμα “Ανάπτυξη Ανθρωπίνου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020”.
Επίσης, θα πρότεινα, σε ό, τι αφορά στις δομές για τη Δια Βίου Μάθηση, να διερευνηθεί η δυνατότητα εφαρμογής νέων παιδαγωγικών μεθόδων, καθώς και η φοίτηση εξ’ αποστάσεως με υποδομές e-learning, υποδομή που θα μπορούσε να στηρίξει και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου».