Κανέλα, κουρκούμη, τζίντζερ, σκόρδο και πιπέρι καγέν: Τα «μαγικά» οφέλη τους για την υγεία μας

Οι ερευνητές διατροφής λένε ότι υπάρχουν περισσότερα από 100 κοινά μπαχαρικά που χρησιμοποιούνται στην μαγειρική σε όλο τον κόσμο.

Μερικά από αυτά τα μπαχαρικά είναι αποδεδειγμένα συμπυκνωμένες πηγές αντιοξειδωτικών, ουσιών που προστατεύουν τα κύτταρα από βλάβες.

Δεν χρειάζεται να ψάξετε εξωτικά συστατικά για σημαντικά οφέλη υγείας. Μερικά από τα καλύτερα μπαχαρικά μπορείτε να βρείτε στην τοπική σας αγορά.

Μία σημείωση: Οι περισσότερες μελέτες που δείχνουν οφέλη χρησιμοποιούν συμπληρώματα για τον έλεγχο της δόσης του μπαχαρικού (ή της δραστικής ένωσης του μπαχαρικού) που καταναλώνουν οι συμμετέχοντες. Συχνά αυτά παρέχουν μεγαλύτερες δόσεις από ό,τι κατά κανόνα τρώμε συνήθως σε μια μέρα.

1. Είναι αλήθεια ότι η κανέλα μειώνει το σάκχαρο στο αίμα;

Οι μελέτες λένε ΝΑΙ. Αυτό το δημοφιλές μπαχαρικό προέρχεται από το φλοιό της κανέλας και χρησιμοποιείται σε οτιδήποτε, από καφέδες και άλλα ροφήματα, μέχρι γλυκά και μαγειρευτά. Η κανέλα είναι ιδιαίτερα καλή για άτομα που έχουν υψηλό σάκχαρο στο αίμα. Προσδίδει γλυκιά γεύση στα τρόφιμα χωρίς να προσθέτει ζάχαρη και μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να μειώσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σε άτομα με διαβήτη τύπου 2.

Η κανέλα μπορεί επίσης να προσφέρει οφέλη για την υγεία της καρδιάς, όπως η μείωση των υψηλών επιπέδων χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων στο αίμα. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για άτομα με διαβήτη που διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν καρδιακή νόσο.

Η κανέλα δεν αντικαθιστά τα φάρμακα για τον διαβήτη, ή μια διατροφή ελεγχόμενη από υδατάνθρακες, αλλά μπορεί να είναι μια χρήσιμη προσθήκη σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

2. Μπορεί ο κουρκουμάς να μειώσει την φλεγμονή;

Ο κουρκουμάς είναι περισσότερο γνωστός για τη χρήση του σε ινδικά πιάτα με κάρυ. Έχει γίνει μια μοντέρνα υπερτροφή για την ικανότητά του να μειώνει τη φλεγμονή, μια κοινή αιτία δυσφορίας και ασθένειας.

Ένα από τα συστατικά του κουρκουμά είναι μια ουσία που ονομάζεται κουρκουμίνη. Η έρευνα δείχνει ότι μπορεί να μειώσει την φλεγμονή στον εγκέφαλο, η οποία έχει συνδεθεί με τη νόσο του Αλτσχάιμερ και την κατάθλιψη. Σε μια μικρή μελέτη με ενήλικες άνω των 50 ετών, όσοι κατανάλωναν συμπληρώματα κουρκουμίνης κατά τη διάρκεια 18 μηνών είχαν βελτίωση στις βαθμολογίες των τεστ μνήμης. Ανέφεραν επίσης ότι ήταν σε καλύτερη διάθεση. Το πιο εντυπωσιακό; Οι σαρώσεις του εγκεφάλου τους έδειξαν σημαντικά λιγότερους δείκτες που σχετίζονται με τη γνωστική έκπτωση!

Λόγω των αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων της, η κουρκουμίνη είναι επίσης αποτελεσματική στην μείωση του πόνου και του οιδήματος σε άτομα με αρθρίτιδα. Και μελέτες σε ζώα δείχνουν ότι η κουρκουμίνη θα μπορούσε να έχει ισχυρές αντικαρκινικές ιδιότητες. Μια μελέτη του Johns Hopkins διαπίστωσε ότι ένας συνδυασμός κουρκουμίνης και ενός φαρμάκου χημειοθεραπείας ήταν πιο αποτελεσματικός στη συρρίκνωση των ανθεκτικών στα φάρμακα όγκων από την σκέτη χρήση χημειοθεραπείας.

3. Μπορεί το τζίντζερ να προστατεύσει από τη ναυτία;

Το τζίντζερ είναι ένα τροπικό φυτό που χρησιμοποιείται σε ασιατικούς πολιτισμούς για χιλιάδες χρόνια για τη θεραπεία της στομαχικής διαταραχής, της διάρροιας και της ναυτίας.

Έρευνες έχουν βρει ότι το τζίντζερ είναι αποτελεσματικό στην μείωση της ναυτίας που σχετίζεται με την εγκυμοσύνη και στην μείωση της κοιλιακής διαταραχής μετά από χειρουργική επέμβαση. Μερικές μελέτες έχουν επίσης βρει ότι το τζίντζερ μειώνει τη σοβαρότητα της ναυτίας, ή προλαμβάνει τα συμπτώματα εντελώς. Μπορεί ακόμη και να βοηθήσει με τη ναυτία και τον έμετο που προκαλείται από χημειοθεραπεία, όταν λαμβάνεται μαζί με φάρμακα κατά της ναυτίας.

Ρωτήστε πρώτα το γιατρό σας πριν πάρετε τζίντζερ ενώ λαμβάνετε φάρμακα χημειοθεραπείας, καθώς μπορεί να έχει αρνητική αλληλεπίδραση με ορισμένα φάρμακα.

4. Είναι αλήθεια ότι το σκόρδο κάνει καλό στην καρδιά;

Η κατανάλωση σκόρδου μπορεί να προστατεύσει την καρδιά από αλλαγές που οδηγούν σε καρδιακές παθήσεις.

Καθώς μεγαλώνετε, κάποια σκλήρυνση των αρτηριών είναι φυσιολογική. Αυτό ονομάζεται αθηροσκλήρωση και εμφανίζεται καθώς στο εσωτερικό των τοιχωμάτων των αρτηριών συσσωρεύονται λιπώδεις εναποθέσεις, που αποτελούνται από χοληστερόλη και άλλες ουσίες. Παράγοντες όπως το κάπνισμα, η υψηλή αρτηριακή πίεση και η υψηλή χοληστερόλη μπορεί να το επιδεινώσουν. Καθώς η συσσώρευση αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου, οι αρτηρίες στενεύουν. Αυτό μπορεί να σας κάνει επιρρεπείς σε έμφραγμα και εγκεφαλικό επεισόδιο.

Οι ερευνητές έχουν συνδέσει την πρόσληψη σκόρδου με τη διατήρηση ευέλικτων αιμοφόρων αγγείων, ειδικά στις γυναίκες. Επιπλέον, μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση σκόρδου μπορεί να μειώσει την χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια.

Το σκόρδο είναι βασικό συστατικό της μεσογειακής διατροφής, ενός τρόπου διατροφής που συστήνουν συχνά οι καρδιολόγοι.

5. Μπορεί το πιπέρι καγέν να ανακουφίσει τον πόνο;

Το καγέν είναι ένα είδος πιπεριάς τσίλι που θα βρείτε στην κουζίνα της Νοτιοδυτικής Αμερικής καθώς και σε μεξικάνικα πιάτα. Οι πιπεριές καγέν περιέχουν μια ουσία που ονομάζεται καψαϊκίνη. Είναι αυτή που τις κάνει καυτερές και επίσης αυτή που μπορεί να προσφέρει ανακούφιση από τον πόνο.

Η καψαϊκίνη μειώνει τον αριθμό των σημάτων πόνου που στέλνονται στον εγκέφαλο. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο εγκέφαλος δεν “καταγράφει” τόση δυσφορία. Λειτουργεί στον πόνο που προκαλείται από αρθρίτιδα και νευρική βλάβη, που σχετίζεται με τον διαβήτη. Μπορείτε να εφαρμόσετε κρέμες με καψαϊκίνη απευθείας στις αρθρώσεις και τους μύες.

Εργαστηριακές έρευνες και μελέτες σε ζώα δείχνουν ότι η κατανάλωση πιπεριού καγέν μπορεί επίσης να βοηθήσει σε κάτι που προκαλεί πολύ εσωτερικό πόνο: το έλκος. Αν και οι άνθρωποι συχνά συνδέουν τα πικάντικα τρόφιμα με στομαχικές διαταραχές, η καψαϊκίνη βοηθά στην μείωση των ελκών, περιορίζοντας την ανάπτυξη βακτηρίων που προκαλούν έλκος (ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού), μειώνοντας το υπερβολικό οξύ του στομάχου και αυξάνοντας τη ροή του αίματος.

Διαβάστε περισσότερα νέα εδώ

Pin It on Pinterest

Share This