Totos.gr: Η πλατφόρμα που ξεκίνησε από την Ρόδο και θέλει να σώσει την τσέπη σου

Την 1η Ιουλίου 2015, είχε προγραμματιστεί να βγει στον ιντερνετικό αέρα μια νέα πλατφόρμα. Λίγα 24ωρα πριν, έγινε το απρόσμενο: «Έσκασαν» τα capital control στην Ελλάδα. Η τύχη μερικές φορές παίζει περίεργα παιχνίδια. Εκείνη η πλατφόρμα όμως ξεκίνησε την λειτουργία της. Και μέχρι σήμερα συνεχίζει να αναπτύσσεται, φιλοξενώντας περίπου 3,5 εκατ. προϊόντα. Είναι το Totos.gr.

Πρόκειται για μια πλατφόρμα σύγκρισης τιμών, η οποία έχει έδρα τη Ρόδο. Πως είναι όμως να ξεκινάς το επιχειρηματικό σου εγχείρημα σε μια τόσο περίεργη συγκυρία, πως πρέπει να αντιμετωπίζεις τις γνώμες των άλλων, αλλά και τι γίνεται στο κομμάτι του ανταγωνισμού; Ο ιδρυτής του Totos.gr, Μιχάλης Ίκουτας, μιλά για όλα στη συνέντευξη του στο It’s Possible.

Ιδρύσατε την επιχείρησή σας στην Ρόδο. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να ξεκινά κάποιος το εγχείρημά του από ένα νησί;

Υπάρχουν πολλών ειδών δυσκολίες. Εμείς επιλέξαμε να επιχειρήσουμε στο νησί που γεννηθήκαμε  και μεγαλώσαμε, αγαπάμε το νησί, μας αρέσει η ζωή εδώ. Το μεγάλο όφελος του να ζούμε και να εργαζόμαστε εδώ, είναι η ποιότητα ζωής που απολαμβάνουμε  εμείς και οι οικογένειές μας, κι αυτός είναι ο κυρίαρχος λόγος που παραμένουμε στη Ρόδο. Οι δυσκολίες είναι πολλές… Δυσκολευόμαστε παρά πολύ στη στελέχωση θέσεων με εξειδικευμένες απαιτήσεις, και επιπλέον δυσκολευόμαστε αρκετά στο networking. Έχουμε κάποια company values που στηρίζουμε, όπως για παράδειγμα ότι επιθυμούμε συνεχώς να ενημερωνόμαστε, να παρακολουθούμε τις εξελίξεις στον τομέα μας, να γνωρίζουμε καινούριο κόσμο στον κλάδο μας αλλά και σε άλλους κλάδους πιο εξελιγμένους. Όμως η συνεχής εξέλιξη και ανάπτυξη, δυστυχώς σε μια περιφερειακή πόλη όπως είναι η Ρόδος, γίνεται πολύ πιο δύσκολα. Αναγκαζόμαστε να ταξιδεύουμε πολύ συχνά στην Αθήνα, κι αυτό είναι ένα επιπλέον κόστος για την επιχείρηση, αλλά επαναλαμβάνω ότι είναι κάτι που έχουμε επιλέξει για την ποιότητα ζωής που μας προσφέρει το νησί.

Είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε θυσίες και να ταξιδεύουμε συχνά προκειμένου να απολαμβάνουμε των προνομίων που μας παρέχει η Ρόδος, ωστόσο μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2018 σκοπεύουμε να λειτουργήσουμε γραφεία και στην Αθήνα, ώστε να καταφέρουμε να επιλύσουμε το πρόβλημα της στελέχωσης και του networking, που μας απασχολούν ιδιαιτέρως.

Ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΙΚΟΥΤΑΣ

Πώς προέκυψε η ιδέα για το Totos.gr;

Αν αναφέρεστε στο όνομα, η ιδέα προέκυψε εντελώς ξαφνικά… Ακούγοντας τους στίχους ενός τραγουδιού το οποίο συνειρμικά με οδήγησε στο Totos.gr. Πρόκειται για ένα δισύλλαβο, εύηχο, και ευκολομνημόνευτο όνομα που είναι πολύ δύσκολο να γίνει misspell. Παράλληλα ο συσχετισμός με τον (γνωστό σε όλους μας) Τοτό παρέχει τεράστιες δυνατότητες στις προωθητικές ενέργειες και στο marketing. Ως προς το project,αυτό προέκυψε συνειδητοποιώντας την έκρηξη στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, και μάλιστα στην Ελλάδα της κρίσης. Είδαμε λοιπόν αυτό, αποφασίσαμε να μπούμε στην αγορά, κάναμε μια πρώτη έρευνα, είδαμε το κενό που υπάρχει και θεωρήσαμε ότι υπάρχει χώρος για εμάς και τολμήσαμε!

Είχατε ετοιμάσει το λανσάρισμα της πλατφόρμας, αλλά ακριβώς εκείνη την χρονική στιγμή «έσκασαν» τα Capital Control. Τι ακριβώς συνέβη τότε και πώς το αντιμετωπίσατε;

Πραγματικά ήταν μια πολύ δύσκολη συγκυρία. Εμείς είχαμε ενημερώσει τα μέχρι τότε συμβεβλημένα e-shops για το λανσάρισμα της πλατφόρμας την 1η Ιουλίου του 2015, το οποίο συνέπεσε δυστυχώς με την επιβολή των capital controls, το κλείσιμο των τραπεζών, την αβεβαιότητα στην αγορά και όλα όσα ακολούθησαν. Εμείς, το καλύτερο που μπορούσαμε να κάνουμε αρχικά, ήταν να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας, παρά το  πολύ μεγάλο χαστούκι που μόλις είχαμε δεχθεί… Είχαμε ξοδέψει τον μεγαλύτερο όγκο του αρχικού μας κεφαλαίου. Χρειάστηκε να κάνουμε ένα πλάνο διαχείρισης των ταμειακών μας αποθεμάτων, για το διάστημα που εκτιμήσαμε ότι χρειαζόταν ώστε να εξομαλυνθεί η κατάσταση. Τότε υπολογίσαμε ότι απαιτείται ένα διάστημα από 9 έως 12 μήνες, μέχρι να υπάρχει μια πιο ξεκάθαρη εικόνα στην αγορά. Σίγουρα όλη αυτή η κατάσταση μας πήγε πάρα πολύ πίσω. Τα πράγματα θα είχαν εξελιχθεί πολύ διαφορετικά για εμάς αν δεν συνέβαινε αυτό. Όλα μας τα πλάνα έπρεπε να αναθεωρηθούν και να ξεκινήσουμε από την αρχή τον σχεδιασμό μας, διότι δεν ήμασταν μια εδραιωμένη επιχείρηση, αλλά μια επιχείρηση που άνοιγε εκείνη την ημέρα. Οφείλω να σημειώσω ότι υπήρχε πολύ μεγάλη κατανόηση από την πλειοψηφία των συνεργατών μας, προφανώς υπήρχαν και κάποιοι που δυσαρεστήθηκαν με το γεγονός ότι τα πράγματα πήγαν πίσω, όμως προσπαθήσαμε όσο μπορούσαμε να γίνει κατανοητό ότι δεν επρόκειτο να εγκαταλείψουμε το project, κάτι που προφανώς σήμερα φαίνεται. Ταυτόχρονα δείξαμε κι εμείς την ίδια κατανόηση στους συνεργάτες μας και στους ιδιοκτήτες των eshops, διαθέτοντας για την περίοδο εκείνη πακέτα ιδιαιτέρως δελεαστικά, αντιλαμβανόμενοι πλήρως την αβεβαιότητα της αγοράς.

Δεν σας άγχωσε το γεγονός, ότι στο πεδίο της ιντερνετικής σύγκρισης τιμών στην Ελλάδα, δείχνει να κυριαρχεί ένας μεγάλος «παίχτης»; Και για να μιλάμε συγκεκριμένα, αναφέρομαι στο Skroutz.gr

Νομίζω πως σε κάθε αγορά υπάρχει ένας κυρίαρχος παίκτης, ένας δεύτερος παίκτης, ένας τρίτος παίκτης και ούτω καθεξής. Αν λοιπόν το δει κανείς με καθαρό μυαλό, δεν θα πρέπει αγχώνεται. Με την ίδια λογική, δεν θα έπρεπε να υπήρχαν δεύτεροι και τρίτοι παίκτες σε καμία αγορά. Το μονοπώλιο δεν ωφελεί κανέναν.

Ειδικά εμείς που ζούμε στο νησί, το βιώνουμε σε πολλά επίπεδα. Ως παράδειγμα θα σας φέρω την αεροπορική μας σύνδεση με την Αθήνα, που γίνεται μόνο από δύο εταιρείες με αποτέλεσμα το κόστος μετάβασης από την Ρόδο στην Αθήνα να είναι τόσο υψηλό, που με το ίδιο ποσό που πληρώνουμε εμείς για να πάμε στην πρωτεύουσα μπορείς κάποιος να μεταβεί από την Αθήνα στο Λονδίνο π.χ.! Αυτό είναι απόρροια του μονοπωλίου, ή αν θέλετε των περιορισμένων επιλογών που έχουμε στον συγκεκριμένο τομέα. Οπουδήποτε επικρατεί μονοπώλιο ή οι επιλογές είναι περιορισμένες, αποβαίνει εις βάρος της αγοράς και των καταναλωτών. Για να επανέλθω λοιπόν στο δικό μας τομέα, όσες περισσότερες είναι οι επιλογές τόσο καλύτερο είναι για τα e-shops αλλά και για τους επισκέπτες, όπως ισχύει σε κάθε αγορά.

Δεν αποτέλεσε λοιπόν για εμάς η παρουσία ένας μεγάλου «παίκτη», ανασταλτικό παράγοντα και γενικά θεωρώ ότι δεν πρέπει να αποτελεί αυτό ανασταλτικό παράγοντα σε καμία αγορά. Είναι λάθος αυτή τη αντίληψη. Οι δύο υπάρχουσες πλατφόρμες είναι 15 χρόνια στην αγορά, έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά. Εμείς προσπαθούμε να βελτιωθούμε και  να γινόμαστε καλύτεροι κάθε μέρα με τις δικές μας δυνάμεις, να γινόμαστε πιο γρήγοροι, πιο εύχρηστοι και πιο χρήσιμοι. Είμαστε μόλις δύο χρόνια στην αγορά και προχωράμε βήμα βήμα, κοιτάζοντας την πορεία που έχουμε ήδη διανύσει και παραμένοντας πάντα προσηλωμένοι στο στόχο που έχουμε θέσει.

Ποιες ήταν οι πρώτες αντιδράσεις συγγενών και φίλων, όταν τους ανακοινώσατε ότι θέλετε να ξεκινήσετε τη δική σας επιχείρηση, στην Ελλάδα της κρίσης;

Η οικονομική κρίση σίγουρα διαμορφώνει ένα πιο δύσκολο περιβάλλον για τους επιχειρηματίες, όπως κρύβει και πολλές ευκαιρίες. Είναι βασικό να μην δει κανείς την κρίση ως πρόβλημα αλλά ως πρόκληση. Βεβαίως ο καθένας την αντιλαμβάνεται διαφορετικά και πράττει και δραστηριοποιείται αναλόγως.

Οι αντιδράσεις ήταν πολλές και διαφορετικές, αν όμως επηρεάζεσαι από τις διαφορετικές απόψεις και τις πολλές γνώμες των γύρω σου, καλό είναι να μην καθίσεις στην καρέκλα του επιχειρηματία. Επιχειρηματίας σημαίνει να ακολουθείς το ένστικτό σου, να ρισκάρεις, να μην βολεύεσαι στην ασφάλεια του μετρίου.

Αν μπει σήμερα κάποιος στην πλατφόρμα σας, τι αριθμό προϊόντων θα συναντήσει και σε τι κατηγορίες; Και πώς σκοπεύετε να αναπτυχθείτε στο προσεχές μέλλον;

Τα προϊόντα αυτή τη στιγμή είναι περίπου στα 3.500.000. σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων, από το τελευταίο μοντέλο iPhone ή Samsung μέχρι ανταλλακτικά για τρακτέρ. Προσπαθούμε να μην υπάρχει προϊόν το οποίο να είναι διαθέσιμο στην ιντερνετική αγορά και να μην υπάρχει στο Totos.gr. Ως προς την ανάπτυξη, για το προσεχές μέλλον υπάρχει ο σχεδιασμός, όπως σας είπα, για γραφεία στην Αθήνα στο πρώτο τρίμηνο του 2018. Ηδη σχεδιάζουμε τα application για iOS και android και δουλεύουμε καθημερινά στην βελτιστοποίηση της πλατφόρμας, χρησιμοποιώντας ό,τι πιο καινούριο προσφέρει η τεχνολογία σε όλα τα επίπεδα. Η εξέλιξή μας είναι συνεχής και σκοπός είναι εντός του 2018 να κοιτάμε κάποιες αγορές-χώρες όπου θα μπορούσαμε να επεκταθούμε.

Πηγή : itspossible.gr

 

Pin It on Pinterest