Τι είναι το Metaverse και τι μπορείς να κάνεις σε αυτό

Το 2023 είναι πλέον εδώ και η τεχνολογία τρέχει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανταγωνίζονται το ένα το άλλο με στόχο να κερδίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας και παράλληλα να κυριαρχήσουν σε δημοτικότητα. Πιθανότατα το μεγαλύτερο εξ’ αυτών είναι το Facebook, το οποίο παρότι πριν από δύο χρόνια έκανε άλμα προς το μέλλον, δεν έχει καταφέρει να πετύχει όλα όσα ήλπιζε ότι θα καταφέρει.

Η αλλαγή του ονόματος σε Meta και η εμφάνιση του «metaverse» αποτέλεσε για μήνες το σημείο αναφοράς για τους χρήστες όλων των social media και φυσικά του Τύπου. Πολλά ακούστηκαν, αρκετά έγιναν, αλλά πολύ λιγότερα επιτεύχθηκαν από την εταιρεία του Mark Zuckerberg που θεώρησε ότι θα είχε λαμπρό πεδίο δόξας. Παρ’ όλα αυτά, η μάχη αποδείχθηκε πιο σκληρή απ’ ό,τι αναμενόταν, έστω κι αν το metaverse είναι ένας χώρος που θεωρείται το μέλλον της τεχνολογίας. Στηρίζεται στην εικονική πραγματικότητα, προκειμένου να προκαλέσει την αλληλεπίδραση των χρηστών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον που μοιάζει τρομερά με την πραγματική ζωή.

Είναι τόσο πιστό το αντίγραφο, που πλέον εκεί μπορεί να κάνει οποιοσδήποτε τα πάντα σε τρεις διαστάσεις: να εργαστεί, να ερωτευθεί, να ψωνίσει, να διασκεδάσει ή να παίξει. Αυτό το τελευταίο είναι και το κλειδί για τη Meta, που προσπαθεί όλο αυτό το διάστημα των δύο ετών να δελεάσει τις εταιρείες και να τους δείξει ένα νέο, ψηφιακό δρόμο για την προσέλκυση νέων πελατών. Οι online πλατφόρμες κατάλαβαν γρήγορα ότι το metaverse δεν είναι μία ουτοπία και από τις πρώτες εταιρείες που επέλεξαν να επενδύσουν με την παρουσία της στον νέο αυτόν κόσμο ήταν εκείνες του gaming.

Η διασκέδαση είναι ήδη ψηφιακή για online εταιρείες με μεγάλη παράδοση, όπως είναι η PokerStars Casino και αποτελεί πραγματικότητα ότι το metaverse φιλοδοξεί να αφήσει το σημάδι του στο iGaming. Πολύ φυσιολογικά, η συγκεκριμένη online πλατφόρμα επένδυσε στη δυνατότητα να παίζουν οι χρήστες της μερικά από τα αγαπημένα παιχνίδια τους μέσα στο metaverse, αφού προέβλεψε ότι το μέλλον βρίσκεται σε τέτοιου είδους δυνατότητες για τους παίκτες. Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους θεωρεί ότι θα το πετύχει είναι τέσσερις: η δυνατότητα επιλογής παιχνιδιού, η δραστηριότητα του χρήστη μέσα στο περιβάλλον του παιχνιδιού, η αλλαγή των χαρακτηριστικών του παραδοσιακού τρόπου παιχνιδιού και οι τρόποι πληρωμής.

Φυσικά, δεν πρόκειται για τη μοναδική επιλογή που έχει κανείς στο περιβάλλον της Meta. Το online gaming κατέχει ηγετικό ρόλο στο metaverse, όπως και δραστηριότητες που θα μπορούσε κάποιος να πραγματοποιήσει μόνο στον φυσικό χώρο πριν από μόλις 5-10 χρόνια. Στο metaverse έχουν ήδη πραγματοποιηθεί εικονικές συναυλίες μεγάλων συγκροτημάτων, με παγκόσμιο βεληνεκές στη μουσική. Ακόμη κι αυτήν την στιγμή διεξάγονται ταξίδια σε πραγματικούς προορισμούς, αλλά χωρίς να ανοίξει κανείς ούτε την εξώπορτα του σπιτιού του. Και επίσης μεγάλες εταιρείες retail πουλάνε τα προϊόντα τους σαν να πρόκειται για φυσικά καταστήματα, με τον χρήστη να έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί στον χώρο, να δοκιμάσει τα ρούχα χάρη στο avatar που χρησιμοποιεί, να ψωνίσει με ηλεκτρονικές συναλλαγές και να τα παραλάβει τελικά στο σπίτι του.

Εννοείται ότι η Meta φιλοδοξεί να φιλοξενήσει στο ίδιο περιβάλλον μεγάλες επιχειρήσεις. Με ψηφιακά γραφεία σε εικονικό περιβάλλον, μία εταιρεία και οι εργαζόμενοί της θα έχουν πολλαπλά οφέλη. Το work from home που σήμερα είναι ανερχόμενη τάση, θα μπορέσει να γίνει το κυρίαρχο μοντέλο αφού η εργασία θα γίνεται μέσα από το metaverse, με άμεση (αλλά ψηφιακή) επαφή μεταξύ των εργαζόμενων, χωρίς όμως να φεύγει κανείς από το σπίτι του. Ήδη το περιβάλλον Horizon Workrooms είναι διαθέσιμο για τις εταιρείες που λειτουργούν στο metaverse, οι οποίες ταυτόχρονα αποφεύγουν τα μεγάλα λειτουργικά έξοδα που καλούνται να πληρώσουν στον φυσικό κόσμο και τα επενδύουν για την ανάπτυξή τους.

Η Meta ή, αν προτιμάτε, το Facebook, έχει στηρίξει πολλά πάνω στο συγκεκριμένο πλάνο, διότι θεωρεί ότι πρέπει να κοιτάζουμε μπροστά με τα μάτια των νέων. Ξέρει ότι η μετάβαση δεν θα γίνει από τη μία στιγμή στην άλλη, όμως θεωρεί ότι η νέα γενιά εργαζομένων, μάνατζερ και επιχειρηματιών θα εκτιμήσουν τις δυνατότητες που προσφέρει το metaverse και σταδιακά η Meta θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ζούμε την καθημερινότητά μας. Το αν θα το πετύχει και σε ποιον βαθμό είναι ένα ερώτημα που δεν μπορεί να απαντηθεί αυτή τη στιγμή.

Pin It on Pinterest

Share This