ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: ”Χαμηλά και ανταγωνιστικά τέλη για τα αεροδρόμια Ρόδου και Κω ως προϋπόθεση”

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου κατέθεσε στον Υφ. Μεταφορών και υπόμνημα με προτάσεις.

Στα προαπαιτούμενα για την παραχώρηση της εμπορικής εκμετάλλευσης των αεροδρομίων Ρόδου και Κω, αναφέρθηκε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Κόνσολας, στην κοινή συνάντηση με τον Υφυπουργό Μεταφορών, κ. Παπαδόπουλο, προς τον οποίο κατέθεσε και έγγραφο υπόμνημα.

Ο κ. Κόνσολας αναφερόμενος σε αυτά τα δύο αεροδρόμια , επεσήμανε:

«Η ιδιωτικοποίηση ενός περιφερειακού αεροδρομίου θα πρέπει να συνδέεται με την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη ευρύτερων περιοχών, τα οφέλη να διαχέονται στους πολίτες.

Μαζί με τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας αλλά και την προοπτική δημιουργίας νέων από τις επενδυτικές πρωτοβουλίες που θα αναπτυχθούν και θα αφορούν στις εμπορικές χρήσεις.

Τα αεροδρόμια Ρόδου και Κω κατά τη θερινή περίοδο, παρουσιάζουν αθροιστικά το 70% της κίνησης του «Ελ. Βενιζέλος».

Είναι λογικό, συνεπώς, για τα δύο αυτά αεροδρόμια, να υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από ιδιώτες-επενδυτές. Αυτό που θα πρέπει να επισημανθεί είναι ότι τα δύο αυτά αεροδρόμια είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη των δύο νησιών αλλά και των Δωδεκανήσων και γι’ αυτό, σημαίνοντα ρόλο έχουν οι απόψεις και οι προτάσεις των τοπικών κοινωνιών.

Είναι η πύλη εισόδου των επισκεπτών μας που πρέπει να παραμείνει φιλική και ανταγωνιστική ως προς τις τιμές.

Είναι αυτονόητο ότι για να συνεχιστεί αυτή η ανοδική πορεία, και μάλιστα σε περίοδο κρίσης, θα πρέπει να υπάρχουν φθηνά και ανταγωνιστικά τέλη στα αεροδρόμια αυτά και ποιοτικές υπηρεσίες

Τα δύο αυτά νησιά των Δωδεκανήσων, η Ρόδος και η Κως, διαμορφώνουν μία στρατηγική επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου παρέχοντας συγκεκριμένα κίνητρα. Στη βάση αυτής της στρατηγικής, κινείται η πρόταση για μειωμένες τιμές στα τέλη των δύο αυτών αεροδρομίων από Οκτώβριο έως Απρίλιο».

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου ζήτησε να γίνει σαφές και ξεκάθαρο ότι δεν πρόκειται να κλείσει ή να αναστείλει τη λειτουργία του κανένα αεροδρόμιο στα μικρότερα νησιά της Δωδεκανήσου αλλά και του Νοτίου Αιγαίου.

Τα νησιά, όμως, αυτά αποτελούν εθνικό έδαφος, με ιδιαιτερότητες ξεχωριστές και πολυσήμαντες.

Άλλωστε με το νέο χρηματοδοτικό εργαλείο «Συνδέοντας την Ευρώπη» εντάσσονται και τα νησιά μας στο Χάρτη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

Ο κ. Κόνσολας αναφέρθηκε και στο θέμα της εγκατάστασης κεραιών κινητής τηλεφωνίας επισημαίνοντας ότι: «Το ισχύον πλαίσιο αδειοδότησης και εγκατάστασης δεν αντιμετωπίζει τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν στις νησιωτικές περιοχές.

Παρακάμπτεται η αυτοδιοίκηση, δεν υπάρχει σαφές πλαίσιο χωροθέτησης με αποτέλεσμα να βλέπουμε κεραίες κινητής τηλεφωνίας σε κατοικημένες περιοχές, ακόμα και κοντά σε σχολεία, όπως συμβαίνει στην Κω.

Έχω καταθέσει αναλυτική πρόταση προκειμένου οι νησιωτικοί δήμοι μαζί με το ΤΕΕ, που αποτελεί κατά κάποιο τρόπο τον εξειδικευμένο σύμβουλο του Κράτους, να εκπονούν μελέτες για τη χωροθέτηση κεραιών κινητής τηλεφωνίας».