Ροδιακός Ναυτικός Κώδικας
H Ρόδος όπως και τα υπόλοιπα νησιά της Ελλάδας, φημίζεται από αρχαιοτάτων χρόνων για τη ναυτική της δύναμη, τις ναυτικές της ικανότητες και τους αέναους αγώνες που έχει δώσει ατρόμητη στο Αιγαίο .
Οι Ρόδιοι ναυτικοί, υπερασπίζονταν πάντοτε ένα νησί, φάρο πολιτισμού και ιστορίας σε ένα σταυροδρόμι θαλασσών. Οι τεχνικές τους, καθώς και η στρατηγική τους εφαρμοζόταν σε συνεχείς μάχες με εχθρούς που ήθελαν να καταλάβουν τη Ρόδο. Ήταν κυρίαρχος δύναμη στη Μεσόγειο και εξελίχθηκε στο πέρασμα των αιώνων σε μεγάλη εμπορική και ναυτική δύναμη.
Η εμπειρία των Ροδίων στις θάλασσες, έγινε αιτία να δημιουργηθεί ένα νομικό ναυτικό δίκαιο μείζονος σημασίας. Οι Ρόδιοι ναυτικοί, καλλιεργημένοι και μορφωμένοι, συνέλεξαν και κατέγραψαν όλους τους κανόνες, τις τεχνικές και τα καθήκοντα που εφαρμόζονταν στα πλοία και έγραψαν τον « Ροδιακό Ναυτικό Κώδικα», μια συλλογή νομικών εγγράφων που συνέβαλε τα μέγιστα στο διεθνές ναυτικό δίκαιο. Σταδιακά άρχισε να αναγνωρίζεται ευρέως και να εφαρμόζεται σχεδόν από όλους τους Μεσογειακούς λαούς στις θάλασσες.
Ο Νόμος αυτός, « Ο Ναυτικός κώδικας της Ρόδου», συντάχθηκε ανάμεσα στις χρονολογίες 479 π.χ- 475 π.χ. και αφορούσε όλες τις υποχρεώσεις και όλα τα δικαιώματα, όσων εμπλέκονταν στο θαλάσσιο εμπόριο. Ο νόμος αυτός, αποτελούνταν από 3 κύρια μέρη. Στο εισαγωγικό, στο οποίο αναφερόταν ότι η κυβέρνηση της Ρόδου συμφωνούσε απόλυτα με αυτό το νόμο. Στο δεύτερο μέρος που περιείχε 11 άρθρα σχετικά με τις συμφωνίες του εμπορίου και στο τρίτο μέρος, το οποίο περιείχε όλους τους κανόνες που εφαρμόζονταν στην καθημερινότητα σε ένα πλοίο σε 47 άρθρα.
Δυστυχώς, δεν έχει διασωθεί ή δεν έχει βρεθεί ακόμα κάποιο αντίγραφο του Ναυτικού Κώδικα της Ρόδου και όλα τα στοιχεία έχουν προκύψει μέσα από έρευνες και ιστορικές πηγές. Δεν αμφισβητείται όμως από κανέναν ότι η Ρόδος λόγω της γεωγραφικής της θέσης στη Μεσόγειο αποτελούσε λίκνο της ναυτιλίας.