Μια ξεχωριστή παρουσίαση από τους μαθητές του 7ου Δημ. Σχολείου Ρόδου με θέμα το νερό

Μια ξεχωριστή παρουσίαση έκαναν οι μαθήτριες και οι μαθητές  της Δ’ τάξης του 7ου Δημοτικού Σχολείου πόλεως Ρόδου «Αμαράντειος» την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου με θέμα το νερό. Ψυχή της πρωτοβουλίας η κα. Ανδρομάχη Κοτσίφη, η εκπαιδευτικός τους, που μαζί με την υποστήριξη της κας. Τσαμπίκας Μακρογιάννη,  Διευθύντριας του σχολείου άνοιξαν ένα καινούριο κόσμο μάθησης στα παιδιά, μέσα από την εφαρμογή εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας.

Οι 24 μαθητές: Aνδρουλάκης Κωνσταντίνος, Αλμάδι Μάριος, Βούλγαρης Γεώργιος, Βούλγαρης Θεόδωρος, Γαλιουδάκη Μαριέτα, Γεωργιάδου Σταυρούλα, Γκόνος Ιωάννης, Καλαμπάκα Αναστασία, Κορρέ Αικατερίνη, Κυπριώτη Αναστασία, Μανώλαρος Στέλιος, Μακρυγιαννάκη Ευπραξία, Μαργαρίτη Μαρία, Παναγιωτοπούλου Μαρία, Παρασκευάς Μιχαήλ, Πότσου Αγγελική, Ρουμάνης Γρηγόριος, Ρούσου Ουρανία, Ταγιέχ Ναταλία Ειρήνη, Ταυρίδου Ασπασία, Τσέρκη Ευαγγελία, Φώτης Μελέτιος, Κώστα Βασιλική, Χαραλάμπους Ιωάννης στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης για ένα δίμηνο δούλεψαν πάνω στο θέμα του νερού και της σωστής χρήσης του.

Επισκέφτηκαν τον κήπο του ιδρύματος Marc de Montalembert στη Μεσαιωνική Πόλη, όπου ο κ. Παναγιώτης Σταμάτης, γεωπόνος, τους εξήγησε την πορεία του νερού από το μεσαιωνικό πηγάδι στη στέρνα, η οποία φτιάχτηκε επί οθωμανικής αυτοκρατορίας, στη συνέχεια στο κανάλι, που διασχίζει τον κήπο κι από εκεί ποτίζονται όλα τα σπάνια είδη φυτών.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν τις Εφτά Πηγές, και να ενημερωθούν από τον πρόεδρο του Ροδιακού Δάσους, κ. Κωνσταντίνο Παπαδόπουλο, Δασολόγο-Περιβαλλοντολόγο, για τη διαδρομή του νερού από την πηγή στο ποτάμι. Επισκέφτηκαν το ιταλικό φράγμα, καθώς και τις πηγές του Αγίου Νεκταρίου, για να δουν το νερό στο φυσικό του περιβάλλον.

Ξενάγηση έγινε και από τους κ.κ. Μάτση Σάββα, πολιτικό μηχανικό, Διευθυντή Δικτύων της ΔΕΥΑΡ και Νικολό Αναστάσιο, τοπογράφο, Προϊστάμενο ύδρευσης ΔΕΥΑΡ. Τα παιδιά είδαν τις  κεντρικές δεξαμενές ύδρευσης της πόλεως Ρόδου και τμήμα του εξωτερικού υδραγωγείου στους Αγίους Αποστόλους. Έμαθαν για τη διαδικασία που ακολουθεί το νερό για να φτάσει στα σπίτια,  από την υδροληψία (γεώτρηση), την αποθήκευση στις δεξαμενές και στη συνέχεια μέσω των δικτύων ύδρευσης προς την κατανάλωση.

Το Χημείο του Κράτους, συζήτησαν με την κα. Μαίρη Λαχανιάτη, χημικό, σχετικά με το εμφιαλωμένο νερό και τη χρήση του. Στην τάξη τους η κα. Σταματία Αναστασιάδη, γιαγιά, τους εξιστόρησε το έθιμο του «αμίλητου νερού», που γινόταν στην Κω κατά τα παιδικά της χρόνια, για να συμπεριλάβουν το λαογραφικό κομμάτι στην εξέταση του θέματος.

Δεν αρκέστηκαν, όμως, μόνο σε επιτόπιες επισκέψεις και συζητήσεις. Εκπόνησαν ενδοσχολική έρευνα με θέμα την κατανάλωση του νερού και τους τρόπους εξοικονόμησης του. Διάβασαν, ερεύνησαν και μελέτησαν τους τρόπους εξοικονόμησης του νερού, τον κύκλο του νερού, την ποσότητα κατανάλωσης του, τη σωστή του χρήση με πειράματα και υπολογισμούς. Προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν γονείς και γνωστούς στο θέμα της εξοικονόμησης, έγραψαν και απέστειλαν επιστολές από το κεντρικό Ταχυδρομείου Ρόδου.

Πάνω από όλα δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά, μέσα από αυτό το πρόγραμμα να εκφραστούν δημιουργικά, φτιάχνοντας το δικό τους παραμύθι με τίτλο:  «Ο καπεταν-Σταγόνας και ο Νερορουφίχτρας», αλλά και τα δικά τους ποιήματα, δύο από τα οποία μελοποιήθηκαν από το μουσικό του σχολείου κ. Γιάννη Παληό και τραγουδήθηκαν από τα παιδιά κατά της διάρκεια της εκδήλωσης.

Αρωγός σε αυτό το ταξίδι της μάθησης το τμήμα Παιδείας και Δια βίου Μάθησης της Διεύθυνσης Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου Ρόδου. Ο κ. Στέργος Παρδαλός, αντιδήμαρχος Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης, Νεολαίας και Αθλητισμού, παρακολουθούσε από κοντά όλες τις δράσεις καθ’όλη τη διάρκεια του διμήνου. Στην εκδήλωση έδωσε τα συγχαρητήρια του σε όλες τις μαθήτριες και τους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς και τόνισε πως μόνο μέσα από την Παιδεία ο τόπος θα αλλάξει και θα επέλθει η πρόοδος. Μόνο ανοίγοντας νέους ορίζοντες και δρόμους μάθησης θα αποκομίσουμε οφέλη για το κοινωνικό σύνολο.