Δεν αρκούν 30′ άσκησης την ημέρα για υγιή καρδιά – Τι λένε οι νέες οδηγίες

kardia_34
Αν φροντίζετε να ασκείστε καθημερινά περίπου 30′, επειδή αυτό συνιστούσαν μέχρι σήμερα οι ειδικοί, προκειμένου να φροντίζετε σε βάθος χρόνου την υγεία της καρδιάς, ετοιμαστείτε να αναθεωρήσετε.
Νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Circulation έδειξε ότι για να παραμείνει υγιής η καρδιά σας, πρέπει να ασκείστε (από γυμναστήριο μέχρι απλό περπάτημα) τουλάχιστον τον διπλάσιο ή και παραπάνω χρόνο κάθε μέρα.
Για τις ανάγκες της έρευνας οι επιστήμονες ανέλυσαν 12 επιμέρους μελέτες επάνω σε συνολικά 370.460 ανθρώπους, οι οποίοι διήγαγαν ζωή με διάφορα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας (από καθιστική ζωή μέχρι και πολύ δραστήριοι). Μέσα σε διάστημα 15 ετών 20.203 άτομα είχαν σοβαρά καρδιακά επεισόδια.
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι τα 30′ καθημερινής άσκησης, που συστήνει η Αμερικανική Ένωση για την Καρδιά, είχαν πολύ μικρή επίπτωση στην μείωση του κινδύνου καρδιακών προβλημάτων.
Αλλά οι άνθρωποι που ασκούνταν από δύο έως και τέσσερις φορές παραπάνω είχαν “αξιόλογη μείωση” του κινδύνου καρδιακού επεισοδίου, η οποία έφτανε το 20-35%. Μάλιστα, αυτή η συσχέτιση επιβεβαιώθηκε για όλες τις ηλικιακές ομάδες, για κάθε φύλο και για κάθε φυλετική προέλευση.
Εάν δεν υπάρχει κανένας τρόπος να “στριμώξετε” 300-600 λεπτά άσκησης την εβδομάδα, μην απελπίζεστε. Πληθώρα ερευνών δείχνει ότι ακόμα και μικρότερης διάρκειας εβδομαδιαία άσκηση, ή ακόμη και σύντομες ασκήσεις πολύ υψηλής έντασης και διάρκειας 10-15 λεπτών, μπορεί να είναι ευεργετικές.
Δείτε μερικά είδη ασκήσεων που, σύμφωνα με τους ειδικούς, αυξάνουν τον καρδιακό ρυθμό και τις αναπνοές με τέτοιον τρόπο, ώστε ευνοούν σε μεγάλο βαθμό την καρδιακή υγεία:
-Τζόγκινγκ ή τρέξιμο
-Κολύμβηση
-Ποδήλατο σε γρήγορο ρυθμό ή σε ανηφόρα
-Τένις
-Μπάσκετ κλπ
Για πιο μέτριας έντασης άσκηση, μπορείτε να κάνετε κάτι από τα ακόλουθα:
-Περπάτημα με γρήγορο ρυθμό
-Αεροβικές ασκήσεις στο νερό
-Ποδήλατο σε επίπεδο έδαφος ή με νορμάλ ρυθμό
-Εργασίες στον κήπο
Πηγή: iatropedia.gr