Ξενοδοχεία: Πώς οι διεθνείς αλυσίδες προετοιμάζονται για τη “νέα κανονικότητα” στη διαμονή

Η κρίση του κορωνοϊού αναγκάζει τα ξενοδοχεία να αναθεωρήσουν τα πρωτόκολλα καθαριότητας και υγιεινής που εφάρμοζαν πριν από αυτήν, καθώς προετοιμάζονται να μπουν σε μια νέα κανονικότητα όπου η ασφάλεια θα είναι το κύριο ζητούμενο όλων. 

Οι μεγάλες αλυσίδες Hilton, Marriott και Hyatt ανακοίνωσαν τα σχέδιά τους για νέα πρότυπα καθαριότητας καθώς και άλλες ενέργειες για την προστασία της υγείας των επισκεπτών και του προσωπικού στα ξενοδοχεία τους σε όλο τον κόσμο. Αντίστοιχα μέτρα ανακοίνωσε και η Airbnb.

Η νέα εικόνα των ξενοδοχείων θα αποτελείται από λιγότερα έπιπλα για τις ανάγκες της κοινωνικής αποστασιοποίησης στα λόμπι και άλλους κοινόχρηστους χώρους. Σε φανερή θέση θα βρίσκονται αντισηπτικά ενώ οι καθαριστές έρχονται σε πρώτο πλάνο και θα ασχολούνται σχολαστικά με την καθαριότητα κάθε σημείου επαφής των επισκεπτών με το ξενοδοχείο. Οι επισκέπτες θα βλέπουν μπροστά τους εργαζομένους στην καθαριότητα των ξενοδοχείων την ώρα του καθήκοντος, για να δημιουργείται η αίσθηση της ασφάλειας.

Ορισμένες ομάδες καθαρισμού θα έχουν εργαλεία τεχνολογίας, όπως ρομπότ που εντοπίζουν μικρόβια και ηλεκτροστατικά σπρέι για την απολύμανση των δωματίων και των γυμναστηρίων. Αυτό είναι άλλωστε το σχέδιο της Marriott, στο οποίο περιλαμβάνεται η δοκιμή τεχνολογίας υπεριώδους φωτός για την απολύμανση των καρτών-κλειδιών των δωματίων. 

Ένα ειδικό ρομπότ LightStrike Germ-Zappingμ, της εταιρίας Xenex Disinfection Services, που κοστίζει 100.000 δολάρια, θα εκπέμπει υπεριώδες φως ευρέως φάσματος καταστρέφοντας ιούς και βακτήρια μέσα σε λίγα λεπτά. Τα μηχανήματα χρησιμοποιούνται εδώ και πολύ καιρό για τον έλεγχο των μολύνσεων στα νοσοκομεία, και τώρα ορισμένα ξενοδοχεία ενδιαφέρονται να τα εισάγουν στις διαδικασίες καθαρισμού.

Η Hilton σε συνεργασία με ειδικούς από τη Mayo Clinic ανέπτυξε το πρόγραμμα «CleanStay» για τα 18 brand της, που προβλέπει επιπλέον απολύμανση των 10 πιο συχνών σημείων επαφής των επισκεπτών στο δωμάτιο του ξενοδοχείου (διακόπτες φωτός, τηλεκοντρόλ, θερμοστάτες κτλ) και τοποθέτηση κορδέλας ασφαλείας στις πόρτες των δωματίων ώστε οι επισκέπτες να γνωρίζουν ότι είναι οι πρώτοι που μπαίνουν σε αυτό μετά από τον τελευταίο καθαρισμό.

Στα δωμάτια δεν θα υπάρχουν σημειωματάρια και στυλό ενώ τα γυμναστήρια θα κλείνουν περιοδικά μέσα στην ημέρα για απολύμανση, ενώ περιορισμένος αριθμός επισκεπτών θα επιτρέπεται να τα χρησιμοποιούν. Στο πρωινό οι επισκέπτες θα κάνουν την επιλογή τους και θα αποχωρούν και όπου υπάρχει μπουφές θα αυξηθούν τα μέτρα ασφαλείας και δεν θα επιτρέπεται στους επισκέπτες να ακουμπούν τα τρόφιμα.

Η Marriott πρόσφατα ανέπτυξε ένα Παγκόσμιο Συμβούλιο Καθαριότητας το οποίο παράγει μέτρα για τη μείωση της διασποράς του κορωνοϊού. Σε όλα τα δωμάτια των ξενοδοχείων της θα υπάρχουν αντισηπτικά μαντήλια και στα μισά ξενοδοχεία οι επισκέπτες θα κάνουν τσεκ ιν από το κινητό, θα ανοίγουν το κινητό με ψηφιακό κλειδί και θα παραγγέλνουν συσκευασμένα γεύματα που θα τοποθετούνται έξω από την πόρτα τους.

Στην Hyatt θα απαιτείται η παρουσία εκπαιδευμένου διευθυντή υγιεινής μέχρι τον Σεπτέμβριο. Επιπλέον, είναι η πρώτη ξενοδοχειακή αλυσίδα που θα πιστοποιεί όλα τα ξενοδοχεία της μέσω του Παγκόσμιου Συμβουλίου Βιοκινδύνου, τμήμα της ένωσης ISSA.

Η νέα πιστοποίηση GBAC STAR θα διασφαλίζει ότι το ξενοδοχείο/ εστιατόριο/ χώρος εκδηλώσεων/ εκθεσιακό κέντρο, διαθέτει τα κατάλληλα χημικά σκευάσματα, τον εξοπλισμό και τις διαδικασίες για την απομάκρυνση επιβλαβών παθογόνων. 

Η αυξημένη έμφαση στην υγιεινή αφορά όλες τις κατηγορίες ξενοδοχείων και καταλυμάτων. Η αλυσίδα Red Roof θα απολυμαίνει τους διαδρόμους, τους ανελκυστήρες, την υποδοχή και άλλες περιοχές με αυξημένη χρήση, έως και 4 φορές την ημέρα χρησιμοποιώντας προϊόντα που έχει διαπιστωθεί με έγκριση της Αρχής Προστασίας του Περιβάλλοντος ότι σκοτώνουν το κορωνοϊό.

Οι πετσέτες έχουν αντικατασταθεί από άλλες μιας χρήσης στους δημόσιους χώρους των Kempinski Hotels, όπου οι εργαζόμενοι φορούν λευκά γάντια και μάσκες προσώπου.

Οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, όπως η Airbnb, ακολουθούν αντίστοιχα πρότυπα υγιεινής. Η Airbnb, σε συνεργασία με τον πρώην επικεφαλής δημόσιας υγείας των ΗΠΑ χειρουργό Δρ. Vivek Murthy και με κορυφαίους ειδικούς από το χώρο της υγείας, έχει δημιουργήσει κατευθυντήριες γραμμές που καλούν τους ανθρώπους που απασχολούνται στην καθαριότητα να φορούν μάσκες και να χρησιμοποιούν συγκεκριμένα απολυμαντικά. Οι οικοδεσπότες θα πρέπει να δίνουν χρονικό περιθώριο τουλάχιστον 24 ωρών μεταξύ του τσεκ αουτ και της άφιξης του επόμενου επισκέπτη.

Πηγή : tornosnews.gr