Εφιαλτική έχει καταντήσει η τουριστική σεζόν που διανύουμε στο νησί της Ρόδου καθώς η ποσότητα των τουριστών δεν συνεπάγεται και ποιότητα.
Ο Αύγουστος σε εισπράξεις θυμίζει Απρίλιο και δυστυχώς η όλη σεζόν μέχρις στιγμής έχει κινηθεί αρνητικά σε εισπράξεις, καθώς οι τουρίστες που φέτος επέλεξαν τη Ρόδο δεν προχωρούν σε δαπάνες με αποτέλεσμα η αγορά να στενάζει.
Ηδη πολλές επιχειρήσεις δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, ενω την ίδια ώρα δεν κινούνται και άλλες επιχειρήσεις του νησιού μη άμεσα σχετιζόμενες με τον τουρισμό καθώς η αγορά είναι παγωμένη και δεν κυκλοφορεί χρήμα.
Ο χειμώνας αναμένεται δύσκολος για το νησί καθώς τα έσοδα είναι μειωμένα και αφετέρου η ακρίβεια στην αγορά δυσκολεύει πολλές οικογένειες.
Την ίδια ώρα οι αφίξεις είναι αυξημένες με τουρίστες με “μικρό πορτοφόλι” που ακολουθούν τα οικονομικά πακέτα σε all nclusive ξενοδοχεία, μετατρέποντας τον κορυφαίο προορισμό σε προορισμό οικονομικά ασθενέστερων τουριστών.
Οι κατά καιρούς καμπάνιες που γίνονται απο την Περιφέρεια και άλλους φορείς δεν έχουν καταφέρει να προσελκύσουν τουρίστες “επιπέδου” και φαίνεται πως η πορεία μέχρι στιγμής είναι συγκυριακή και όχι αποτέλεσμα ενεργειών σωστής προώθησης.
Όταν μια περιοχή που ζει απο τον τουρισμό αναζητά θετικούς δείκτες, ο μόνος δείκτης που έχει σημασία είναι αυτός των εσόδων αλλιώς δύσκολα επιβιώνει.
Την ίδια ώρα η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου επιβεβαιώνει την αύξηση σε αριθμό τουριστών
Η τουριστική κίνηση του 2024 πάει εξαιρετικά καλά. Η Ρόδος, που τραβάει το κάρο του Νοτίου Αιγαίου, που πέρυσι βίωσε τον εφιάλτη των πυρκαγιών, βρίσκεται, την αμέσως επόμενη χρονιά, σε αύξηση αφίξεων άνω του 20% τον μήνα Ιούλιο και με σταθερά διψήφιο ποσοστό από την αρχή της σεζόν.
Είναι αυτό που λέγεται “έξω πάμε καλά”. Οι “έξω” λοιπόν μας εμπιστεύονται και μας προτιμούν. Αντιμετωπίζουν και αυτοί, όπως και εμείς, τις ίδιες ή και μεγαλύτερες δυσκολίες της γενικευμένης ακρίβειας και του πληθωρισμού, και ας κάνουμε εμείς εδώ ότι το ξεχνάμε, παραβλέποντας σκόπιμα ότι είμαστε όλοι μέρος του ίδιου κόσμου. Χάρη λοιπόν στην εμπιστοσύνη των “εξω” στους προορισμούς μας και τους ανθρώπους μας, τα νησιά μας επιτελούν και φέτος, όπως κάθε χρόνο, μια εθνική αποστολή, ιδιαίτερα κρίσιμη για μία χώρα με υψηλό χρέος.
Για τα δε νησιά μας, ο Τουρισμός είναι πολλά. Εκτός από θέσεις εργασίας και εισόδημα, είναι θετική ψυχολογία, αισιοδοξία, αυτοπεποίθηση. Είναι δύναμη αντιστροφής της αρνητικής πορείας του δημογραφικού. Είναι ανάσα και χαμόγελο. Και έχουμε πολλούς λόγους να χαμογελάμε και