Ως το πρώτο βήμα ουσιαστικής αποστασιοποίησης από τις ΗΠΑ εκλαμβάνεται η απόφαση της Τουρκίας να μην διασυνδέσει το μελλοντικό της αντιαεροπορικό/αντιβαλλιστικό σύστημα στο δίκτυο αεράμυνας του ΝΑΤΟ, σύμφωνα με όσα εγγράφως δήλωσε ο υπουργός Άμυνας της χώρας İsmet Yılmaz.πριν δύο ημέρες.
Η απόφαση της Τουρκίας κυριάρχησε ως θέμα συζήτησης στην πρώτη ημέρα της κολοσσιαίας έκθεσης αμυντικού υλικού IDEX 2015 που γίνεται στο Αμπού Ντάμπι και μάλιστα στο τουρκικό περίπτερο (ίσο ή και μεγαλύτερο από το αντίστοιχο γερμανικό) οι Τούρκοι ιθύνοντες τόνιζαν ότι “Η Τουρκία είναι πολύ μεγάλη για να δεχθεί να εκχωρήσει της αντιβαλλιστική της άμυνα σε άλλα κράτη ή να κοινοποιεί στους πάντες στοιχεία για την στρατηγική της αεράμυνα”!
Τι σημαίνει – μεταξύ άλλων – αυτό: Οτι χάνεται η γνώση που μέσω του ΝΑΤΟ αποκτά εμμέσως η ελληνική πλευρά για μετακινήσεις και τοποθετήσεις των αντιαεροπορικών δυνάμεων της Τουρκίας και ενισχύεται στο στοιχείο του αιφνιδιασμού από τουρκικής πλευράς.
Το πρόγραμμα του Τουρκικού Αντιαεροπορικού/Αντιβαλλιστικού Συστήματος Μεγάλου Βεληνεκούς (Τ-LORAMIDS) έχει κλείσει οριστικά προς την πλευρά της κινεζικής China Precision Machinery Import-Export Corporation (CPMIEC) που προσφέρει το αντιαεροπορικό/αντιβαλλιστικό σύστημα FD-2000 (εξαγωγική έκδοση του ΗQ-9 που αποτελεί αντίγραφο του ρωσικού S-300), με χρηματοδότηση του προγράμματος αξίας $3,44 δισ.
Φυσικά με την επιλογή αυτή αλλάζουν τα πάντα στο Αιγαίο για την Πολεμική Αεροπορία, προς το χειρότερο, βέβαια.
Σε οποιαδήποτε επιλογή των Τούρκων τα πράγματα δεν θα ήταν εύκολα για την ΠΑ, αλλά άλλο να προμηθεύονταν τα Patriot που τα γνωρίζει άριστα η Αεροπορία αφού τα επιχειρεί, άλλο το γαλλικό σύστημα το οποίο και αυτό πιθανον θα επιχειρεί σε λίγο καιρό το Ναυτικό με την χρήση των πυραύλων επιφανείας-επιφανείας ASTER-30 των FREMM και άλλο να επέλεγαν το ρωσικό για το οποίο ισχύει ότι και για τα Patriot: Τα S-300 τα ξέρει πολύ καλά η ΠΑ.
Αντ’αυτού επέλεξαν το μοναδικό που αγνοεί η ΠΑ, έστω και αν βασίζεται στην τεχνολογία των S-300PMU1, αλλά έχει καλύτερες κινηματικές επιδόσεις το βλήμα και φτάνει μέχρι τα 200 χλμ ακτίνα δράσης.
Αν τοποθετηθεί σε μικρό βάθος στα μικρασιατικά παράλια θα αλλάξει ολόκληρη την ισορροπία δυνάμεων στην περιοχή και ίσως αναγκάσει την ΠΑ να προχωρήσει σε προωθημένη διάταξη των μεγάλου βεληνεκούς συστημάτων της πέρα από την Σκύρο…
Σε συνδυσμό με την απόκτηση των 100 F-35 η τουρκική Αεροπορία, “στριμώχνει” στρατηγικά την ΠΑ με ιδιαίτερα πιεστικό τρόπο. Μπορεί να αμύνεται υπερπηδώντας τα νησιά του Α.Αιγαίο και προσβάλλοντας τα ελληνικά μαχητικά και τα ΑΣΕΠΕ ERIEYE πριν καν εγκαταλείψουν την ηπειρωτική Ελλάδα και να επιτίθεται σε πρώτο πλήγμα “αόρατη”. Τα ψέματα τελειώνουν.
Η επιλογή του FD-2000 έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις στους κόλπους της Βορειοατλανικής Συμμαχίας καθώς πρόκειται για αντιαεροπορικό σύστημα που δεν είναι διαλειτουργικό με το Σύστημα Αεροπορικής Διοίκησης και Ελέγχου (ACCS) του ΝΑΤΟ, αλλά η Τουρκία όχι απλώς το ξεπέρασε αλλά δηλώνει ότι ΔΕΝ θέλει να είναι πλέον διαλειτουργικό!
Στην αξιολόγηση πρώτευσε το FD-2000, δεύτερο ήρθε το SAMP/T Aster 30 της ιταλο-γαλλικής κοινοπραξίας ενώ τη τρίτη θέση κατέλαβε το Patriot της αμερικανικής Raytheon. Η οριστική απόφαση επιλογής του συστήματος θα γίνει μέχρι τις 24 Απριλίου. Και η ολοκλήρωση του προγράμματος με την κήρυξη επιχειρησιακής ετοιμότητας αναμένεται να γίνει το 2020.
Η Κίνα δίνει πλήρη πρόσβαση και τεχνογνωσία στην Τουρκία για κατασκευή όχι μόνο του συγκεκριμένου πυραυλικού συστήματος, αλλά ολόκληρης γενιάς πυραυλικών συστημάτων.
Έχει ακτίνα δράσης 200 χλμ, μπορεί να καταρρίπτει αεροσκάφη μέχρι το ύψος των 30.000 μέτρων και το βλήμα κατευθυνεται προς τον στόχο με ταχύτητα 4,2 Mach, μεταφέροντας την κεφαλή βάρους 180 κιλών!
Που σημαίνει ότι μέχρι το τέλος του 2020, μπορεί η Τουρκία να κατασκευάζει το δικό της Α/Α σύστημα μακρού βεληνεκούς εγχώριας ανάπτυξης.
Στην τυπική της μορφή μία πλήρης πυροβολαρχία του συστήματος HQ-9 αποτελείται από αυτοκινούμενο (επί οχήματος ND1260) ραντάρ έρευνας Type 305B/YLC-2V, αυτοκινούμενο (επί οχήματος Taian TAS-5380) ραντάρ εγκλωβισμού HT-233, αυτοκινούμενο ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος ισχύος 200 kW, αυτοκινούμενο μετασχηματιστή ηλεκτρικής ισχύος, όχημα τοπογραφικής αναγνώρισης EQ-2050 (το κινεζικό ανάλογο του HMMWV), αυτοκινούμενο κέντρο ελέγχου πυρός TWS-312, μέχρι οκτώ οχήματα μεταφοράς – εκτόξευσης (TEL: Transporter Erector Launcher) Taian TAS-5380 με τέσσερα βλήματα έκαστο (δηλαδή συνολικά μέχρι 32 βλήματα έτοιμα προς εκτόξευση) και οχήματα μεταφοράς –αναχορηγίας Taian TAS-5380 που διαθέτουν γερανό και μεταφέρουν τέσσερα βλήματα έκαστο.
Επιπρόσθετα, η πυροβολαρχία μπορεί να εμπλουτιστεί με ένα κινητό ραντάρ έρευνας χαμηλού ύψους Type 120 (χρησιμοποιείται όχημα ND1260), ένα κινητό (επί οχήματος ND1260) ραντάρ έρευνας–εγκλωβισμού Type 305A με κεραία ενεργού ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA), σύστημα το οποίο προσφέρει αντιβαλλιστικές δυνατότητες, και παθητικά συστήματα εντοπισμού στόχων χαμηλής παρατηρησιμότητας (stealth).
Για όποιον πολιτικό νομιζει ότι “Θα μας σώσουν οι Αμερικανοί από την Τουρκία” ας εξετάσει πολύ προσεκτικά το περιεχόμενο της τουρκικής απόφασης για έξοδο από το Σύστημα Αεροπορικής Διοίκησης και Ελέγχου (ACCS) του ΝΑΤΟ: Θα αντιληφθεί ότι χάνεται για το ελληνικό σύστημα προειδοποίησης μια έγκαιρη και κρίσιμη παράμετρος έγκαιρης προειδοποίησης των τουρκικών κινήσεων-μετακινήσεων και μάλιστα σε στρατηγικό επίπεδο…
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr