Καθοριστικοί αναμένεται να είναι οι επόμενοι δύο μήνες για την πορεία της τουριστικής ζήτησης τη σεζόν που έρχεται, καθώς αυτή είναι η περίοδος που παραδοσιακά οι μεγάλοι tour operators του εξωτερικού- ειδικά σε αγορές όπως η Γερμανία και η Βρετανία- πραγματοποιούν το 50% τουλάχιστον των πωλήσεών τους. Παράλληλα, και οι αεροπορικές εταιρείες, κυρίως όσες πραγματοποιούν πτήσεις τσάρτερ προς τουριστικούς προορισμούς, αναμένουν την εξέλιξη της ζήτησης για να επιβεβαιώσουν τις θέσεις που έχουν προγραμματίσει για τους επόμενους μήνες.
Σύμφωνα με τους επιχειρηματίες του τουρισμού, το ενδιαφέρον για τα ταξιδιωτικά πακέτα που κλείνονται είναι φυσικά στραμμένο προς τις δύο παραπάνω παραδοσιακές αγορές. Το ρεπορτάζ λέει πως εξακολουθεί να καταγράφεται ζήτηση από Γερμανούς και Βρετανούς τουρίστες. Το γεγονός μάλιστα πως πέρσι η Ελλάδα είχε τη μεγαλύτερη αύξηση (19%) στις αεροπορικές αφίξεις από τη Γερμανία, ποσοστό που μεταφράζεται σε πάνω από 2 εκατ. αφίξεις, κρίνεται ιδιαίτερα ελπιδοφόρο για την προσεχή τουριστική περίοδο. Παράλληλα σημαντική αύξηση, κοντά στο 30%, καταγράφει το online ταξιδιωτικό πρακτορείο Εxpedia, ένα από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως, στις αναζητήσεις Βρετανών για διακοπές στην Ελλάδα το 2015… εξέλιξη που κρίνεται ιδιαίτερα θετική για τη διατήρηση της ροής της επισκεψιμότητας προς τη χώρα μας.
Την ίδια ώρα όμως γίνεται προσπάθεια για να αυξηθεί η τουριστική κίνηση και από χώρες της Σκανδιναβίας. Στόχος είναι οι επισκέπτες να ξεπεράσουν τα δυο εκατομμύρια. Και αυτό καθώς η Ελλάδα φαίνεται να είναι δημοφιλής στους Σκανδιναβούς που προτιμούν τα οργανωμένα πακέτα διακοπών (περίπου 60% των επισκεπτών όπως δείχνουν οι έρευνες) και επικεντρώνονται στο μοντέλο «ήλιος και θάλασσα».
Τέλος, οι ξενοδόχοι διατηρούν μεγάλες επιδιώξεις και από την τουρκική αγορά, ο αριθμός των οποίων άγγιξε πέρσι το ένα εκατ. ταξιδιώτες, εντούτοις οι περισσότεροι κλείνουν τα πακέτα τους πολύ πιο αργά σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες, ενώ πολλοί έρχονται και δια θαλάσσης.
Παρά όμως την πορεία της ζήτησης η οποία προς το παρόν φαίνεται ότι εξελίσσεται ομαλά δεδομένης και της πολιτικής κατάστασης στη χώρα μας, οι επιχειρηματίες του τουρισμού παραμένουν ανήσυχοι. Η αιτία είναι πως το ενδεχόμενο διπλασιασμού του ΦΠΑ στη διανυκτέρευση, το οποίο θα μειώσει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών πακέτων, δεν έχει φύγει ακόμη από το προσκήνιο, γεγονός που επιτείνει το κλίμα αβεβαιότητας για την επόμενη ημέρα του τουρισμού.
Βίκυ Κουρλιμπίνη
vicky.kourlibini@capital.gr
Πηγή:www.capital.gr