Το ΕΝΕΕΓΥΛ Ρόδου στη Λευκωσία με Erasmus+

Η δεύτερη κινητικότητα του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) Ρόδου στο πλαίσιο του προγράμματος διαπίστευσης Erasmus+ με κωδικό σχεδίου 2024-1-EL01-KA121-SCH-000219813 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στη Λευκωσία της Κύπρου από τις 10 έως τις 14 Φεβρουαρίου 2025. Η υποδιευθύντρια του σχολείου, κυρία Κωνσταντίνα Κωνσταντακοπούλου, και η εργοθεραπεύτρια, κυρία Δάφνη-Εμινέ Κιουρτ, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν σε δράσεις του ειδικού σχολείου “Ευαγγελισμός”, εξετάζοντας τις πρακτικές διοίκησης και τις εργοθεραπευτικές παρεμβάσεις.

Η κυρία Κωνσταντακοπούλου επικεντρώθηκε κυρίως στα θέματα διοίκησης και οργάνωσης του σχολείου. Παρακολούθησε τους χειρισμούς της διοίκησης σε διάφορα τρέχοντα ζητήματα, ενημερώθηκε για τον τρόπο διαμοιρασμού αρμοδιοτήτων μεταξύ των βοηθών διευθυντή και εξερεύνησε καλές πρακτικές που αφορούν την εξωστρέφεια της σχολικής μονάδας. Επίσης, ενημερώθηκε για την οικονομική διαχείριση και τον τρόπο κάλυψης κενών εκπαιδευτικού προσωπικού κατά τη σχολική χρονιά. Μία από τις σημαντικές δραστηριότητές της ήταν η συμμετοχή στη συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων, όπου έγινε παρουσίαση για τα Special Olympics και ενημέρωση για τρέχοντα ζητήματα του σχολείου. Επιπλέον, εξερεύνησε τη χρήση ψηφιακών εργαλείων, όπως το λογισμικό HelpKidsLearn, με στόχο την ενίσχυση της μαθησιακής διαδικασίας σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Από την άλλη πλευρά, η κυρία Κιουρτ επικεντρώθηκε στις εργοθεραπευτικές παρεμβάσεις και τις πρακτικές που εφαρμόζονται στο σχολείο “Ευαγγελισμός”. Παρακολούθησε μαθητές να προετοιμάζουν υγιεινό πρόγευμα στο πλαίσιο προγράμματος για την ανεξάρτητη διαβίωση και συμμετείχε σε εργοθεραπευτικές δραστηριότητες, όπως η χρήση εξοπλισμού εργοθεραπείας και η δημιουργία κατασκευών στο εργαστήριο ξυλουργικής. Επίσης, εξερεύνησε τη χρήση ψηφιακών εργαλείων στην εργοθεραπεία και παρακολούθησε συνεδρίες στον χώρο της αισθητηριακής ολοκλήρωσης. Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες εμπειρίες της ήταν η συμμετοχή σε δράσεις συνεκπαίδευσης με άλλα σχολεία, όπως η επίδειξη του παραολυμπιακού αθλήματος Boccia και η δημιουργία μουσικών οργάνων από ανακυκλώσιμα υλικά. Η κυρία Κιουρτ συμμετείχε επίσης σε υδροθεραπευτικές δραστηριότητες στις οποίες παιδιά με τετραπληγία έπαιρναν μέρος με τη βοήθεια ειδικών ανυψωτικών μηχανημάτων.

Η κινητικότητα έκλεισε  με επισκέψεις σε πολιτιστικούς χώρους της Λευκωσίας, όπως το Μουσείο Λεβέντη, η Παλιά Πόλη και η Πράσινη Γραμμή, ενισχύοντας την κατανόηση της Κυπριακής ιστορίας και κουλτούρας καθώς και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα. Ο αποχαιρετισμός ήταν συγκινητικός με αμοιβαία υπόσχεση μεταξύ των δύο σχολείων για μελλοντική συνεργασία σε προγράμματα eTwinning και Erasmus+. Η ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών ανάμεσα στα δύο σχολεία αποτέλεσε τη βάση για την υλοποίηση επιμορφωτικών συναντήσεων και την ενίσχυση της συμπερίληψης στην εκπαίδευση. Η επιτυχία αυτής της κινητικότητας υπογραμμίζει τη σημασία των προγραμμάτων Erasmus+ στην προώθηση της διαπολιτισμικής κατανόησης, της συμπερίληψης και της ανταλλαγής καλών πρακτικών ανάμεσα σε εκπαιδευτικά ιδρύματα σε όλη την Ευρώπη δημιουργώντας γέφυρες συνεργασίας για το μέλλον.

Η παρούσα δημοσίευση πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος Erasmus+. Οποιαδήποτε πληροφορία ή απόψεις εκτίθενται σε αυτή την δημοσίευση είναι αποκλειστική ευθύνη του συγγραφέα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Εθνική Μονάδα Συντονισμού Erasmus+ ΙΚΥ ουδεμία ευθύνη φέρουν για την οποιαδήποτε χρήση και αναδημοσίευση των πληροφοριών του.

Ο Διευθυντής

Βασίλειος Χριστινάκης

Pin It on Pinterest