Το 1ο βραβείο στον Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους «σινεμά διάβασες;» στην κατηγορία Ταινία Τεκμηρίωσης (Ντοκιμαντέρ) για 2η φορά στο 3ο Νηπιαγωγείο Αρχαγγέλου

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας γνωστοποιήσουμε ότι η ταινία μικρού μήκους «Κάποτε στον Αρχάγγελο παλιά το παιχνίδι μας έφερνε κοντά» (https://www.youtube.com/watch?v=Mun3hKZ3XOI&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2fmrsddKTol13STHfuj_C_wtZzxxUywdk81_sjc_KkJyUeOoPt4rSsWHo) που γυρίστηκε από το 3ο Νηπιαγωγείο Αρχαγγέλου, βραβεύτηκε στον 10ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους «σινεμά διάβασες;» που συνδιοργάνωσαν:

  • Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών

  • Το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας

  • H Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης

  • Το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας
  • Η ΕΡΤ ΑΕ (Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση)

  • Η Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα – Μορφωτικό Γραφείο -Σπίτι της Κύπρου

Τονίζεται ότι το 1ο Βραβείο στην ίδια κατηγορία με την ταινία μικρού μήκους «Από το σιτάρι στο ψωμί» (https://www.youtube.com/watch?v=9oZHdTyD4tQ) είχε λάβει ξανά το 3ο Νηπιαγωγείο στον 7ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους «σινεμά διάβασες;».

Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείων, Δημοτικών σχολείων (όλων των τάξεων), Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας, δημόσιων και ιδιωτικών. Υλοποιείται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας και του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου, με τη στήριξη του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης και σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω».

Η Οργανωτική Επιτροπή στο σχετικό κείμενο που συνοδεύει την αναγγελία των αποτελεσμάτων τονίζει ότι στον φετινό διαγωνισμό υποβλήθηκαν προς αξιολόγηση 181 ταινίες και συγχαίρει: «όλες τις σχολικές μονάδες, τους/τις υπεύθυνους/ες εκπαιδευτικούς, τους/τις μαθητές/τριες και όσους/ες συνέβαλαν, για τη συμμετοχή τους και το υπέροχο κινηματογραφικό “ταξίδι” που έκαναν όλους αυτούς τους μήνες. Αυτή η συμμετοχή καθίσταται ιδιαίτερα σημαντική αφού γνωρίζουμε ότι τα περισσότερα σχολεία εργάστηκαν χωρίς ιδιαίτερους πόρους, χωρίς συστηματική επιμόρφωση και κάτω από ασφυκτικά χρονικά πλαίσια».

Σκοπός αυτής της ταινίας των παιδιών ήταν η καταγραφή ορισμένων (ίσως των πιο αντιπροσωπευτικών) παιχνιδιών απ’ την περιοχή του Αρχαγγέλου Ρόδου. Τότε, τα χρόνια εκείνα τα παλιά, το κάθε παιδί φρόντιζε μόνο του να βρει και να φτιάξει όλα όσα χρειάζονταν για το παιχνίδι. Όλα σχεδόν τα παλιά παιχνίδια ήταν ομαδικά. Μ’ αυτά τα παιδιά περνούσαν ευχάριστα τις ελεύθερες ώρες τους. Μ’ αυτά γέμιζαν χαρά και ελπίδα και το σπουδαιότερο, ακόνιζαν το μυαλό τους. Βούιζαν οι γειτονιές τα απογεύματα μέχρι αργά το σούρουπο από τα γέλια, τις φωνές και τα ξεφωνητά. Σήμερα δυστυχώς όλα αυτά έσβησαν, τα κατάπιε ο «εκπολιτισμός» και δεν ακούγεται ούτε ο απόηχος τους.

Η ταινία των παιδιών προβάλλει την παράδοση του τόπου μας αναδεικνύοντας την ιδιαιτερότητα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και τη σημασία διατήρησης της. Η γνώση της παράδοσης μας οδηγεί στην γνώση της καταγωγής μας, μας πληροφορεί για τις ρίζες μας και συντελεί στην συνειδητοποίηση του εαυτού μας. Τα έθιμα που εκλείπουν ή αλλοιώνονται με ξενόφερτα στοιχεία, τα αίτια και οι συνέπειες αυτού του προβλήματος, αλλά και η σημαντικότητα της παράδοσης στη διαμόρφωση ανθρώπων με ιδιαίτερη κουλτούρα και φυσιογνωμία ώθησαν τις εκπαιδευτικούς να ασχοληθούν με την εν λόγω ταινία, παροτρύνοντας τα παιδιά να χτίσουν γέφυρα με το παρελθόν, να ψάξουν, να μάθουν γι’ αυτό, να προβληματιστούν και να προτείνουν λύσεις, να βιώσουν, να αναβιώσουν, να γίνουν γνήσιοι μεταδότες κουλτούρας και μεταλαμπαδευτές γνώσεων, με αφετηρία πάντα το παιχνίδι, τη δράση και τη συνεργασία, με αρωγούς τους γονείς και την ευρύτερη τοπική κοινωνία.

Η εκπαίδευση, ως θεσμός που ασκεί σημαντική και μακροχρόνια επιρροή στη διαμόρφωση αντιλήψεων και στάσεων στα παιδιά, αποτέλεσε το όχημα των εκπαιδευτικών, για να εμπλέξουν τα παιδιά του 3ου Νηπιαγωγείου σε μια σειρά διαδικασιών και ανακαλύψεων που αναδεικνύουν την πολιτιστική μας κληρονομιά και τη διατήρησή της στο πέρασμα των χρόνων.

Κλείνοντας θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες:

  • στα παιδιά, τους μεγάλους πρωταγωνιστές

  • τους γονείς

  • τις εκπαιδευτικούς, κ. Βασιλική Γέροντα (Οργάνωση Παραγωγής – Υπεύθυνη Προγράμματος) και κ. Σεβαστή Γιώργου που εμπνεύστηκαν και υλοποίησαν αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα

  • σε όλους τους συντελεστές αυτής της προσπάθειας, τον κ. Γιώργο Μυστιλόγλου (Σκηνοθεσία – Αφήγηση), τον κ. Βαγγέλη Χατζηκέλη (Διεύθυνση Φωτογραφίας), την κ. Χαρίκλεια Νέστορος, τον κ. Εμμανουήλ Στ. Δαμιανό, τον πατέρα Φώτιο, την εκκλησιαστική επιτροπή της Δημοτικής Κοινότητας Αρχαγγέλου, τον κ. Αντώνη Γ. Γέροντα, τον κ. Κώστα Γ. Γέροντα, κ. Μαρία Ν. Αφαντενού, την κ. Μαρία Γρηγορά και την κ. Κοκονίτσα Σακελλάκη

  • σε όλους όσους στήριξαν αυτή την προσπάθεια.

Η παραγωγή ταινιών μικρού μήκους από το 3ο Νηπιαγωγείο Αρχαγγέλου που αναδεικνύουν την παράδοση μας συνεχίζεται. Ήδη έχουν γυριστεί έξι ταινίες μικρού μήκους και τώρα γυρίζεται η έβδομη:

  • Aναβίωση του Παραδοσιακού Αρχαγγελίτικου Γάμου

  • Από το σιτάρι στο ψωμί … (Ο τρόπος καλλιέργειας, άλεσης, ζυμώματος και φουρνίσματος όπως γινότανε παραδοσιακά τα παλιά χρόνια στον Αρχάγγελο της Ρόδου)

  • Από την ελιά στο λάδι τα χρόνια τα παλιά

  • Μια φορά και έναν καιρό ένας αρχαγγελίτης αγγειοπλάστης

  • Ένας αρχαγγελίτης τσοπάνης τότε τα χρόνια τα παλιά

  • Κάποτε στον Αρχάγγελο παλιά το παιχνίδι μας έφερνε κοντά

  • Γεύσεις Αρχαγγέλου (σύντομα)

Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι μικρότεροι”

Με εκτίμηση

Το Δ. Σ. του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων

του 3ου Νηπιαγωγείου Αρχαγγέλου

Pin It on Pinterest