Την Παρασκευή το μουσικό οδοιπορικό «ΘΕΟΦΑΝΗΣ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ» του Σάββα Καρατζιά

Στο μουσικό οδοιπορικό «ΘΕΟΦΑΝΗΣ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ» του Σάββα Καρατζιά, θα γνωρίσουμε ένα μεγάλο δημιουργό, θεμελιωτή της Ρωσικής Αγιογραφίας και συνάμα ένα σεμνό και ταπεινό άνθρωπο. Σημαντικοί καλλιτεχνικοί δημιουργοί πλαισιώνουν το έργο στην πρώτη του εκτέλεση η οποία συνδιοργανώνεται από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου Τμήμα, τον Δήμο Ρόδου και το Ωδείο Corelli. Τελεί υπό την Αιγίδα της Βουλής των Ελλήνων στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 70 χρόνια από την Ενσωμάτωση των Δωδεκανήσων με την Ελλάδα και υλοποιείται με την υποστήριξη της Ιεράς Μητροπόλεως Ρόδου. Πραγματοποιείται δε, στα πλαίσια του έτους τουρισμού Ελλάδας – Ρωσίας 2017- 2018 γιατί αποτελεί πολιτιστική κληρονομιά και των δύο χωρών. Την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2017, ώρα 20.30, η εκδήλωση είναι ανοικτή στο κοινό.

Τον συνθέτη Σάββα Καρατζιά, στην εκτέλεση του έργου ΘΕΟΦΑΝΗΣ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ, τιμά με τη συνεργασία του ο μαέστρος Αναστάσιος Συμεωνίδης, ο οποίος ανέλαβε τη μουσική διεύθυνση. Επίσης η ορχήστρα Ars Nova Ensemble με διεθνή εμπειρία σε μεγάλες διοργανώσεις και η Μικτή Χορωδία του Δήμου Ρόδου με τη μουσική προετοιμασία του μαέστρου Μιχάλη Καλαετζή η οποία θα οδηγήσει το κοινό στο θέμα, με το ποίημα του Ταρκόφσκι για τον Θεοφάνη. Στο πιάνο, ο διεθνούς φήμης Παναγιώτης Γώγος. Η απόδοση και επιμέλεια κειμένων στο ποίημα «Θεοφάνης» του Αντρέϊ Ταρκόφσκι έγινε από τον Λίνο Ιωαννίδη και την Αλεξάνδρα Βιάτκινα. Το κείμενο αφήγησης «Θεοφάνης ο Έλληνας» επιμελήθηκε η Αναστασία Ζέππου, θεολόγος, καθηγήτρια. Η αφήγηση του μουσικού οδοιπορικού από τη Σουζάνα Καρδούλια θα μας ταξιδεύσει στα μέρη που ιστόρισε ο Θεοφάνης. Η καλλιτεχνική δημιουργία της εικόνας του έργου έγινε από την Μαρία Χριστοφάκη, τα εικαστικά από την orama plus, το μάρκετινγκ και η επιμέλεια παραγωγής από την Άντα Καραγιάννη – Praxis Plus.

Ο Θεοφάνης υπήρξε θεμελιωτής της Ρωσικής αγιογραφίας και δάσκαλος του σημαντικότερου Ρώσου αγιογράφου (Αγίου) Αντρέι Ρουμπλιώφ. «Καθώς ατενίζουμε τις εικόνες του Θεοφάνη του Έλληνα, αγγίζουμε τον μεταιχμιακό καιρό του. Κάτι άλλαζε … Οι Νέοι Χρόνοι ανοίγονταν προς βορράν, προς νότον, προς ανατολάς, προς δυσμάς.

Το ταίριασμα της παγκόσμιας πολυχρωμίας απαιτούσε σοφία, ευφυΐα, δοκιμασία, οδύνη για να ανθίσει η Αναγέννηση, να λατρευτεί η ένσαρκη αλήθεια ενός πολύπαθου Χριστού και του βασανισμένου συνανθρώπου.»(από κείμενο της Αναστασίας Ζέππου)

Pin It on Pinterest