«Μια αεροδιακομιδή από ένα νησί της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων με C-130 έχει κόστος 25.000 ευρώ ενώ το αντίστοιχο κόστος των αεροδιακομιδών με Super Puma κυμαίνεται μεταξύ 5.000 και 7.000 ευρώ ανά ώρα, την ώρα που η Πολιτεία δυσκολεύεται να αποδεχθεί την ανάγκη να δώσει μισθολογικά κίνητρα για τους γιατρούς που θα επιλέξουν να υπηρετήσουν σε νησιά και δυσπρόσιτες περιοχές», επισημαίνει ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας σε Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τους Υπουργούς Υγείας και Άμυνας για το θέμα των αεροδιακομιδών.
Ο Μάνος Κόνσολας αναφέρεται, επίσης, στη σχετική τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας και ερωτά τους Υπουργούς αν υπάρχει μελέτη των οικονομικών επιπτώσεων στον κρατικό προϋπολογισμό από τη δυνατότητα παροχής του ΕΚΑΒ να συνάπτει συμβάσεις με αεροπορικές ή άλλες εταιρείες μεταφορών για μίσθωση μέσων στην περίπτωση που τα δικά του μέσα δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών του.
Ο Βουλευτής τονίζει ότι ο τομέας των αεροδιακομιδών συνιστά μια συνεχιζόμενη οικονομική αιμορραγία για τον κρατικό προϋπολογισμό, τη στιγμή που ο αριθμός τους θα μπορούσε να μειωθεί με την ενίσχυση των δομών δημόσιας υγείας σε νησιά και δυσπρόσιτες περιοχές.
Ο κ. Κόνσολας καταθέτει, επίσης, τις εξής προτάσεις:
– Την εκπόνηση μελέτης κόστους – ωφέλειας για τις αεροδιακομιδές από τα νησιά και τις δυσπρόσιτες περιοχές σε σχέση με τη χορήγηση επιδόματος στέγης, δωρεάν εισιτηρίων και φορολογικών ελαφρύνσεων στους γιατρούς που θα επιλέξουν να υπηρετήσουν σε νησιά και δυσπρόσιτες περιοχές. Ο Βουλευτής εκτιμά ότι το κόστος των αεροδιακομιδών είναι πολύ υψηλότερο.
– Τον ακριβή υπολογισμό του κόστους των αεροδιακομιδών λόγω των ελλείψεων υποδομών σε νοσοκομεία νησιών και δυσπρόσιτων περιοχών. Η αγορά ιατρικού εξοπλισμού σε αυτά τα νοσοκομεία μπορεί να μειώσει θεαματικά το κόστος αεροδιακομιδών. Για παράδειγμα, η έλλειψη μιας θερμοκοιτίδας σε ένα νοσοκομείο νησιού ή δυσπρόσιτης περιοχής προκαλεί επανειλημμένες αεροδιακομιδές που έχουν πολλαπλάσιο κόστος.
– Τον ανασχεδιασμό του τομέα των αεροδιακομιδών με την ενοποίηση όλων των διαθέσιμων πτητικών μέσων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για αυτό το σκοπό. Πολλές φορές υπάρχει πτητικό μέσο σε ένα νησί ή σε κάποιο όμορο νησί αλλά δεν χρησιμοποιείται για αεροδιακομιδή και επιλέγεται η λύση ενός C-130 που απογειώνεται από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας και επιστρέφει εκεί.
Αυτό σημαίνει υψηλό κόστος, απώλεια πόρων αλλά και πολύτιμου χρόνου για την υγεία του ασθενούς.
Παράλληλα, ο κ. Κόνσολας ζητά αναλυτικά στοιχεία για το συνολικό κόστος των αεροδιακομιδών από νησιά και δυσπρόσιτες περιοχές από το 2010 έως σήμερα, ανά χρόνο.