“Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, το συνεχιζόμενο πρόβλημα πτήσεων τσάρτερ από την Ευρώπη προς Αίγυπτο – Τυνησία και τη μειωμένη ζήτηση κατά 70% στα χειμερινά προγράμματα της Τουρκίας του 2016-2017, νομίζω ότι είναι η καλύτερη ευκαιρία αξιοποίησης των δυνατοτήτων επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου. Τέτοιες συγκυρίες δεν πιστεύω ότι θα παρουσιαστούν ξανά. Αρκεί να οργανωθούμε τώρα όλοι μαζί, Πολιτεία, φορείς, αρχές, επιχειρηματίες, ΤΟs, αεροπορικές εταιρείες, αλλά και η τοπική κοινωνία, να συνεργαστούμε ειλικρινά για το καλό του τόπου, για το καλό του τουρισμού της Ρόδου”. Αυτά αναφέρει ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, κ. Γιώργος Ματσίγκος, παρουσιάζοντας μια σειρά προτάσεων επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου στο νησί.
“Μπορούμε να παρατείνουμε σε πρώτη φάση τις πτήσεις μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου και έναρξη της νέας σεζόν στα τέλη Μαρτίου, καθώς το Καθολικό Πάσχα το 2017 είναι στις 16 Απριλίου και το 2018 την 1η Απριλίου. Επομένως, εξυπηρετεί και τους ΤΟs η έναρξη τέλη Μαρτίου. Παραθέτω παρακάτω τις προϋποθέσεις και ενέργειες που χρειάζονται για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, μετά από ημερίδες, μελέτες και έρευνες των τελευταίων ετών”.
Οι προϋποθέσεις επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και ανάπτυξης του χειμερινού τουρισμού είναι:
1. Απευθείας αεροπορική τακτική σύνδεση περιοχών με κράτη, όπως Ρωσία, Τουρκία, Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ισραήλ, Σουηδία, Φινλανδία, σε συνεργασία με Tour Operators και αεροπορικές εταιρείες
2. Συνεχής λειτουργία πλήρως εξοπλισμένων ξενοδοχείων μς θερμαινόμενη πισίνα, χώρος εκδηλώσεων κ.λπ.
3. Σημαντικές μειωμένες τιμές σε σχέση με τους θερινούς μήνες
4. Συνειδητοποίηση ότι η λειτουργία των μονάδων κατά τη χειμερινή περίοδο δεν είναι αποδοτική, τουλάχιστον στην αρχή, αλλά χρειάζεται “προσάναμμα”.
5. Οργάνωση εκδηλώσεων προγραμμάτων – ειδικών βραδιών εντός των ξενοδοχείων (μαθήματα χορού, μαγειρικής, παιχνίδια κ.λπ.).
6. Προσήλωση στην ποιότητα – τιμή
7. Τήρηση υποσχέσεων υπηρεσιών με υπογραφή συμφώνου συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων
8. Συνεχής και έντονος προσανατολισμός marketing
Ενέργειες από κράτος – περιφέρειες και δήμους κατά τη διάρκεια του χειμώνα
1. Βελτιώσεις υποδομων αεροδρομίων, οδικών δικτύων, στάσεων λεωφορείων – δρομολογίων – οργάνωση παραλιών
2. Βελτιώσεις αθλητικών εγκαταστάσεων – ψυχαγωγίας και χρήση από επισκέπτες
3. Δημιουργία γηπέδων γκολφ και αθλοπαιδιών
4. Ικανοποίηση ειδικών ενδιαφερόντων
5. Πολιτιστικές δραστηριότητες, ενημέρωση και προβολή
6. Συνεργασία επιχειρηματιών – Τοπικής Αυτοδιοίκησης – ΕΟΤ – τουριστικών οργανισμών – αεροπορικών εταιρειών
7. Μέιωση φόρων
8. Μειωμένο ενεργειακό τιμολόγιο
9. Μείωση τιμών εισόδου αρχαιολογικών χώρων
10. Μείωση κόστους visa από Ρωσία, Ουκρανία και Τουρκία
11. Μείωση τελών αεροδρομίου
12. Έγκαιρη ενημέρωση – προβολή προγραμμάτων
13. Τήρηση υποσχέσεων
14. Επιδότηση εργασίας αντι-ανεργίας στις επιχειρήσεις (ασφαλστικές εισφορές)
15. Προγράματα 3ης ηλικίας (επιδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση)
16. Στοχευμένο marketing ανά προορισμό ανάλογα με το ενδιαφέρον των πελατών. Π.χ. Ισραήλ (ταξίδια αγορών – διασκέδασης -αξιοθέατα), Ρωσία (θρησκευτικός τουρισμός – γαστρονομίας – χαλάρωσης – ψώνια), Σκανδιναβικά κράτη (Golf)…
17. Προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού ανά περιοχή και προορισμο
Επιχειρήσεις – Λοιπές δραστηριότητες
1. Ανοιχτά καταστήματα – εστιατόρια – μπαρ
2. Ειδικές τιμές τον χειμώνα – Εκπτωτικές κάρτες
3. Rent-a-car: Ειδικές τιμές, δωρεάν parking
4. Χειμερινές εκδρομές – διαδρομές
5. Ανάδειξη – προβολή τοπικής γαστρονομίας
6. Κατάλογος ανοιχτών επιχειρήσεων – Εκπτωτικά κουπόνια – Προβολή
7. Ανάδειξη εποχικών πλεονεκτημάτων του τόπου μας
8. Προβολή της διαφορετικότητας των ελληνικών διακοπών και φιλοξενίας
9. Συνεχής προβολή με επιμονή και υπομονή
10. Συνεργασία με Aegean και Ellinair για αεροπροικές συνδέσεις – διευκολύνσεις
11. Συνεργασία με Υπουργείο Τουρισμού – Υπηρεσία Τουρισμού Περιφέρειας – Δ/νση Τουρισμού Δήμου – Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου – Ένωση Τουριστικών Γραφείων – Επιμελητήριο – ΣΕΤΕ και όλων των φορεών που εμπλέκονται με τον τουρισμό.
“Δεν υστερούμε σε τίποτα από τους ανταγωνιστές μας. Είναι ευκαιρία να δημιουργήσουμε μια καινούρια εμπειρία ζωής προβάλλοντας εξειδικευμένα και αναδεικνύοντας όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που διαθέτουμε, βελτιώνοντας παράλληλα τις υποδομές”, καταλήγει ο κ. Ματσίγκος. “Συνεργαζόμενοι όλοι μαζί ειλικρινά, επιδεικνύοντας μεγαλύτερο επαγγελματισμό και ικανότητα συνεργασίας, συντονισμό στρατηγικών δραστηριοτήτων, σωστή και έγκαιρη προβολή με διαφοροποίηση του προϊόντος μας, μπορούμε να πετύχουμε την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στοχεύοντας πάντα στην ποιότητα σε προσιτή τιμή”. – See more at: http://traveldailynews.gr/news/article/63228#sthash.TJm5HyUl.dpuf