Σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου RIA Novosti, οι έλληνες επιχειρηματίες συζητούν με την AvtoVAZ για επανεισαγωγή των αυτοκινήτων Lada.
Οπως δήλωσε σε συνέντευξή του στο RIA Novosti ο επικεφαλής της ομάδας των εμπορικών και οικονομικών σχέσεων της Ρωσικής Πρεσβείας στην Ελλάδα Βαλέρι Νικολάγεφ, πρόκειται για συζητήσεις όσον αφορά την αγορά κινητήρων, κιβώτιων ταχυτήτων και άλλων ανταλλακτικών.
«Το τελευταίο καιρό δουλεύουμε μαζί για την επανακυκλοφορία των προϊόντων AvtoVAZ στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα υπάρχει μία μεγάλη εταιρία, η Namco, η μόνη εταιρία που παράγει αυτοκίνητα στη χώρα. Τα προϊόντα της, τα αυτοκίνητα Pony, πωλούνται εν μέρει στην ελληνική αγορά και κυρίως στις αγορές της Ασίας και την Αφρικής. Η εταιρία στράφηκε σε εμάς για βοήθεια για να έρθει σε επαφή με την AvtoVAZ» λέει ο Νικολάγεφ.
Ο επικεφαλής της ομάδας εμπορικών και οικονομικών σχέσεων της Ρωσικής Πρεσβείας επεσήμανε πως οι ρώσοι διπλωμάτες βοήθησαν την Namco να επικοινωνήσει με το τμήμα εξαγωγών της AvtoVAZ. Σύμφωνα με τον Νικολάγιεφ, η ελληνική εταιρεία είχε ήδη στείλει στη ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία και μελετάται.
«Περιμένουμε τα αποτελέσματα για το πώς να αναπτυχθεί αυτή η πολλά υποσχόμενη συμφωνία . Είναι δυνατόν να εμπλουτίσει τη διάρθρωση των εξαγωγών μας» υπογράμμισε ο ρώσος αξιωματούχος.
Αξίζει να σημειωθεί πως η προμήθεια ρωσικών αυτοκινήτων σταμάτησε ουσιαστικά από το 2012 (εισαγωγή μόλις ενός αυτοκινήτου), ενώ το 2013 δεν εισήχθη κανένα.
Τα αυτοκίνητα Lada δεν μπορούν πλέον να κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη εξαιτίας των κοινοτικών απαιτήσεων για επιπλέον προδιαγραφές στα νέα οχήματα, οι οποίες τέθηκαν σε ισχύ το Νοέμβριο του 2014. Τα Lada δεν διαθέτουν, για παράδειγμα, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία AvtoVAZ ήδη βρίσκεται στο στάδιο προσαρμογής όλων των μοντέλων τους νέους τεχνικούς κανονισμούς και τα ευρωπαϊκά περιβαλλοντικά πρότυπα.
Από την πλευρά της η Namco (National Motor Company) έχει προγραμματίσει για το 2015 την παραγωγή της νέας γενιάς αυτοκινήτων Pony, τα Pony 4 (βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα και ηλεκτροκίνητα), με στόχο να κατακτήσει μερίδιο όχι μόνο της ελληνικής αγοράς, αλλά και χωρών της Αφρικής, της Ασίας και της Νότιας Αμερικής, που ήδη έχουν επιδείξει ενδιαφέρον, λόγω των ανθεκτικών χαρακτηριστικών του και της χαμηλής τιμής του.