Ρόδος : Χαμένων ευκαιριών συνέχεια – Μαρίνα Μανδρακίου


Η άποψη της πλειονότητας των Ροδίων ήταν ότι η Ρόδος παρ’ ότι νησί αντί να βλέπει τη θάλασσα ως χώρο ανάπτυξης είχε στρέψει την πλάτη της προς αυτήν .

Η ναυαρχίδα του τουρισμού της χώρας δεν διέθετε μία Μαρίνα.

Θα απαντούσε ασφαλώς ο όποιος κάτοικος του νησιού : Μήπως διαθέτει λιμάνι ?

Οι συζητήσεις για την κατασκευή Μαρίνας άρχισαν τη δεκαετία του εξήντα. Σαράντα και πλέον χρόνια μετά οι συζητήσεις συνεχίζονταν ενώ τα περισσότερα χρόνια πέρασαν προκειμένου να καθοριστεί ο χώρος.

Τη στιγμή που οι γείτονες μας κατασκεύαζαν μία Μαρίνα το χρόνο και μετέτρεπαν ένα ανύπαρκτο ψαροχώρι σε μεγαλούπολη εμείς συζητούσαμε αν η Μαρίνα της Ρόδου θα έπρεπε να κατασκευασθεί στο Φαληράκι ή στην Ιαλυσό ή την πόλη της Ρόδο .

Μέσα σε όλες αυτές τις συζητήσεις ξεχάσαμε ότι υπήρχε και μία έτοιμη Μαρίνα στο σαλόνι της πόλης κάτω από το Μέγαρο του Μεγάλου Μαγίστρου. Μαρίνα : Μο να δι κή

Η δημοτική παράταξη «ΠΡΩΤΑ Η ΡΟΔΟΣ» το 2007 θέλησε να αλλάξει την πορεία του νησιού και έθεσε ως στόχο και σκοπό της να στρέψει το βλέμμα της Ρόδου στη θάλασσα.

Να αξιοποιήσει το μεγάλο πλεονέκτημα που είχε ήδη το νησί ως αναγνωρισμένος τουριστικός προορισμός αλλά ελάχιστα γνωστός στο χώρο του θαλάσσιου Τουρισμού.

Για το λόγο αυτό βάζει σε προτεραιότητα της την αξιοποίηση της Μαρίνας Μαδρακίου, την ολοκλήρωση του λιμένα της Ακαντιάς, τη λειτουργία του Καρνάγιο, στην δημιουργία ενός νέου τουριστικού λιμένα και τη μετατροπή του παλιού εμπορικού λιμένα σε Μαρίνα Mega Yacht.

Μετά από μεγάλες προσπάθειες παρά τις μεθοδευμένες αντιδράσεις τοπικών «παραγόντων» απομακρύνθηκαν τα σιλό τσιμέντου από το λιμάνι της Ακαντιάς ηλεκτροδοτήθηκε και τοποθετήθηκαν αγωγοί για την υδροδότηση των κρουαζιερόπλοιων. Σχεδιάσθηκε ένα λιμάνι και δεν είχε προβλεφθεί η ηλεκτροδότησή και υδροδότησή του !!

Ολοκληρώθηκε μελέτη από τον Αρχιτέκτονα κ. Δημήτριο Αυγουστίνο και παρουσιάσθηκε στο δημοτικό συμβούλιο για την κατασκευή νέου πρωτοποριακού τουριστικού λιμένα στη Ψαροπούλα, ξεκίνησαν οι προκαταρκτικές μελέτες για την μετατροπή του παλιού εμπορικού λιμένα σε Μαρίνα Mega Yacht και τέλος δημοπρατήθηκαν τα έργα Μαρίνα Μανδρακίου και Καρνάγιο Ρόδου. Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για να στρέψει η Ρόδος το βλέμμα της στη θάλασσα και να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα που έχουν τα νησιά μας

Μετά από αγώνα μεγάλο ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες δημοπράτησης του έργου της ανάθεσης της αναβάθμισης της Μαρίνας Μανδρακίου και της λειτουργίας του Καρνάγιο της Ρόδου με τη διαδικασία του ανοικτού διαγωνισμού .

Ο διαγωνισμός έγινε από το Λιμενικό Ταμείο Δωδ/σου.

Κατατέθηκαν εξαιρετικές τεχνικές μελέτες από μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο και για τα δύο έργα.

Ολοκληρώθηκε η εξέταση των Τεχνικών Προτάσεων από την αρμόδια επιτροπή.

Σε ότι αφορά το Καρνάγιο ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός και υπήρχε και προσωρινός ανάδοχος του έργου

Σε ότι αφορά τη Μαρίνα Μανδρακίου το μόνο που απέμενε ήταν το άνοιγμα του φακέλου των οικονομικών προσφορών που θα συμπλήρωναν τον μαθηματικό τύπο για την ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου του έργου, κάτι που θα μπορούσε να γίνει άμεσα.

Τότε παρουσιάσθηκαν οι αντιρρησίες .

α) Πρώτος και καλύτερος ο τότε Περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου απαγόρευσε τη συνέχιση του διαγωνισμού διότι το επόμενο διάστημα θα προκηρύσσονταν Δημοτικές εκλογές !!

Παρά του ότι ήταν γνωστό ότι ο τότε δήμαρχος δεν μετείχε των επόμενων εκλογών άρα δεν θα είχε κάποιο προσωπικό όφελος. Απορία ποιοί λόγοι επέβαλαν την ακύρωση του έργου? β) Ακολούθησε το Υπουργείο Πολιτισμού το οποίο απαιτούσε να διακοπεί κάθε διαγωνιστική διαδικασία διότι δεν είχαν εγκριθεί από την Αρχαιολογική Υπηρεσία τα σχέδια κατασκευής του έργου.

Επέμεναν δε στη θέση τους αυτή αν και πολύ καλά γνώριζαν ότι δεν δημοπρατήθηκε συγκεκριμένο έργο ώστε να απαιτείτε η έγκριση κατασκευής του από τη συγκεκριμένη υπηρεσία, ο κάθε ενδιαφερόμενος θα κατέθετε τη δική του πρότασή η οποία ήταν υπό την κρίση της Αρχαιολογικής Υπηρεσία. Σημειωτέων ότι πέραν του ότι είχαν στην κατοχή τους την προκήρυξη του έργου στην Επιτροπή Διαγωνισμού μετείχε ως μέλος και υπάλληλος της υπηρεσίας.

Γνώριζαν ως εκ τούτου ότι η προκήρυξη ανέφερε ότι ο ανάδοχος υποχρεούται προ της έναρξης των όποιων εργασιών να λάβει έγκριση κατασκευής του έργου ή τροποποίησής του σύμφωνα με τις υποδείξεις της υπηρεσίας καθώς επίσης να λάβει και άδεια οικοδομής από την πολεοδομία Ρόδου.

Από την πλευρά του δήμου έγιναν διαβήματα ακόμη και προς τον ίδιο τον Πρωθυπουργό.

Απάντηση καμία από κανέναν.

Παρ’ όλα αυτά η Αρχαιολογική Υπηρεσία και ο Περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου επέμεναν στις θέσεις τους και μάλιστα προχώρησαν στην υποβολή μηνυτήριας αναφοράς κατά του τότε Δημάρχου του π. Δήμου Ροδίων.

γ) Στην ακατανόητη προσπάθεια ακύρωσης της υλοποίησης ενός έργου που θα προσέφερε στην τοπική και την Εθνική οικονομία ενεπλάκησαν και οι θιασώτες του απόλυτου μηδέν .

Μεταξύ αυτών και πρώην Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου ο οποίος κατήγγειλε μέσα από όλα τα τοπικά ΜΜΕ ότι ξεπουλά την περιουσία του Δήμου ο τότε Δήμαρχος έναντι πινακίου φακής. Πινάκιο φακής κατά τον π. Πρόεδρο του Λ.Τ. ήσαν οι 350.000 € ετήσιο μίσθωμα συν ποσοστό επί του τζίρου συν όλες τις παράπλευρες ωφέλειες που θα προέκυπταν όπως η αναβάθμιση του κέντρου της πόλης, η αύξηση της κίνησης στην αγορά, τα έσοδα του δήμου από το ΔΗΦΟΔΩ, η αύξηση του τζίρου της αγοράς άρα και η αύξηση του αποδιδόμενου ΦΠΑ και του Φόρου Εισοδήματος στο Κράτος

δ) Στη συνέχεια ο νέος δήμαρχος Ρόδου ο κ. Ε. Κουσουρνάς για λόγους οι οποίοι δεν έγιναν ποτέ γνωστοί ακύρωσε το διαγωνισμό.

ε) Τέλος ήρθε το ΤΑΙΠΕΔ πήρε τη Μαρίνα και ο Δήμος της Ρόδου πέραν των 3 εκ. € και πλέον που θα είχε εισπράξει από τα ενοίκια συν το ποσοστό του επί του τζίρου έχασε και τη Μαρίνα

Η Ρόδος πέραν της ανάπλασης του κέντρου της πόλης με τη λειτουργία μιας σύγχρονης Μαρίνας έχασε και την κυριότητα περιουσιακών της στοιχείων

Απορία : Δεν έχει ευθύνη κανείς ?

Είχε ζητήσει στην κατάθεσή του ως κατηγορούμενος ο τότε δήμαρχος να μην κλείσει ο φάκελος διότι θα υπήρχαν εξελίξεις.

Και να που υπάρχουν πολύ σοβαρές εξελίξεις. Άραγε ποιο ήταν το αποτέλεσμα της προκαταρτικής εξέτασης που διέταξε ο τότε Εισαγγελέας Πρωτοδικών ?

Δεν υπάρχει ευθύνη κανενός για την απώλεια σοβαρών εσόδων τόσο από τον δήμο όσον και από το Κράτος και μάλιστα σε περίοδο οικονομικής κρίσης ?

Η αλήθεια δυστυχώς είναι ότι προκειμένου να εξυπηρετηθούν άθλια μικροκομματικά συμφέροντα καταδικάσθηκαν η πόλη και οι κάτοικοί της.

Γιώργο ξέρεις εσύ κάτι για το θέμα αυτό ?

Τις πταίει για την καθοδική πορεία της Ρόδου? Ευθύνονται άλλοι ή ο κακός μας ο καιρός ?

Χατζής Ν. Χατζηευθυμίου

Αφήστε τα σχόλια σας

σχόλια

6 Shares
Share6
Tweet
Share
+1
Pin
Stumble