Πρόταση του Μάνου Κόνσολα για τη δημιουργία παραρτήματος Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας (ΕΚΕΤΑ) στη Ρόδο και Κέντρου Οδικής Ασφάλειας στα Δωδεκάνησα

Την υιοθέτηση ενός στρατηγικού σχεδίου οδικής ασφάλειας πρότεινε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, στην ομιλία του στην ημερίδα για την οδική ασφάλεια που διοργανώθηκε από το Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδηγών Δωδεκανήσου.

Ο κ. Κόνσολας τόνισε ότι είναι επιβεβλημένη η εφαρμογή ενός στρατηγικού σχεδίου για την ασφάλεια στους δρόμους, πρόταση την οποία έχει καταθέσει επανειλημμένα στην επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.

Πρότεινε, επίσης, τη δημιουργία παραρτήματος Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) στη Ρόδο στο οποίο περιλαμβάνεται και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ).

Στο παραπάνω πλαίσιο, πρότεινε, επίσης, την ίδρυση Κέντρου Οδικής Ασφάλειας στα Δωδεκάνησα με τη συμμετοχή της Περιφέρειας, των Δήμων, των φορέων και της Ελληνικής Αστυνομίας, που θα έχει συντονιστικό ρόλο και θα διαμορφώνει το πλαίσιο για τη συνεργασία όλων των φορέων στα ζητήματα της οδικής ασφάλειας.

Ο κ. Κόνσολας κατέθεσε σειρά προτάσεων για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στη Ρόδο και στα Δωδεκάνησα αλλά και για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν τα τροχαία ατυχήματα στη Ρόδο, ο κ. Κόνσολας, αναφέρθηκε σε έργα που πρέπει να γίνουν, όπως είναι η νέα Εθνική Οδός που θα συνδέει την πόλη της Ρόδου με το διεθνές αεροδρόμιο του νησιού καθώς και στη βελτίωση – διαπλάτυνση της εθνικής οδού Ρόδου-Λίνδου στο τμήμα από Κολύμπια μέχρι Λίνδο.

Επεσήμανε ότι αυτό που πρέπει να γίνει είναι η ολοκλήρωση των μελετών και των πράξεων απαλλοτρίωσης και η ένταξη του έργου είτε στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, είτε σε άλλο ευρωπαϊκό πρόγραμμα.

Παράλληλα, ο κ. Κόνσολας κατέθεσε σειρά προτάσεων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στα Δωδεκάνησα, όπως:

– Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια στα σχολεία του νησιού.

Μπορεί να υλοποιηθεί με συνέργεια αυτοδιοίκηση, διευθύνσεων εκπαίδευσης και Πανεπιστημίου Αιγαίου.

– Δημιουργία τριών μεγάλων πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής, που θα καλύπτουν γεωγραφικά ολόκληρο το νησί.

– Εφαρμογή, μετά από μελέτη και καταγραφή, ενός ολοκληρωμένου προγράμματος σήμανσης στους δρόμους του νησιού και ιδιαίτερα στα σημεία επικινδυνότητας σε κάθε δημοτική ενότητα.

– Βελτίωση του οδικού φωτισμού που σε ορισμένα σημεία είναι από ανύπαρκτος έως ανεπαρκής.

– Διαμόρφωση ενός πενταετούς κύκλου, όσο διαρκεί η θητεία των δύο βαθμών αυτοδιοίκησης, για παρεμβάσεις στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας στους οδικούς άξονες της Ρόδου.

– Η δημιουργία ενός οργανωμένου χώρου μηχανοκίνητου αθλητισμού αφού η έλλειψή του, οδηγεί σε παράνομους αγώνες και ανεξέλεγκτες καταστάσεις στο οδικό δίκτυο με πολλαπλούς κινδύνους.

– Ενίσχυση της Τροχαίας με μέσα σύγχρονης τεχνολογίας για τον έλεγχο της ταχύτητας των οχημάτων αλλά και με το αναγκαίο προσωπικό για να ασκείται έλεγχος.

Ο Μάνος Κόνσολας αναφέρθηκε σε έκθεση του ΤΕΕ Δωδεκανήσου, που αποδεικνύει τεκμηριωμένα ότι η Ρόδος είναι ανοχύρωτη απέναντι σε πλημμυρικά φαινόμενα που αφορούν και στην οδική ασφάλεια και επισήμανε ότι έχουν περάσει 4 χρόνια από την ημέρα που θρηνήσαμε 4 νεκρούς στη Ρόδο στις πλημμύρες του Νοεμβρίου του 2013 και στη γέφυρα της Κρεμαστής δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει τα έργα ενώ το ίδιο ισχύει και για τα αντιπλημμυρικά έργα στους οδικούς άξονες όχι μόνο της Ρόδου αλλά και της Κω.

Παράλληλα, ο Βουλευτής Δωδεκανήσου εξέφρασε την αντίθεσή του στο ζήτημα της μείωσης των προστίμων για παραβάσεις του ΚΟΚ ή ακόμα και της σύνδεσής τους με το εισόδημα του παραβάτη, λέγοντας:

«Εκπτώσεις στην οδική ασφάλεια δεν χωρούν.

Η όποια παρέμβαση και οι όποιες αλλαγές στο ζήτημα των προστίμων, πρέπει να κινούνται εντός των πλαισίων του ορθολογισμού και κυρίως να μην τίθεται σε δεύτερη μοίρα το ζήτημα της ασφάλειας. Αυτό το χαρακτήρα έχει το πρόστιμο στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, λειτουργεί αποτρεπτικά και συμβάλλει στην ασφάλεια.

Αν προχωρήσουμε σε μείωση, αδιακρίτως, των προστίμων, αυτό θα έχει ως συνέπεια, να μη λειτουργούν αποτρεπτικά και η παράπλευρη απώλεια, σε μια τέτοια περίπτωση, θα είναι η οδική ασφάλεια.

Κάποια πρόστιμα θα πρέπει να συμφωνήσουμε ότι είναι ανελαστικά, όπως η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, η παραβίαση stop, η χρήση κράνους ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Μιλάμε για βασικές αιτίες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων που έχουν κοστίσει ανθρώπινες ζωές. Πρέπει να κατηγοριοποιηθούν οι αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων και να συσχετιστούν με τα πρόστιμα του κώδικα οδικής κυκλοφορίας».

Pin It on Pinterest