Ο Υποψήφιος Δήμαρχος Ρόδου Τάκης Πότσος απαντάει στο ερωτηματολόγιο του Rodosreport

Το παρακάτω θεματικό ερωτηματολόγιο έχει σκοπό να αναδείξει επί της ουσίας την πρόταση όλων των υποψήφιων δημάρχων της Ρόδου,  στα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει το νησί μας. Επιλέχθηκαν από το Rodosreport 20 θέματα ζωτικής σημασίας και ο κάθε υποψήφιος δήμαρχος θα μας παραθέσει την άποψη του. Έχοντας δημοσιεύσει  το αναλυτικό πρόγραμμα της κάθε  παράταξης αλλά και μια λεπτομερή συνέντευξη του επικεφαλής αυτής, οι απαντήσεις στα παρακάτω θέματα είναι πολύ μικρής έκτασης, αλλά ουσιαστικού περιεχομένου,  ώστε ο πολίτης να έχει την πιο όσο πιο  ξεκάθαρη εικόνα  γίνεται.

Ο Υποψήφιος Δήμαρχος Ρόδου Καλλέτος (Τάκης) Πότσος  απαντάει στο ερωτηματολόγιο του Rodosreport:

  • Καθαριότητα.

Ουσιαστικές δράσεις για μείωση των παραγόμενων απορριμμάτων, την προώθηση της ανακύκλωσης με διαλογή στην πηγή, περιλαμβανομένων και των οργανικών αποβλήτων, ενάντια στην καύση απορριμμάτων. Αξιοποίηση, συντήρηση και προμήθεια  σύγχρονου εξοπλισμού της υπηρεσίας καθαριότητας, αποκλεισμός της ιδιωτικοποίησης και  απόλυτη διασφάλιση όλων των εργαζόμενων χωρίς όρους και προϋποθέσεις, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.

  • ΔΗΦΟΔΩ

Ζητάμε την κατάργησή του και αναπλήρωση των εσόδων από τον κρατικό προϋπολογισμό. Οι αυτοαπασχολούμενοι στη Ρόδο από το 2011 και οι αγρότες που κρατούν λογιστικά βιβλία, πληρώνουν δύο φορές αυτήν την φορολογία με το τέλος επιτηδεύματος που τους επιβλήθηκε και το οποίο είναι απλά μία παραλλαγή του ΔΗΦΟΔΩ, που επεκτάθηκε πανελλαδικά.

  • Τουρισμός 365 ημέρες

Ο τουρισμός για εμάς είναι πρώτα από όλα ανθρώπινη ανάγκη και δικαίωμα του λαού. Κανείς άλλος δε μιλά για αυτό. Όλοι οι υπόλοιποι περιγράφουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τη διαχείριση του Τουρισμού ως εμπόρευμα φυσικά προς όφελος των μεγαλοεπιχειρηματιών. Εμείς θέλουμε τουρισμό για το λαό στα πλαίσια μιας οικονομίας με όλο τον πλούτο να έχει τεθεί στην υπηρεσία του λαού και ναι, ξενοδοχεία ανοιχτά όλο το χρόνο για να έρχεται εδώ και να ξεκουράζεται φτηνά, ποιοτικά και δημιουργικά η εργατική τάξη της χώρας μας και των άλλων χωρών.

  • Διαθεσιμότητα υπαλλήλων

Καμιά διαθεσιμότητα, καμιά απόλυση είναι η θέση μας και στο πνεύμα αυτό, το ΚΚΕ κατέθεσε τροπολογία στη Βουλή κατά τη συζήτηση του Ν.4250/26-03-2014 για την εξασφάλιση μόνιμης σταθερής εργασίας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα για όλους και επανατοποθέτηση όλων όσων τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, μια τροπολογία που αποσιώπησαν όλα τα κόμματα. Αντίθετα  κατέθεσαν 27 τροπολογίες για διαφορετικές κατηγορίες εργαζομένων με στόχο τον αποπροσανατολισμό και την δημιουργία κλίματος αντιπαράθεσης των εργαζομένων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που το ίδιο το σύστημα καλλιεργεί.

  • Ανεργία

Η ανεργία πηγάζει από αυτό το σύστημα που ζούμε σήμερα το οποίο λέγεται ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ και ακριβώς για αυτό το λόγο δε γιατρεύεται χωρίς την οριστική ανατροπή του. Δεν μπορεί να λυθεί στο πλαίσιο ενός δρόμου ανάπτυξης όπου κυριαρχεί η αναρχία, η εκμετάλλευση και το κυνήγι του κέρδους. Η κατεύθυνση της ΕΕ για την ανεργία είναι η ανακύκλωσή της, η εφαρμογή αντίστοιχων προγραμμάτων μέσα από Δήμους και Περιφέρειες για να κτυπηθεί η μόνιμη και σταθερή δουλειά, η ασφάλιση και να εξαθλιωθούν οι μισθοί. Εμείς φέραμε και στη βουλή ως ΚΚΕ και στα Δημοτικά – Περιφερειακά Συμβούλια, προτάσεις ανακούφισης των ανέργων όπως πχ μειωμένα τιμολόγια ΔΕΗ, ΟΤΕ, νερού, απαγόρευση διακοπής τους πάγωμα και διαγραφή χρεών, επίδομα ανεργίας για όλο το διάστημα που είναι άνεργοι, σφράγισμα βιβλιαρίων χωρίς προϋποθέσεις, απαλλαγή από δημοτικά τέλη. Όλα καταψηφίστηκαν, από αυτούς που σήμερα ζητούν ξανά την ψήφο των ανέργων. Το βασικό όμως είναι ότι προτείνουμε στο κίνημα, στο λαό το δρόμο της οριστικής λύτρωσης, παίρνοντας στα χέρια του τα κλειδιά της οικονομίας, με σχεδιασμένη οικονομία όπου κανείς δεν περισσεύει.

  • Μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ

Παλεύουμε να μην καταργηθούν οι μειωμένοι συντελεστές στα νησιά του Αιγαίου, αλλά αγωνιζόμαστε ταυτόχρονα οι εργαζόμενοι, οι αυτοαπασχολούμενοι  να απαιτήσουν να πληρώσουν την κρίση τα μονοπώλια, να απαιτήσουν κατάργηση του ΦΠΑ για τα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, φορολόγηση του μεγάλου κεφαλαίου στο 45% σε διανεμόμενα και αδιανέμητα κέρδη και κατάργηση των φοροαπαλλαγών για το μεγάλο κεφάλαιο.

  • Οδικό δίκτυο

Η συντήρηση του οδικού δικτύου αστικού και υπεραστικού από υπηρεσία του Δήμου είναι ένα από τα κύρια ζητήματα. Σημάνσεις που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες. Διάνοιξη των δρόμων που προβλέπονται από τα  σχέδια πόλης με ταυτόχρονη κατασκευή όλων των έργων υποδομής (ύδρευση, αποχέτευση, ηλεκτροφωτισμό κλπ). Εφαρμογή των ασφαλών κυκλοφοριακών συνδέσεων ανάλογα με τις δυνατότητες της περιοχής (πρόκριση των κυκλικών κόμβων). Ολοκλήρωση όλων των ημιτελών για χρόνια έργων επί των οδών (Εθνική οδός Ρόδου – Λίνδου), διάνοιξη του περιφερειακού και της νέας εισόδου της πόλης.

  • Μεσαιωνική Πόλη

Επιβάλλεται η ολοκλήρωση του αποχετευτικού δικτύου. Η αντισεισμική θωράκιση τόσο των δημόσιων όσο και ιδιωτικών κτιρίων με οικονομική ενίσχυση των ανέργων, των φτωχών λαϊκών νοικοκυριών από τον κρατικό προϋπολογισμό για το σκοπό αυτό. Η αναβάθμιση των δημόσιων και δημοτικών χώρων για την ανθρώπινη διαβίωση των κατοίκων.  Η «Λαϊκή Συσπείρωση»  αντιμετωπίζει τη Μεσαιωνική πόλη ως μια ζωντανή συνοικία οι κάτοικοι της οποίας πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να ικανοποιούν τις καθημερινές τους ανάγκες όπως και οι υπόλοιποι κάτοικοι της πόλης.

  • Εθνικό Θέατρο

Η μακροχρόνια εγκατάλειψή του, αποκαλύπτει και την ουσία της πολιτικής των Δημοτικών Αρχών για τον πολιτισμό. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός, ότι η ενοικίασή του, πριν από τρία χρόνια ίσα που αποτράπηκε μετά από κινητοποίηση.  Άμεση ολοκλήρωση της αποκατάστασης και  του εκσυγχρονισμού του  στην βάση των μελετών που έχουν εκπονηθεί. Λειτουργία του, ως οργανισμού του Δήμου, να μην ιδιωτικοποιηθεί, ή να εκχωρηθεί η αξιοποίησή του σε ιδιώτες μέσω συμπράξεων.

  • Ροδιακή Έπαυλη

Η διαδικασία που ακολουθείται από τις κυβερνητικές πολιτικές  είναι η πάγια. εγκατάλειψη, καταστροφή, απαξίωση, ιδιωτικοποίηση. Η μεταβίβαση στο Δήμο του ακινήτου,  η άμεση συντήρηση και  αποκατάστασή του είναι αναγκαίο να συνοδεύεται από  τη δέσμευση, ότι θα αξιοποιηθεί αποκλειστικά για τις πολιτιστικές ανάγκες των εργαζομένων, της νεολαίας, ολόκληρης της κοινωνίας. Η «αξιοποίηση» από την ΕΤΑΔ ή από το  Δήμο με την έννοια να δοθεί σε ιδιωτικά συμφέροντα, τα οποία έχουν ήδη εκδηλώσει σχετικό ενδιαφέρον, δεν έχει να κάνει με τις λαϊκές,  πολιτιστικές ανάγκες αλλά με τα κέρδη τους, πράγμα που μας βρίσκει κάθετα αντίθετους.

  • Παιδικές χαρές / αθλητικές εγκαταστάσεις

Η ανάγκη τακτικής και μόνιμης συντήρησης, της ανανέωσης του εξοπλισμού, της επισκευής, της άρσης των επικίνδυνων καταστάσεων, ώστε τα μικρά παιδιά να παίζουν με ασφάλεια είναι επιτακτική. Η υπηρεσία περιβάλλοντος με την απαραίτητη στελέχωση  με μόνιμο και έμπειρο προσωπικό θα μπορούσε να αποτελέσει τη λύση στο πρόβλημα. Η άμεση αποπεράτωση του κολυμβητήριου, του αθλητικού κέντρου είναι ζητήματα άμεσης προτεραιότητας. Όμως δεν μπορεί να μείνει πίσω ο φορέας διαχείρισης των αθλητικών εγκαταστάσεων ο οποίος θα πρέπει να είναι ένας πλήρης στελεχωμένος οργανισμός του Δήμου.

  • Πάρκο Ροδίνι  

Το πάρκο Ροδίνι χρειάζεται άμεση παρέμβαση με ολοκληρωμένη μελέτη, να γίνουν όλα τα απαραίτητα έργα για την αποκατάστασή του, τη συντήρηση και διαμόρφωσή του με ευθύνη του Δήμου και να δοθεί ο χώρος ελεύθερος για την αναψυχή της λαϊκής οικογένειας, για πολύπλευρες δραστηριότητες των κατοίκων και της νεολαίας, χωρίς ανταποδοτικά τέλη.   Να σταματήσει η κοροϊδία της προστασίας του δήθεν από την Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, η οποία αργά ή γρήγορα θα το οδηγήσει στην ιδιωτικοποίηση.

  • Προστασία περιβάλλοντος

Η προστασία του περιβάλλοντος δεν μπορεί να γίνει στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.), της οποίας βασική αρχή είναι «ο ρυπαίνων πληρώνει». Δεν υφίσταται προστασία του περιβάλλοντος με την πολιτική γης που εφαρμόζεται στα πλαίσια του καπιταλισμού, όπου τα πάντα είναι εμπορεύματα ακόμα και το περιβάλλον.

Ο χωροταξικός σχεδιασμός, το χωροταξικό για τον τουρισμό, το χωροταξικό για τα αιολικά πάρκα, οι αποφάσεις για τις ιδιωτικοποιήσεις (μέσω ΤΑΙΠΕΔ) όλου του παραλιακού μετώπου της Ρόδου (GOLF, Πρασονήσι, Προφήτης Ηλίας, Τσαμπίκα, Σφουγγάρια, Κάλαθος κλπ), τα νομοσχέδια για τον αιγιαλό , για την επιχειρηματικότητα, οδηγούν στην πλήρη εμπορευματοποίηση και υποβάθμιση του περιβάλλοντος, το οποίο εντάσσεται στην διαδικασία κερδοφόρας διεξόδου του κεφαλαίου, από την καπιταλιστική κρίση, σε βάρος των λαϊκών αναγκών.

Η λειτουργία του εργοστασίου της Σορωνής της ΔΕΗ στη Σορωνή χωρίς τα απαραίτητα φίλτρα, η προβληματική λειτουργία των βιολογικών καθαρισμών, των αντλιοστασίων, η υπερκατανάλωση των υδάτινων πόρων, η ιδιωτικοποίηση της καθαριότητας κλπ είναι ζητήματα πάλης του λαού για την αντιμετώπισή τους.

  • Αδέσποτα  

Το Κυνοκομείο του Δήμου στηρίζεται περισσότερο στην βοήθεια φιλοζωϊκών ή άλλων οργανώσεων, δεν έχει την απαιτούμενη χρηματοδότηση και δεν μπορεί να προσφέρει όλες τις υπηρεσίες στα φιλοξενούμενα ζώα σε διατροφή, εμβολιασμούς, στείρωση και καθαριότητα. Υπάρχει ανάγκη για την ασφάλεια των κατοίκων από την μία πλευρά και από την άλλη για την φροντίδα των αδέσποτων ζώων να οργανωθεί η υπηρεσία  για την ασφαλή περισυλλογή και απομάκρυνση των αδέσποτων ζώων από τους δρόμους , τα οποία θα πρέπει να φιλοξενούνται σε κατάλληλους χώρους με όλα τα σύγχρονα μέσα  και με μόνιμο προσωπικό.

  • Υγεία

Κατ’ αρχήν προϋπόθεση για να έχει υπηρεσίες υγείας κάθε άνθρωπος είναι ένα  ενιαίο, καθολικό, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σύστημα υγεία- πρόνοιας με πλήρη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό και τους εργοδότες, γι’αυτό πρέπει να καταργηθεί κάθε επιχειρηματική δράση, κάθε πληρωμή για τις υπηρεσίες υγείας και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.   Όλες οι δομές υγείας πρέπει να καλύπτουν τις ανάγκες του οικογενειακού προγραμματισμού, της σχολιατρικής φροντίδας, υπηρεσίες ιατρικής της εργασίας, υπηρεσίες ενημέρωσης του πληθυσμού για την αγωγή υγείας, υπηρεσίες στήριξης του ζευγαριού που έχει είτε ανάπηρο μέλος είτε ανάπηρο παιδί, Κέντρα Ψυχικής Υγείας, παιδιατρικά ιατρεία, γυναικολογικά ιατρεία κ.λπ. Θα είναι στελεχωμένα με γιατρούς όλων των ειδικοτήτων, με οικογενειακούς γιατρούς που θα έχουν μόνιμη, πλήρη και αποκλειστική απασχόληση, για την κάλυψη όλων των αναγκών. Πλήρη στελέχωση του Νοσοκομείου και του ΕΚΑΒ με το απαραίτητο ειδικευμένο προσωπικό και σύγχρονο εξοπλισμό ώστε να καλύπτουν πλήρως όλο το νησί.

  • Κυκλοφοριακό

Το κυκλοφοριακό συνδέεται στενά με το συγκοινωνιακό.  Η χάραξη των δρομολογίων, η πυκνότητά τους, τα σημεία στάσης των λεωφορείων, οι θέσεις των αφετηριών, κ.τ.λ., πρέπει να βασίζονται στους τόπους κατοικίας, τα ωράρια εργασίας των εργαζομένων, την μετακίνηση μαθητών, ανάλογα με την ώρα της ημέρας και την εργάσιμη ή μη ημέρα και με την μετακίνηση των επισκεπτών. Φθηνά εισιτήρια και διασύνδεση μεταξύ των λεωφορειακών γραμμών ώστε να υπάρχει δυνατότητα μετεπιβίβασης. Είμαστε κάθετα αντίθετοι στους ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης , στην εμπορευματοποίηση των δρόμων μέσω της ελεγχόμενης στάθμευσης, στην ιδιωτικοποίηση του ΡΟΔΑ, σε όλες αυτές τις πολιτικές της κυβέρνησης και της ΕΕ, που προώθησαν οι μέχρι σήμερα δημοτικές αρχές και στηρίζουν όλες οι άλλες παρατάξεις.

  • Καταυλισμός Κορακόνερο  

Για την άθλια κατάσταση που επικρατεί στον καταυλισμό των τσιγγάνων στο Καρακόνερο,  υπάρχουν μεγάλες και σοβαρές ευθύνες των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και των δημάρχων τους, γιατί είναι οι ίδιοι  που συντηρούν εδώ και δεκαετίες το πρόβλημα, με αποτέλεσμα να ζουν οι γύρω κάτοικοι και οι ίδιοι σε ιδιαίτερα επικίνδυνες συνθήκες με την καύση των καλωδίων, την έξαρση της παραβατικότητας και την έλλειψη υποδομών. Η μοναδική λύση είναι η απογκετοποίηση και η ένταξη των τσιγγάνων στην κοινωνία με μετεγκατάσταση σε σπίτια με πλήρεις υποδομές, απλοποίηση των διαδικασιών ώστε να νομιμοποιηθούν όσοι ασκούν εμπορικές δραστηριότητες και μέριμνα για τη μόρφωση των παιδιών τους σε νηπιαγωγεία, σχολεία με τμήματα βοηθητικής διδασκαλίας για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, με υποχρεωτική εκπαίδευση, γιατί η έλλειψη διαπαιδαγώγησης σε συνδυασμό με την εξαθλίωση γεννούν την παραβατικότητα.

  • Λιμάνια/ Νέα Μαρίνα  

Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης των λιμανιών, των μαρίνων, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, θα οδηγήσει στον πλήρη έλεγχο από τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους οι οποίοι και ενδιαφέρονται, σημαντικών υποδομών που έχουν να κάνουν με  την ασφάλεια της χώρας, με την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, με τον έλεγχο της εμπορικής δραστηριότητας της περιοχής. Τα λιμάνια (και οι μαρίνες) πρέπει να αναδιοργανωθούν ορθολογικά και οι λειτουργίες τους να καταμεριστούν. Οι χερσαίες εξυπηρετήσεις πρέπει να αναβαθμιστούν με ενιαίο σχεδιασμό  κάτω από τη διοίκηση ενιαίου τοπικού φορέα δημόσιου χαρακτήρα. Είμαστε αντίθετοι σε ιδιωτικοποίηση των λιμανιών ή τμημάτων τους. Κριτήριο είναι η εξυπηρέτηση και ασφάλεια  επιβατών και ναυτεργατών. Θέση μας είναι ο περιορισμός της υπέρμετρης δόμησης στη λιμενική ζώνη της νέας μαρίνα, που αποσκοπεί στην υπερεκμετάλλευση των ακινήτων από ιδιωτικά συμφέροντα.

  • Ιδιωτικοποίηση διεθνούς αερολιμένα Ρόδου “Διαγόρας”

Στην  ιδιωτικοποίηση κερδοφόρων τομέων του μέχρι σήμερα δημόσιου τομέα , πολιτική της Ε.Ε. και των Ελληνικών Κυβερνήσεων, εντάσσονται και αεροδρόμια όπως το «Διαγόρας» των Μαριτσών. Η μεθόδευση δεν είναι τυχαία και συνδυάζεται με την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών και κερδοφόρων φιλέτων παραλιακών εκτάσεων (π.χ. golf).  Συνδυάζεται με την δημιουργία μεγάλων εμπορικών κέντρων και την καθετοποιημένη πολυεπίπεδη δραστηριότητα του κεφαλαίου. Οι υποτιθέμενες προοδευτικές προτάσεις  ότι τα αεροδρόμια μπορούν να τα διαχειριστούν φορείς όπως τα επιμελητήρια και άλλοι, είναι παρόμοιες με αυτές που προηγήθηκαν τις 10ετίες που πέρασαν για τη ΔΑΝΕ , την Συνεταιριστική Τράπεζα Δωδεκανήσου κλπ., οδηγούν στην ιδιωτικοποίηση μέσω φορέων , είναι βαθιά αντιδραστικές για τα λαϊκά συμφέροντα.  Η λύση βρίσκεται στα ενιαία δημόσια δίκτυα μεταφορών.

  • Χωριά του νησιού  

Τα χωριά της Ρόδου είναι ένα ιδιαίτερο και μεγάλο κεφάλαιο. Δεν αρκεί  μόνο να έχουν τα τοπικά συμβούλια περισσότερες αρμοδιότητες. Τα προβλήματα της υγείας με την υποστελέχωση των κέντρων υγείας, την ανυπαρξία γιατρών και ασθενοφόρων, της παιδείας με την συρρίκνωση  των σχολικών μονάδων και την έλλειψη δασκάλων, με τα  ανταποδοτικά τέλη στα ύψη, με ελάχιστη συγκοινωνία κλπ δεν λύνονται με την μεταφορά αρμοδιοτήτων. Χρειάζονται προϋπολογισμοί, οι οποίοι να έχουν στο κέντρο τους τις πραγματικές λαϊκές ανάγκες, οι οποίοι δεν εξασφαλίζονται με τη συμφωνία στις πολιτικές των Ελληνικών Κυβερνήσεων και της Ε.Ε. Η πραγματική ανάπτυξη των χωριών από την οποία θα ωφελείται ο ίδιος ο λαός που κατοικεί εκεί, βρίσκεται στη ριζική ανατροπή της εξουσίας και της οικονομίας των μονοπωλίων, εγκαθίδρυση της λαϊκής εξουσίας και οικονομίας, κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγή και η λειτουργία τους με κεντρικό σχεδιασμό και κοινωνικό έλεγχο.

Pin It on Pinterest