Παύλος Ελένης
Pavloselenis.com
Ο πρώτος κανόνας που πρέπει να ξέρει κάποιος ότι δημιουργεί μια νέα επιχείρηση είναι κάτι το οποίο όλοι έχουμε ακούσει και όλοι έχουμε αγνοήσει κατά καιρούς. Ότι λάμπει δεν είναι χρυσός. Αν έχετε λοιπόν μια ιδέα η οποία πιστεύετε ότι η επιτυχία της είναι δεδομένη αλλά δένε έχετε κάνει ερευνά αγοράς για να το διαπιστώσετε μάλλον είστε ένας από αυτούς που έχετε δει ένα εστιατόριο γεμάτο σε ένα απόμερο μέρος και αποφασίσατε χωρίς δεύτερη σκέψη να πατέ και εσείς να κάνετε ακριβώς το ίδιο εστιατόριο από διπλά.
Ο σημαντικότερος κανόνας που πρέπει να γνωρίζετε αυτή την εποχή για να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη επιχείρηση δεν είναι άλλος από τη σωστή ερευνά. Ζούμε στην εποχή της πληροφορίας και μπορούμε με λίγα έξοδα να αποκτήσουμε όλες τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε για να δημιουργήσουμε μια επιτυχημένη επιχείρηση.
Δημιουργήστε ένα πλάνο και γράψτε κάτω τις ιδέες τις οποίες έχετε για δημιουργήσετε μια ένα επιχείρηση. Γράψτε καθαρά τους λογούς για τους οποίους θέλετε να δημιουργήσετε τη νέα επιχείρηση και το σημαντικότερο από όλα με μεγάλα γράμματα γράψτε το ποσό το οποίο μπορείτε να επενδύσετε. Μπορεί η αγορά ενός τάνκερ να φαίνεται σε πολλούς μια καταπληκτική ιδέα αλλά δυστυχώς δεν έχουμε όλοι τα χρήματα για να το κάνουμε αυτό. Γράψτε τα μέρη τα οποία θέλετε να κάνετε την επιχείρηση σας. Δεν είμαστε πάντοτε όλοι ανοιχτοί σε όλες τις τοποθεσίες, είτε διότι το κόστος είναι ακριβό είτε διότι βρεθήκαμε με ένα ακίνητο σε συγκεκριμένο μέρος το οποίο θέλουμε να εκμεταλλευτούμε. Αφού λοιπόν έχουμε αποφασίσει στο μέρος και έχουμε σκεφτεί μερικές ιδέες είναι καιρός να δούμε αν οι ιδέες μας είναι όντως καλές. Πως θα το κάνουμε αυτό? Πιάστε ένα ερωτηματολόγιο και γράψτε τις σημαντικότερες ερωτήσεις?
Πχ πιστεύεται ότι άλλο ένα εστιατόριο στη περιοχή μας χρειάζεται?
Τι εστιατόριο πιστεύεται ότι θα ήταν κατάλληλο?
Πόσες φορές την εβδομάδα πατέ σε εστιατόρια?
Κοκ Επενδύστε χρόνο να μάθετε αν οι υποψήφιοι πελάτες σας ενδιαφέρονται για την ιδέα σας και αν θα πλήρωναν γη αυτή. Μια καταπληκτική ιδέα για την οποία δεν υπάρχει ενδιαφέρον μάλλον δεν είναι καταπληκτική. Μην αντιγράφεται επιχειρήσεις που υπάρχουν ήδη. Η επιτυχία σας έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να επιτύχει αν είναι καινούργια πάρα αν είναι κάτι το οποίο ήδη υπάρχει. Η συνήθεια είναι ο εχθρός των νέων επιχειρήσεων. Ο κόσμος πάει και ξαναπάει στα ίδια γιατί έχει συνηθίσει, δεν σας συμφέρει να κάνετε κάτι το οποίο ήδη υπάρχει και να προσπαθήσετε να κερδίσετε μόνο τιμολογιακά, η οικονομική αποτυχία είναι δεδομένη. Κερδισμένοι θα βγουν μόνο οι πελάτες σας και κανείς άλλος.
Αφού λοιπόν έχετε βρει πως θα κάνετε την επιχείρηση σας αλλά και τι προϊόν θα διαθέσετε είναι καιρός να φτιάξετε το τρόπο με τον οποίο θα το προωθήσετε. Ελέγξτε τα οικονομικά σας και δέστε αν τα χρήματα τα οποία χρειάζονται να επενδυθούν για τη προώθηση της επιχείρησης σας είναι αρκετά. Υπολογίστε ότι τα πρώτα 3 χρόνια θα χρειαστεί να καλύψετε από τσέπη όλα τα λειτουργικά σας έξοδα. Μόνο έχοντας στο μυαλό το κανόνα των 3 ετών έχετε πιθανότητα να επιτύχετε. Μη τιμολογήσετε το προϊόν σας χαμηλά για προώθηση, με ότι τιμή το ξεκινήσετε να είστε σίγουροι ότι με αυτή τη τιμή θα το συνεχίσετε. Ένα προϊόν το οποίο πωλείται χαμηλά η δίνεται δωρεάν δεν θα εκτιμηθεί αρά η τιμολογιακή σας πολιτική πρέπει να είναι σταθερή από την αρχή.
Αφού αποφασίσετε σε όλα τα παραπάνω να σας ευχηθώ καλή τύχη και καλή επιτυχία και να θυμάστε ότι επιτυγχάνει αυτός που είναι έτοιμος να αποτύχει.