Ποια είναι τα λαχανικά που προστατεύουν την υγεία των αρτηριών στις μεγαλύτερες γυναίκες


Το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αυστραλίας διεξήγαγε πρόσφατα μια μελέτη σε περισσότερες από 950 γυναίκες, ηλικίας 70 ετών και άνω. Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν παράλληλα υπερήχους για να εκτιμήσουν το πάχος των τοιχωμάτων των καρωτίδων και την έκταση της συσσώρευσης πλάκας. Είναι γνωστό ότι, λεπτότερα αρτηριακά τοιχώματα και μικρότερη συσσώρευση πλάκας συσχετίζονται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών επεισοδίων. Σε σύγκριση με τις γυναίκες που κατανάλωναν λιγότερες από δύο μερίδες λαχανικών ημερησίως, οι ερευνητές βρήκαν ότι σε εκείνες που έτρωγαν τουλάχιστον τρεις μερίδες, τα τοιχώματα των αρτηριών τους ήταν περίπου 0,036 χιλιοστά ή 5% λιγότερο παχιά. Με τρεις μερίδες λαχανικών, το μέγιστο πάχος των αρτηριών ήταν κατά 0,047 χιλιοστά μικρότερο, όπως αναφέρουν τα ευρήματα που δημοσιεύθηκαν στην επιθεώρηση Journal of the American Heart Association.

Επιπλέον, η καθημερινή αύξηση της κατανάλωσης σταυρανθών λαχανικών, όπως το μπρόκολο, το λάχανο,  το κουνουπίδι και τα λαχανάκια Βρυξελλών κατά μόλις 10 επιπλέον γραμμάρια, συνδέεται με ένα ποσοστό 0,8% χαμηλότερου μέσου πάχους στα τοιχώματα των αρτηριών. ” Ανακαλύψαμε με ενθουσιασμό ότι η πρόσληψη σταυρανθών λαχανικών φαίνεται να είναι η πιο ευεργετική”, δήλωσε η κύρια συγγραφέας της μελέτης Lauren Blekkenhorst, ερευνήτρια διατροφής στο Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αυστραλίας στο Crawley. «Ωστόσο, αυτό δεν αποκλείει τη σημασία και των άλλων τύπων λαχανικών, καθώς όπως γνωρίζουμε, η αύξηση της κατανάλωσης μιας ποικιλίας λαχανικών είναι σημαντική για τη διατήρηση της καλής υγείας”, πρόσθεσε η Blekkenhorst. «Η έρευνά μας δείχνει ότι οι συστάσεις για μερικές μερίδες σταυρανθών λαχανικών στη συνιστώμενη καθημερινή ποσότητα λαχανικών μπορεί να συμβάλουν στη βελτιστοποίηση των οφελών για την αγγειακή υγεία”.

Λιγότεροι από ένας στους δέκα ανθρώπους καταναλώνουν την ελάχιστη συνιστώμενη ποσότητα των πέντε μερίδων λαχανικών την ημέρα, τόνισε η Blekkenhorst.  Και οι γυναίκες που συμμετείχαν στη μελέτη δεν αποτέλεσαν εξαίρεση. Η ερευνητική ομάδα ζήτησε από τις γυναίκες να περιγράψουν μέσω κάποιων ερωτηματολογίων την τυπική πρόσληψη λαχανικών που κυμαινόταν από το «δεν τρώω ποτέ λαχανικά» μέχρι το «τα καταναλώνω τρεις ή περισσότερες φορές την ημέρα». Συνολικά, οι γυναίκες που συμμετείχαν κατανάλωναν κατά μέσο όρο περίπου 200 γραμμάρια λαχανικών ημερησίως ή περίπου 2,7 μερίδες. Πρέπει να διευκρινιστεί εδώ ότι η μελέτη δεν ήταν ένα ελεγχόμενο πείραμα που αποσκοπούσε στο να αποδείξει εάν και πώς η κατανάλωση λαχανικών μπορεί να επηρεάσει άμεσα την υγεία των αρτηριών ή τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων, καρδιακών επεισοδίων ή εγκεφαλικού επεισοδίου.

Είναι πιθανό ότι όταν οι άνθρωποι τρώνε περισσότερα λαχανικά, να έχουν πιο υγιείς αρτηρίες επειδή τα λαχανικά προσφέρουν το αίσθημα του κορεσμού, δίνοντας έτσι λιγότερο χώρο στη διατροφή τους για επεξεργασμένες τροφές που μπορούν να προκαλέσουν βλάβη στις αρτηρίες, εξήγησε η Blekkenhorst.  Τα λαχανικά είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα που έχουν αποδειχθεί ότι μειώνουν τη φλεγμονή και το οξειδωτικό στρες, παράγοντες που μπορούν να συμβάλλουν στην καρδιαγγειακή νόσο. Ένας άλλος περιορισμός της συγκεκριμένης μελέτης είναι ότι οι ερευνητές βασίστηκαν σε όσα οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι κατανάλωναν καθώς και την αντίστοιχη συχνότητα και το είδος των λαχανικών που έτρωγαν, μια προσέγγιση που μπορεί να είναι αναξιόπιστη αναφορικά με την ακρίβεια των στοιχείων.

Παρόλα αυτά, πολλές προηγούμενες μελέτες έχουν συνδέσει τις πλούσιες σε φυτικά προϊόντα δίαιτες και την υψηλότερη κατανάλωση λαχανικών με χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης καρδιακών παθήσεων ή θανάτου από αυτό.

Πηγή : itrofi.gr

Αφήστε τα σχόλια σας

σχόλια