Πάτωσε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στην αξιολόγηση των πολιτών !

Μία από τις χαμηλότερες επιδόσεις στην Ελλάδα κατέγραψε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στην Πρώτη Πανελλαδική Έρευνα Αξιολόγησης Δημόσιων Υπηρεσιών που πραγματοποιήθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης τον Μάιο του 2025.

Συμμετοχή στην έρευνα

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είχε 1.487 συμμετέχοντες στην έρευνα, ένα ικανοποιητικό στατιστικό μέγεθος.

Η γενική βαθμολογία που συγκέντρωσε η Περιφέρεια ήταν μόλις 3,4 στα 10 οπως ανέλυσε τα δεδομένα το Rodosreport, κατατάσσοντάς την στην 10η θέση μεταξύ 13 περιφερειών. Πρόκειται για σαφή ένδειξη δυσαρέσκειας των πολιτών σε θέματα καθημερινότητας, υποδομών και εξυπηρέτησης.

Φαίνεται πως οι πολίτες των νησιών μας, έχουν πολύ διαφορετική άποψη απο αυτή που η Περιφέρεια προσπαθεί να προσδώσει.

Εδω μπορείτε να δείτε και τα αναλυτικά στοιχεία των ερευνων :

Συνοπτική Παρουσίαση Αξιολόγησης – Μάιος 2025

Αναλυτική Έκθεση Αξιολόγησης – Μάιος 2025

Τι δείχνουν τα στοιχεία και είμαστε ουραγοί ανάμεσα στις Περιφέρειες:

ΠεριφέρειαΓενική Αξιολόγηση
Αττικής4,3
Βορείου Αιγαίου4,3
Θεσσαλίας4,3
Δυτικής Μακεδονίας4,3
Πελοποννήσου4,1
Δυτικής Ελλάδας4,0
Ηπείρου3,8
Στερεάς Ελλάδας3,8
Κεντρικής Μακεδονίας3,7
Νοτίου Αιγαίου3,4
Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης3,3
Κρήτης2,9
Ιονίων Νήσων2,8

Τα βασικά προβλήματα που εντοπίστηκαν:

1. Κακή κατάσταση οδικού δικτύου

  • Η Π.Ε. Κω καταγράφηκε ως μία από τις χειρότερες περιοχές πανελλαδικά, με βαθμολογία μόλις 3,0, ενώ η συνολική επίδοση της Περιφέρειας για το οδικό δίκτυο ήταν 4,0.
  • Οι πολίτες αναφέρουν φθαρμένους δρόμους, κακή σήμανση και ανεπαρκή συντήρηση, ειδικά σε νησιωτικές περιοχές που επιβαρύνονται τουριστικά.

2. Προβληματικό Κτηματολόγιο

  • Η Ρόδος κατέγραψε τη χαμηλότερη βαθμολογία σε όλη τη χώρα (3,5) για τις υπηρεσίες του Κτηματολογίου.
  • Οι πολίτες εκφράζουν αγανάκτηση για τις καθυστερήσεις, τα λάθη και τις ανεπίλυτες υποθέσεις.

3. Υποστελέχωση στις υπηρεσίες αλλοδαπών

  • Οι τουριστικές ροές και η ανάγκη για εποχική εργασία έχουν επιβαρύνει σημαντικά τις διευθύνσεις αλλοδαπών, με αποτέλεσμα η εξυπηρέτηση να βαθμολογηθεί αρνητικά (4,5), κυρίως στη Ρόδο και την Κω.

4. Μέτριες επιδόσεις στις Ψηφιακές Υπηρεσίες

  • Η Περιφέρεια αξιολογήθηκε με 4,0 για τις ψηφιακές της υπηρεσίες – κάτω από τον εθνικό μέσο όρο.
  • Οι πολίτες κρίνουν ότι οι ψηφιακές εφαρμογές είναι ανεπαρκώς λειτουργικές, αργές ή δύσκολες στην πρόσβαση.

Τα θετικά

  • Η ΑΑΔΕ (Εφορία) και η ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) είχαν σχετικά θετικές επιδόσεις (6,3 και 5,8 αντίστοιχα).
  • Το ποσοστό συμμετοχής στην έρευνα ήταν ικανοποιητικό, δείχνοντας ότι οι κάτοικοι επιθυμούν να ακουστεί η φωνή τους.

Η αξιολόγηση έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που εδώ και χρόνια εκφράζουν οι κάτοικοι και επαγγελματίες της περιοχής: η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου υστερεί σε κρίσιμες υποδομές και υπηρεσίες. Η Ρόδος και τα υπόλοιπα νησιά καλούνται να διαχειριστούν τουριστική υπερφόρτωση με ανεπαρκή εργαλεία.

Απαιτείται συστηματική παρέμβαση, με:

  • ενίσχυση τεχνικών υπηρεσιών,
  • εκσυγχρονισμό του Κτηματολογίου,
  • ενδυνάμωση της ψηφιακής εξυπηρέτησης και
  • έμπρακτη υποστήριξη από την κεντρική διοίκηση.

Η ελπίδα είναι ότι η αξιολόγηση αυτή να αποτελέσει το εφαλτήριο για ουσιαστική βελτίωση και όχι τραγικές δηλώσεις για “μιζέριες” απο τους υπεύθυνους. Όπως φαίνεται απο την αξιολόγηση, όλα πλέον κρίνονται και κάποιοι έχουν πάρει καιρό τώρα την “κάτω βόλτα”.

Σε λίγους μήνες αναμένεται η επόμενη αξιολόγηση και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν άλλαξε κάτι και προς ποια κατεύθυνση στην γνώμη των πολιτών.

Pin It on Pinterest