Όχι στο ξεπούλημα του αεροδρομίου της Ρόδου λένε οι εργαζόμενοι και καλούν Δήμαρχο και Περιφερειάρχη να αγωνιστούν

Πανελλαδική Κινητοποίηση Ενάντια στην Ιδιωτικοποίηση των Περιφερειακών ΑεροδρομίωνΤο έργο του ξεπουλήματος της περιουσίας του ελληνικού λαού έχει ήδη φτάσει στο νησί της Ρόδου . Δυστυχώς οι εκτελεστές της αποτυχημένης συνταγής της «τρόικα», στη προσπάθειά τους να γίνουν αρεστοί και να «σώσουν» την Ελλάδα αλλά όχι τους Έλληνες, παραβλέπουν ότι ο τουρισμός είναι η μοναδική βαριά βιομηχανία της χώρας και προετοιμάζονται να ξεπουλήσουν τα ελληνικά κρατικά αεροδρόμια, αρχής γενομένης από το σημαντικό ακριτικό αεροδρόμιο της Ρόδου που αποτελεί τον κυριότερο μοχλό ανάπτυξης του Δωδεκανησίου τουρισμού,  στα ξένα συμφέροντα, παραχωρώντας ουσιαστικά εθνική κυριαρχία. Είναι οδυνηρό ότι μετά από 55 μόνο χρόνια ελεύθερου εθνικού βίου  κατά τα οποία με κόπους, θυσίες και στερήσεις καταφέραμε επιτέλους να ελέγχουμε τους βασικούς άξονες της εθνικής μας οικονομίας, «κάποιοι» στο βωμό υποτίθεται μιας αποκρουστικής οικονομίστικης θεωρίας επιδίδονται σε ουσιαστικό μπλοκάρισμα της πραγματικής ανάπτυξης. Οι αυτοαποκαλούμενοι  σωτήρες μας,  ξεχνούν ότι :
-σε μια  νησιωτική χώρα σαν την Ελλάδα, όπου το 80%-85% της τουριστικής κίνησης διακινείται αεροπορικά, είναι αυταπόδεικτα καθοριστικός ο ρόλος των κρατικών αεροδρομίων στην ανάπτυξη του τουρισμού και της εθνικής οικονομίας.
-ένα καθαρά εποχικό αεροδρόμιο, όπως το σύνολο των υπαρχόντων, ένα αεροδρόμιο που ουσιαστικά λειτουργεί πλήρως μόνο την τουριστική περίοδο, δεν μπορεί να είναι κερδοφόρο, με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, και συγχρόνως ελκυστικό για τις ξένες αεροπορικές εταιρείες, γιατί αναγκαστικά θα είναι ακριβό (βλέπε Σπάτα).

-Η διεθνής πρακτική έχει αποδείξει ότι λόγω του υψηλού κόστους λειτουργίας των υποδομών, του εξοπλισμού και της συντήρησης των αεροδρομίων ο φορέας που τα διαχειρίζεται προκειμένου να αποσβέσει ή και να έχει κέρδη αυξάνει υπερβολικά το κόστος χρήσης. Αυτό σημαίνει μετακύλιση του κόστους στους επιβάτες. Ο καθένας αντιλαμβάνεται ότι ένας ξένος επισκέπτης θα προτιμήσει πολύ ευκολότερα έναν εφάμιλλο προορισμό χαμηλότερου κόστους π.χ. τη γειτονική μας χώρα, παρά  τα ελληνικά νησιά. Πόσο μάλλον όταν προκειμένου να μεταβεί σε ένα γειτονικό μικρό νησί πρέπει να χρησιμοποιήσει και θαλάσσια μέσα στα οποία συμβαίνει το ίδιο φαινόμενο αύξησης του κόστους λόγω της εφαρμογής της ίδιας πολιτικής «ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ» των λιμανιών της χώρας.

-Ουδείς μπορεί τεκμηριωμένα και με στοιχεία να στηρίξει το γεγονός ότι ένα καθαρά εποχικό αεροδρόμιο, ένα αεροδρόμιο που ουσιαστικά θα λειτουργεί πλήρως μόνο την τουριστική περίοδο, όπως όλα τα περιφερειακά, μπορεί να είναι κερδοφόρο και συγχρόνως ελκυστικό για τις ξένες αεροπορικές εταιρείες.

-Ουδένα αεροδρόμιο μπορεί να ιδιωτικοποιηθεί με την πραγματική έννοια του όρου, γιατί το κόστος των υποδομών είναι αδύνατον να καλυφθεί από οποιονδήποτε επενδυτή. Η πρόθεση των υπέρμαχων του «ξεπουλήματος» είναι να δοθεί μόνο η εκμετάλλευση στο ιδιώτη και το κράτος άμεσα ή έμμεσα να πριμοδοτεί τον υποτιθέμενο επενδυτή, εις βάρος του Έλληνα φορολογούμενου και της εθνικής οικονομίας.

Επισημαίνουμε βέβαια το γεγονός ότι  όσοι σκέφτονται να «ιδιωτικοποιήσουν – πωλήσουν» ελληνικά αεροδρόμια, όπως Ρόδου, Κω, Θεσσαλονίκης, σε ιδιώτη «επενδυτή», παραβλέπουν σκόπιμα το γεγονός ότι τα εν λόγω αεροδρόμια είναι οι οικονομικοί αιμοδότες των υπολοίπων και θα θέλαμε να γνωρίζουμε σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης τους, πως θα επιβιώσουν τα υπόλοιπα μικρά αεροδρόμια;

Επίσης οι υπέρμαχοι του ξεπουλήματος της εθνικής περιουσίας και του μέλλοντος των παιδιών μας, σκόπιμα παραβλέπουν τα παρακάτω:

-ποιο ιδιωτικό αεροδρόμιο θα λειτουργήσει μόνο και μόνο για την κάλυψη κοινωνικών αναγκών;

-ποιο ιδιωτικό αεροδρόμιο θα κρατήσει χαμηλά τα τέλη χρήσης ή και θα τα μηδενίσει (όπως συμβαίνει στα κρατικά αεροδρόμια), προκειμένου να ακολουθηθεί μια εθνική τουριστική πολιτική προς όφελος του κοινωνικού συνόλου; Ήδη προβλέπεται με την πώληση «αυτόματη» άυξηση του κόστους για τον επιβάτη από 12 ευρώ στα 14,5 που σε μια πενταετία θα ανέβει στα 20 ευρώ. Αυτός είναι ο πραγματικός στόχος; Αυτός είναι ο εκσυγχρονισμός της ιδιωτικοποίησης; Τα ιδιωτικά υπερκέρδη και ο αποκλεισμός των νησιών λόγω των υπέρογκων αεροπορικών ναύλων;

-Ξεχνούν ότι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους ζητούν επίμονα όλο και πιο χαμηλά τέλη χρήσης για να αυξήσουν τις πτήσεις τους προς τα αεροδρόμια μας;

 

Το παράλογο αλλά συγχρόνως και ενδεικτικό των προθέσεων «ξεπουλήματος»  είναι ότι τα αεροδρόμια , με τη στέρηση των πόρων που τους αναλογούν, αφέθηκαν στη μοίρα τους να απαξιωθούν από τους ίδιους που σήμερα θέλουν να τα πουλήσουν σαν ένα ελκυστικό προϊόν. Αυτό και μόνο αναδεικνύει τον πραγματικό στόχο.

Αύριο Δευτέρα 20 0κτωβρίου 2014 εργαζόμενοι, πολίτες, Παραγωγικές τάξεις (Ενώσεις Ξενοδόχων-π.χ. Χανίων- Σύλλογοι Κτελ , Ταξί κ.α), εκλεγμένοι Πολιτικοί Άρχοντες όπως οι Δήμαρχοι, οι Περιφερειάρχες Κρήτης και Ιονίου καθώς και πολιτικά κόμματα που αντιδρούν σε αυτό το ξεπούλημα θα διαμαρτυρηθούν έντονα έξω από το ΤΑΪΠΕΔ. Καλούμε τους Βουλευτές Δωδεκανήσου, τους Δημάρχους, (άλλωστε πολλοί, τώρα πια εκλεγμένοι, προεκλογικά έλαβαν θέση ανοιχτά κατά της πώλησης) να συμμετέχουν στην προσπάθεια που γίνεται, να προβούν σε διαμαρτυρία με τα δικά τους μέσα και να συμπαρασταθούν στην όλη κινητοποίηση και να καταρτίσουν σχέδιο δράσης. Δεν περισσεύει κανείς σε αυτόν τον Αγώνα. Θυμίζουμε ότι προεκλογικά είχαν γίνει ψηφίσματα στο Περιφερειακό και στο Δημοτικό Συμβούλιο (του Ν. Αιγαίου και της Ρόδου  αντίστοιχα) και οι νυν εκλεγμένοι δηλ. ο κ. Χατζημάρκος και ο κ. Χατζηδιάκος είχαν τοποθετηθεί κατά της Ιδιωτικοποίησης. Τους καλούμε θερμά να αγωνιστούν και τώρα. ! Να συμπαρασταθούν αποδεικνύοντας -όπως όλοι μας πιστεύουμε-  πως η τότε τοποθέτησή τους δεν ήταν απλός προεκλογικός εντυπωσιασμός. Τώρα που κινητοποιείται όλη η Ελλάδα, καιρός να κινητοποιηθούν και τα Δωδεκάνησα. Δεν πιστεύουμε πως αξίζει μια τύχη απαξίωσης του Τόπου εφόσον θα στερηθεί τον έλεγχο ενός από τους κυριότερους πυλώνες εσόδων. ΔΕΝ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΡΟΥΜΕ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΌΜΕΝΕΣ ΓΕΝΙΕΣ. Αυτό προέχει. Να τους παραδώσουμε την Χώρα όσο πιο ανεξάρτητη και ακέραιη γίνεται.

 

 

Με ευθύνη το Δ.Σ.

 

Ο Πρόεδρος                                                                           Ο  Γεν.  Γραμματέας

 

 

Φώτης Λουλουδάκης                                                                  Κων/νος Γραμμάτικας