Αρνητική η στάση του Δήμου Ρόδου για νέο open bus στην πόλη
Η Δημοτική Κοινότητα Ρόδου απέρριψε ομόφωνα το αίτημα για τη λειτουργία ακόμη ενός τουριστικού λεωφορείου ανοιχτού τύπου (open bus) στην πόλη. Η αρνητική γνωμοδότηση αφορούσε την έκδοση βεβαίωσης για διαδρομή, καθορισμό αφετηρίας και σημεία στάσεων.
Το αίτημα κατατέθηκε από το γραφείο γενικού τουρισμού «Olympic Rent a Car – Ζουρούδη Ευδοκία» και προέβλεπε κυκλική διαδρομή 13,7 χιλιομέτρων με οκτώ στάσεις. Η αφετηρία θα βρισκόταν στην Ακτή Σαχτούρη, ενώ το λεωφορείο θα περνούσε από κομβικά σημεία, όπως ο Άγιος Φραγκίσκος, η Πύλη Αγίου Αντωνίου, η Ακρόπολη, η πλατεία Αρχιεπισκόπου Χρύσανθου, το Ενυδρείο και η πλατεία 7ης Μαρτίου, προσφέροντας πανοραμική ξενάγηση στους επισκέπτες.
Σύμφωνα με την εισήγηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων & Υποδομών, αρκετές από τις προτεινόμενες στάσεις δεν πληρούν τα κριτήρια της νομοθεσίας, είτε γιατί δεν σχετίζονται με σημεία πολιτιστικού ή τουριστικού ενδιαφέροντος είτε γιατί δεν ανήκουν στις αρμοδιότητες του Δήμου. Επισημάνθηκε επίσης ότι η νέα διαδρομή ταυτίζεται σε μεγάλο βαθμό με υφιστάμενη γραμμή open bus, ενώ παραμένουν σε εκκρεμότητα οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του κέντρου.
Η πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας, κα. Καρδούλια, ανέδειξε το σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ρόδου, εκφράζοντας την άποψη ότι η λειτουργία ενός ακόμη open bus θα το επιδεινώσει. Στο ίδιο πνεύμα κινήθηκαν και τα υπόλοιπα μέλη, υπενθυμίζοντας ότι ήδη δραστηριοποιούνται δύο γραμμές open bus και σύντομα θα προστεθεί και τουριστικό τρενάκι, με δρομολόγια που καλύπτουν ουσιαστικά τις ίδιες περιοχές.
Κατά τη συζήτηση προτάθηκε, ακόμη, να οριστεί ανώτατος αριθμός τέτοιων οχημάτων μέσω κανονιστικής ρύθμισης, αλλά και να προχωρήσει ο Δήμος σε δημοπράτηση διαδρομών, ώστε να διασφαλιστούν έσοδα και να αποφευχθεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός, ο οποίος –όπως υπογραμμίστηκε– «βλάπτει την εικόνα της πόλης αντί να την ενισχύει».