«Ο Φίλιππος Τσαλαχούρης θα συναντήσει το Μπετόβεν και στη Ρόδο»

«Ιστορικές στιγμές μουσικής θα ζήσει η Ρόδος, με τον Φίλιππο Τσαλαχούρη και η τέχνη θα απογειωθεί για άλλη μια φορά» τόνισε ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Πολιτισμού Δωδεκανήσου, Κάλλιστος Διακογεωργίου, μετά τη συνάντησή του με τον συμπατριώτη μας, διάσημο συνθέτη.

Ως γνωστόν, ο Φίλιππος Τσαλαχούρης, είναι ο πρώτος έλληνας συνθέτης που επεχείρησε να γράψει μουσική, για το σωζόμενο έργο του Μπετόβεν «Κοντσέρτο αρ. 0 για πιάνο & ορχήστρα, Wo04» το οποίο συνέθεσε το 1784 σε ηλικία 14 ετών και εξ΄ αυτού, έφθασε στο κοινό μόνον η πάρτα για το πιάνο. Κατόπιν παραγγελίας του Μεγάρου, ο Φίλιππος Τσαλαχούρης, έθεσε τον εαυτό του στο μουσικό σκεπτικό του 14άχρονου – τότε – Μπετόβεν, συνδυάζοντάς αυτά τα δεδομένα, με τη δική του, τεράστια εμπειρία στη μουσική.

«Το να συμπληρώσω αυτό το έργο ήταν ίσως η πιο δύσκολη δουλειά στη ζωή μου. Δυσκολότερο πάντως, από το να ξεκινήσω ένα έργο από την αρχή. Είναι σαν ένας ζωγράφος, να καλείται να συμπληρώσει ένα μισοτελειωμένο έργο του Μιχαήλ Αγγέλου. Παρόλα αυτά, αποτελεί πρόκληση για κάθε συνθέτη» δηλώνει ο συνθέτης αναφορικά με το έργο.

Έτσι, με χορηγούς, τους: Ίδρυμα Μαρκ ντε Μονταλαμπέρ, Ομιλο Χατζηλαζάρου, Ευθύτα, Ωδείο Κόνταλυ, δουλεύοντας νυχθημερόν, σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, στο Παρίσι, το Μάρτιο του 2016, ολοκλήρωσε το Κοντσέρτο αρ. 2 για πιάνο και ορχήστρα, opus 95.

Το Μάρτιο του 2019, ο Φίλιππος Τσαλαχούρης, θα μεταβεί στη Βιέννη, εκ μέρους του Μουσείου Μπενάκη όπου θα παίξει για το έργο «24 ελληνικοί χοροί», μια σημαντική διοργάνωση προβολής του ελληνικού πολιτισμού. Τον Ιούλιο του 2019, θα παρουσιάσει έργο, παραγγελία της Διεθνούς Αρκαδικής Εταιρείας με ορχήστρα από το Λονδίνο.

Ένας μεγάλος συνθέτης με πλούσιο βιογραφικό, ο Φίλιππος Τσαλάχούρης, με σπουδαίο μουσικό παρελθόν και παρόν στην ελληνική και διεθνή καλλιτεχνική σκηνή, προσκαλείται από το Τμήμα Πολιτισμού της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, να συμβάλει με την παρουσίαση έργων του, στην ακόμα περισσότερη καλλιέργεια και βελτίωση του μουσικού επιπέδου του κοινού, καθώς ο ίδιος πιστεύει ότι: «στη Ρόδο, χρειάζεται μακροχρόνιος πολιτιστικός προγραμματισμός, ώστε να γίνονται εξαιρετικά υψηλού επιπέδου διοργανώσεις, όπως αρμόζει στην αίγλη του νησιού μας». Άλλωστε, σύμφωνα με δηλώσεις του Χατζιδάκι, δεν πρέπει να υποβαθμίζεται η τέχνη για να φθάσει τον κόσμο, αλλά να οδηγείται ο κόσμος στην υψηλή τέχνη… Ο καταγόμενος από τη Ρόδο συνθέτης μάλιστα, προτείνει συνάντηση στο νησί μας, σπουδαίων ροδιτών μουσικών με διεθνή καριέρα, για συναυλίες που θα αφήσουν εποχή.

Ο Εντεταλμένος Πολιτισμού Δωδεκανήσου Περιφέρειας Ν.Α. Κάλλιστος Διακογεωργίου τόνισε αναφορικά με τη συνάντηση: «Αλλάζει εποχή ο πολιτισμός στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Προωθούνται οι δράσεις υψηλού επιπέδου, διότι αρμόζει στον τόπο μας η υψηλή τέχνη. Η λέξη «πολιτισμός» άλλωστε, είναι πολυδιάστατη και προσαρμοζόμενη στην ιστορική εξέλιξη του ανθρώπου, χαρακτηρίζοντας κάθε λαό. Από τη Ρόδο λοιπόν, την πρωτεύουσα της Δωδεκανήσου, ξεκινά η πολιτιστική αλλαγή προς το βέλτιστο».

Ο κ. Διακογεωργίου, συζήτησε με τον κ. Τσαλαχούρη την διοργάνωση συναυλίας πιάνου στον Ευαγγελισμό την άνοιξη, καθώς και άλλης, το Σεπτέμβριο του 2019. Ο συνθέτης, συμφώνησε ως προς τη διοργάνωση του Σεπτεμβρίου και συζητά επίσης για αυτήν της άνοιξης, καθώς τα συγκεκριμένα πολιτιστικά γεγονότα, απαιτούν μακρόχρονη και λεπτομερή προετοιμασία.