Για πρώτη φορά, ο Δήμος Ρόδου σταματά να πληρώνει για οχήματα που δεν λειτουργούν, δεν εντοπίζονται ή δεν υπάρχουν καταγεγραμμένα.
Πρόκειται για μια στοχευμένη παρέμβαση, σε πλήρη εξέλιξη, με πρωτοβουλία του Δημάρχου Ρόδου Αλέξανδρου Κολιάδη, με τη δημοτική αρχή να θέτει σε τάξη τον δημοτικό στόλο, να διακόπτει πρακτικές σπατάλης και να εξοικονομεί άμεσα 98.537,90 ευρώ από τον προϋπολογισμό του 2025, ποσό που έως τώρα κατευθυνόταν ετησίως σε τέλη κυκλοφορίας για ανενεργά και αχρησιμοποίητα οχήματα.
Στόχος είναι να δοθεί οριστικό τέλος σε μια χρόνια κατάσταση ανοργανωσιάς και οικονομικής αιμορραγίας.
Από την καταγραφή, που βρίσκεται σε εξέλιξη υπό την εποπτεία του αρμόδιου Αντιδημάρχου Θωμά Κώστα, προέκυψε ότι ο στόλος του Δήμου περιλαμβάνει 465 οχήματα και 97 μηχανήματα έργου. Από αυτά, μόνο τα 233 είναι ενεργά. Τα υπόλοιπα 232 έχουν χαρακτηριστεί ως αδρανή, παροπλισμένα ή αγνώστου κατάστασης. Ένα σημαντικό μέρος αυτών των οχημάτων δεν βρίσκεται σε λειτουργική κατάσταση, γεγονός που καθιστούσε τη δαπάνη των 98.537,90 ευρώ αδικαιολόγητη.
Ο Δήμος Ρόδου, μέσα από τη διαδικασία εκκαθάρισης και διαγραφής που συνεχίζεται, εξοικονομεί άμεσα το ποσό αυτό και σταματά οριστικά να επιβαρύνεται με αναιτιολόγητο κόστος, το οποίο επί χρόνια καταβαλλόταν.
Η καταγραφή συνοδεύεται από φωτογραφική τεκμηρίωση, αντιπαραβολή με τα οικονομικά στοιχεία του Δήμου και ταυτοποιήσεις βάσει πινακίδων και κατάστασης. Ήδη έχουν δρομολογηθεί 74 επίσημες διαγραφές, ενώ εντοπίστηκαν επίσης περιπτώσεις οχημάτων που δεν καταγράφονται στο μητρώο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, καθώς και πινακίδες αποθηκευμένες χωρίς επίσημη καταγραφή.
Η Δημοτική Αρχή Ρόδου εφαρμόζει στην πράξη τη λογική του νοικοκυρέματος, του ελέγχου και της λογοδοσίας.
Βάζει τέλος στη σπατάλη και δημιουργεί τις βάσεις για έναν σύγχρονο, λειτουργικό στόλο, που ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των υπηρεσιών και των πολιτών.