Ο Δήμος Ρόδου αλλάζει τη φιλοσοφία στη διαχείριση των απορριμμάτων

Εφαρμόζει το πρόγραμμα  κομποστοποίησης,  με την ανάπτυξη 111 κάδων.

Από τις σχολικές μονάδες και τους παιδικούς σταθμούς του Δήμου Ρόδου, ξεκινά πιλοτικά    το πρόγραμμα  κομποστοποίησης, που ενέκρινε ο Δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος, σε συνεργασία με την Αντιδήμαρχο Περιβάλλοντος και Πρασίνου κ. Λίτσα Κρεμαστινού, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της οικολογικής συνείδησης των πολιτών και τη δημιουργία λιπάσματος από τα υπολείμματα των τροφών ( αποσυντεθειμένη ύλη).   

Πρόκειται για ένα ακόμη σημαντικό βήμα που επιχειρεί η δημοτική Αρχή  στον τομέα της ορθής διαχείρισης των απορριμμάτων, με την ανάπτυξη εκατόν έναν (101) κομποστοποιητών σε όλα ανεξαρτήτως τα Δημοτικά Σχολεία του νησιού και  τους  παιδικούς σταθμούς του Δήμου Ρόδου και επιπλέον δέκα (10) που θα τοποθετηθούν στα ισάριθμα δημοτικά γήπεδα του νησιού με φυσικό χλοοτάπητα. Σε δεύτερη φάση προβλέπεται η ανάπτυξη οικιακών κάδων, στις γειτονιές της πόλης και των δημοτικών Ενοτήτων, σε πάρκα, πλατείες, και σε σημεία, σύμφωνα με τις ανάγκες και τα αιτήματα των πολιτών, όπως αυτά καταγράφονται από την υπηρεσία.

Στόχος του προγράμματος είναι η  χρήση της μερικώς αποσυντεθειμένης ύλης, που προέρχεται από φυτικά υπολείμματα του κήπου, της κουζίνας κτλ, τα οποία η ίδια η φύση μετατρέπει σε ένα πλούσιο, καθαρό και φυσικό  φυτόχωμα, που χρησιμεύει για λίπασμα και στη βελτίωση του εδάφους. Επιπρόσθετα ο Δήμος Ρόδου, «προχώρησε»  στην προμήθεια μηχανήματος θρυμματιστή κλαδιών   (κλαδοφάγου), με σκοπό τη μείωση του όγκου τους, την μετατροπή τους σε ροκανίδια, την εύκολη διαχείρισή τους και την μετατροπή τους, μέσω των κομποστοποιητών σε λίπασμα, το οποίο ο Δήμος Ρόδου, θα χρησιμοποιεί για να καλύψει τις ανάγκες του, σε πάρκα, παρτέρια, δημοτικά γήπεδα.

Για να στεφθεί με επιτυχία η προσπάθεια και να γίνει κατανοητή από τους πολίτες η συγκεκριμένη μέθοδος ανακύκλωσης, η Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Πρασίνου θα παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ώστε η κομποστοποίηση να ενισχύσει την  οικολογική συμπεριφορά των πολιτών της Ρόδου.

   Στα πλαίσια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης των μαθητών στα σχολεία, θα πραγματοποιηθούν επιμορφωτικά σεμινάρια με αναλυτική παρουσίαση της μεθόδου και βιωματικές δράσεις, ώστε να γίνει αντιληπτή η προσωπική ευθύνη και η δύναμη που έχει ο καθένας μας ξεχωριστά, στη διαμόρφωση της περιβαλλοντικής πολιτικής του κοινωνικού συνόλου.

Α/Α ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΤΩΝ

Α/Α ΠΑΡΚΑ – ΠΑΡΤΕΡΙΑ ΧΩΡ/ΤΗΤΑ
1 ΣΤΑΘΜΟΥ ΤΑΞΙ 900
2 ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ 900
3 ΒΥΡΩΝΟΣ 900
4 ΜΑΡΜΑΡΟΓΛΥΦΕΙΟ 900
5 ΚΥΡΑ ΤΗΣ ΡΩ 900
6 ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 600
7 ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ 900
8 ΑΝΑΛΗΨΗ 900
9 ΑΝΝΗΣ ΜΑΡΙΑΣ 900
10 ΑΡΑΠΑΚΙ 600
11 ΡΟΔΙΝΙ 900
12 ΡΟΔΙΑΚΗ ΕΠΑΥΛΗ 900
13 ΕΝΥΔΡΕΙΟ 900
14 ΜΑΝΤΡΑΚΙ 600
15 ΝΟΜΑΡΧΙΑ 900
16 ΠΡΟΝΟΙΑ 900
Α/Α ΛΑΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΧΩΡ/ΤΗΤΑ
17 ΑΝΑΛΗΨΗΣ 900
18 ΤΑΞΙΑΡΧΗ 900
19 ΒΥΡΩΝΟΣ 900
Α/Α ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΠΟΛΕΩΣ ΧΩΡ/ΤΗΤΑ
20 1ο Δ.Σ. 600
21 2ο Δ.Σ. 600
22 3ο Δ.Σ. 600
23 5ο Δ.Σ. 600
24 6ο Δ.Σ. 600
25 7ο Δ.Σ. 600
26 8ο Δ.Σ. 1ο + 2οΠΕΙΡ/ΤΙΚΟ 900
27 10ο Δ.Σ. 600
28 11ο Δ.Σ. 600
29 12ο Δ.Σ. 600
30 13ο Δ.Σ. 600
31 14ο Δ.Σ. ΑΣΤΙΚΗ 600
32 15ο Δ.Σ. 600
33 16ο Δ.Σ. 600
34 17ο Δ.Σ. 600
35 18ο Δ.Σ. 600
36 1ο ΕΙΔΙΚΟ Δ.Σ. 600

Α/Α ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΧΩΡΙΩΝ ΧΩΡ/ΤΗΤΑ
37 Δ.Σ. ΑΠΟΛΛΩΝΩΝ 600
38 1ο Δ.Σ. ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ 600
39 2ο Δ.Σ. ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ 600
40 Δ.Σ. ΑΡΧΙΠΟΛΗΣ 600
41 1ο Δ.Σ. ΑΦΑΝΤΟΥ 600
42 2ο Δ.Σ.ΑΦΑΝΤΟΥ 600
43 3ο Δ.Σ.ΑΦΑΝΤΟΥ 600
44 Δ.Σ. ΓΕΝΝΑΔΙΟΥ 600
45 Δ.Σ. ΔΑΜΑΤΡΙΑΣ 600
46 Δ.Σ. ΔΙΜΥΛΙΑΣ 600
47 Δ.Σ. ΕΜΠΩΝΑΣ 600
48 Δ.Σ. ΘΕΟΛΟΓΟΥ 600
49 1ο Δ.Σ. ΙΑΛΥΣΟΥ 600
50 2ο Δ.Σ. ΙΑΛΥΣΟΥ 600
51 3ο Δ.Σ. ΙΑΛΥΣΟΥ 600
52 Δ.Σ. ΚΑΛΑΒΑΡΔΩΝ 600
53 1ο Δ.Σ. ΚΑΛΥΘΙΩΝ 600
54 2ο Δ.Σ. ΚΑΛΥΘΙΩΝ 600
55 Δ.Σ. ΚΟΣΚΙΝΟΥ 600
56 1ο Δ.Σ. ΚΡΕΜΑΣΤΗΣ 600
57 Δ.Σ. ΚΡΗΤΗΝΙΑΣ 600
58 Δ.Σ. ΛΑΡΔΟΥ 600
59 Δ.Σ. ΛΙΝΔΟΥ 600
60 Δ.Σ.ΜΑΛΩΝΑΣ 600
61 Δ.Σ. ΜΑΡΙΤΣΩΝ 600
62 Δ.Σ. ΜΑΣΣΑΡΩΝ 600
63 Δ.Σ. ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΟΥ 600
64 Δ.Σ. ΠΑΣΤΙΔΑΣ 600
65 Δ.Σ. ΠΥΛΩΝΑΣ 600
66 Δ.Σ. ΣΑΛΑΚΟΥ 600
67 Δ.Σ. ΣΓΟΥΡΟΥ 600
68 Δ.Σ. ΣΟΡΩΝΗΣ 600
69 Δ.Σ. ΦΑΝΩΝ – ΦΑΝΑΙΟ 600
70 Δ.Σ. ΨΙΝΘΟΥ – ΣΙΒΥΝΘΕΙΟ 600

Α/Α Δ. ΠΑΙΔΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ

ΠΟΛΕΩΣ ΧΩΡ/ΤΗΤΑ
71 A’ ΔΠΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ 600
72 Β’ ΔΠΣ ΧΡΗΣΤΟΥ ΤΣΙΓΑΝΤΕ 600
73 Γ’ ΔΠΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ

 

Pin It on Pinterest