Η μοναδική πολιτιστική ταυτότητα της Ρόδου, η πλούσια φυσική ομορφιά και η αυθεντική φιλοξενία των κατοίκων, αποτελούν το τρίπτυχο της διαχρονικής τουριστικής αξίας του νησιού, που εντυπωσίασε τους Γάλλους επισκέπτες.
Με το παρθένο μάτι του επισκέπτη που γνωρίζει τη Ρόδο για πρώτη φορά, οι κορυφαίοι Γάλλοι δημοσιογράφοι ανακάλυψαν ένα νησί, φτιαγμένο με λαμπερά ανεξίτηλα υλικά, βαμμένο στο γαλάζιο του ουρανού και της θάλασσας, ένα νησί που κάθε σπιθαμή γης και κάθε γωνιά του μαρτυρεί την τον πλούσιο πολιτισμό του, την πολυπολιτισμικότητα του.
Γνώρισαν ένα από τα ομορφότερα μέρη του κόσμου, έναν τόπο ευλογημένο, που συνδυάζει το απαράμιλλο φυσικό κάλλος με τον δομημένο πλούτο μιας ιστορίας χιλιετιών και μιας αρμονικής σύμμειξης πολιτισμών.
Πρόκειται λοιπόν για ένα επιτυχημένο, κατά γενική ομολογία, press trip, ένα δημοσιογραφικό ταξίδι εξοικείωσης στη Ρόδο που πραγματοποιήθηκε από τις 29 Μαϊου έως την 1η Ιουνίου 2024.
Ταξίδι που διοργανώθηκε επιμελώς από το Γραφείο του ΕΟΤ Γαλλίας και την προϊσταμένη Έμυ Αναγνωστοπούλου, σε συνεργασία με τον σημαντικότερο γαλλικό αερομεταφορέα για τη χώρα, την Transavia, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της συνδεσιμότητας και της προβολής των ελληνικών προορισμών, αυτή τη φορά της Ρόδου και της Κω και για την ενίσχυση των πτήσεων από το Παρίσι, τη Νάντη και την Λυών στα δύο ελληνικά νησιά μας.
Στο εν λόγω press trip στη Ρόδο συμμετείχαν τρεις Γάλλοι δημοσιογράφοι από σημαντικά γαλλικά Μέσα Ενημέρωσης, το Ouest-France, το Le Télégramme και το ELLE (édition Nantes – ειδική έκδοση Νάντης).
Τη δημοσιογραφική αποστολή συνόδευε ο εκπρόσωπος του γαλλικού αερομεταφορέα Transavia και υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων και Press της εταιρείας Matthieu Degrave και η εκπρόσωπος της Υπηρεσίας Ε.Ο.Τ. Εξωτερικού Γαλλίας Catherine Renaud.
Αναλυτικότερα, πρόκειται για την δημοσιογράφο Anne-Flore Hervé, με έδρα το Παρίσι, από τη γαλλική εφημερίδα Ouest–France, 1η εφημερίδα περιφερειακού Τύπου στη Γαλλία και 5η σε πανεθνικό επίπεδο, με κυκλοφορία 615.961 αντίτυπα και 2.075.000 αναγνώστες. Παράλληλα το ειδησεογραφικό site της εφημερίδας δέχεται 15.000.449 μοναδικούς επισκέπτες μηνιαίως,
για τον δημοσιογράφο Antoine Declety, με έδρα τη Νάντη, από τη γαλλική εφημερίδα LeTélégramme, που καλύπτει εθνικές και περιφερειακές ειδήσεις της περιοχής της Βρετάνης, με κυκλοφορία 176.733 αντίτυπα και αναγνωσιμότητα 605.000 άτομα, ενώ διαδικτυακά καταγράφει 3.525.198 μοναδικούς επισκέπτες μηνιαίως
και τέλος για την ταξιδιωτική συντάκτρια Fabienne Ullmann, με έδρα τη Νάντη, από το ElleNantes, ένθετο του εβδομαδιαίου γυναικείου περιοδικού Elle που ασχολείται με το lifestyle, την κουλτούρα, τα ταξίδια, τη μόδα, τη διακόσμηση, με διάσημους ανθρώπους κλπ. και βγαίνει με έξτρα σελίδες για την περιοχή της Νάντης. Κυκλοφορεί σε 236.504 αντίτυπα και έχει 1.253.887 αναγνώστες. Οι μοναδικοί επισκέπτες της ιστοσελίδας του Μέσου αυτού είναι 8.593.730 μηνιαίως.
Οι Γάλλοι επισκέπτες εντυπωσιάσθηκαν από το νησί στο σύνολό του. Γνώρισαν την πληθώρα των επιλογών που προσφέρει η Ρόδος, από τη μοναδικής ομορφιάς φύση της, την μακραίωνη ιστορία και τον πολιτισμό της, τα αξιοθέατα, μέχρι τα προϊόντα της ροδίτικης γης, τη γαστρονομία αλλά και τη μοναδική φιλοξενία των ανθρώπων της!
Τις διαδρομές και τις εμπειρίες που τους ενθουσίασαν τις τέσσερις ημέρες παραμονής τους στη Ρόδο θα παρουσιάσουν και θα προτείνουν στο κοινό των χωρών τους μέσα από τα ΜΜΕ που εκπροσωπούν, προβάλλοντας τη Ρόδο ως ένα πολυδιάστατο σύνολο προορισμών για όλες τις προτιμήσεις, όλες τις ηλικίες, όλες τις εποχές του χρόνου.
Οι Γάλλοι επισκέπτες έζησαν τη μαγεία της Μεσαιωνικής Πόλης, μιας πόλης-μνημείο της Ιστορίας των πολιτισμών, μία από τις ωραιότερες μεσαιωνικές πόλεις της Μεσογείου, που διατηρείται μέχρι σήμερα ζωντανή και λειτουργική, Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco από το 1988.
Καθηλώθηκαν από το παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου που κληροδότησαν στη Ρόδο οι Ιππότες του Τάγματος του Αγίου Ιωάννη, περπάτησαν γύρω από τα Τείχη, εντυπωσιάσθηκαν από τα αριστουργήματα τέχνης του Αρχαιολογικού Μουσείου της Ρόδου, θαύμασαν την Παναγιά του Κάστρου, την Παναγιά του Μπούργκου.
Στην περιήγηση τους στη Μεσαιωνική Πόλη αλλά και σε κάθε σημείο του νησιού που βρέθηκαν, συνοδεύονταν από μέλη του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών Δωδεκανήσου και συγκεκριμένα από την ξεναγό- αρχαιολόγο Μαρία Φραγκουδάκη και τον ξεναγό Δημήτρη Σαλαχούρη.
Συναντήθηκαν με την επίτιμη πρόξενο της Γαλλίας στη Ρόδο Αλίκη Μοσχή – Gauquet στο Κατάλυμα της Γαλλίας Auberge De France, με την κα Μοσχή να τους ενημερώνει για τις δράσεις του Καταλύματος, τα μαθήματα κεραμικής που προκαλούν το ενδιαφέρον σπουδαίων καλλιτεχνών από όλο τον κόσμο, που έρχονται στη Ρόδο και στο Γαλλικό Κατάλυμα, αφενός για να εκθέσουν έργα τους και να μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους στους μαθητές κεραμικής και αφετέρου να μάθουν οι ίδιοι για τη ροδίτικη κεραμική, γνωστή σε όλους δεκάδες χρόνια πριν.
Οι συμμετέχοντες στο press trip περιηγήθηκαν κατά μήκος της ακτογραμμής στο κέντρο της νέας πόλης της Ρόδου, στο Μαντράκι.
Έμειναν εντυπωσιασμένοι από τα απαράμιλλης ομορφιάς τοπία της Ρόδου, τις Επτά Πηγές, το Χαράκι, τα χωριά Κοσκινού και Απόλλωνα με τις ταβέρνες και τις μοναδικές τοπικές γεύσεις, έζησαν μια μοναδική εμπειρία οινογνωσίας στο Κτήμα Αναστασία Τριανταφύλλου με τους αμπελώνες και τα φημισμένα ροδίτικα κρασιά. Απόλαυσαν τη ροδίτικη γαστρονομία με τις ξεχωριστές γεύσεις και τα τοπικά φαγητά και προϊόντα.
Μαγεύτηκαν κυριολεκτικά από τη Λίνδο, την Ακρόπολη της Λίνδου, αλλά και την εκκλησία του χωριού «Ιερός Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου».
Περπάτησαν στον οικισμό με τα σπουδαία καπετανόσπιτα και τα μικρά παραδοσιακά καταστήματα χαρακτηριστικά της ροδίτικης τέχνης και κουλτούρας.
«Η Ρόδος είναι ένα νησί που μένει στην καρδιά σου» υπογράμμισαν κατά τη συνάντηση τους με τον αντιδήμαρχο Τουρισμού Πολιτισμού Γεώργιο Τόππο, εκθειάζοντας τα σπουδαία Μνημεία, τον πολιτισμό της Ρόδου, τη ξενάγηση, ευχαριστώντας τόσο τον ίδιο όσο και τα στελέχη της Διεύθυνσης Τουρισμού για τη στήριξη και την ενημέρωση, είτε δια ζώσης είτε με το έντυπο και ψηφιακό υλικό. Δήλωσαν φυσικά ότι «είναι πλέον λάτρεις της Ρόδου και θα ξανάρθουν στο νησί με τις οικογένειες τους, ώστε τα παιδιά τους να γνωρίσουν από κοντά το τουριστικό θαύμα που λέγεται Ρόδος».
Στη μοναδική πολιτιστική ταυτότητα της Ρόδου, ένα σημαντικό κεφάλαιο συνδεδεμένο με την πλούσια ιστορική της διαδρομή και τις παραδόσεις αιώνων, αναφέρθηκε και ο αντιδήμαρχος κ. Τόππος, υπογραμμίζοντας παράλληλα τις δυνατότητες της Ρόδου ως προορισμού διακοπών καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, με ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, πέραν της ιστορίας και του πολιτισμού, το εξαιρετικό της κλίμα, τη μοναδική γαστρονομία, τις άρτιες υποδομές και το συναρπαστικό συνδυασμό, βουνού, θάλασσας, υποδομών και φυσικά της αυθεντικής ροδίτικης φιλοξενίας.
Τα ταξίδι των κορυφαίων δημοσιογράφων στήριξαν καθοριστικά οι ντόπιες επιχειρήσεις: Hotel Rodos Bay- Elite Suites, Tour Guide Association, Dodekanisos Seaways, G.E.S Travel, Ta Karavelladika Tavern, Anastasia Triantafillou Winery, Lipsi Restaurant, Traditional restaurant Paraga, Pizanias Restaurant, Argo Sea Food Restaurant, Agrotouristic co-op Apolloniatises, Captains House Bar Lindos.