Κορωνοϊός: Αυτά είναι τα πιστοποιητικά που θα λαμβάνουμε με ένα κλικ

Ο κορωνοϊός, ανάγκασε τη χώρα μας να… «ψηφιοποιηθεί» άμεσα και «βίαια» προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός των πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες.

Έτσι, το προσεχές διάστημα θα είναι διαθέσιμα με ένα …κλικ, ακόμα περισσότερα πιστοποιητικά μεταξύ των οποίων αυτά που αφορούν σε αστική κατάσταση και κληρονομιές (εγγυτέρων συγγενών, μη δημοσίευσης διαθήκης, κ.λπ).

Οι νέες συνθήκες που διαμόρφωσε η έξαρση της πανδημίας του κορωνοιού, όπως φαίνεται, έχουν οδηγήσει στη… βίαιη αλλά απολύτως απαραίτητη ψηφιοποίηση της Ελλάδας με τα δίκτυα και τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες πλέον να παίζουν πρωτεύοντα ρόλο αποτελώντας σε πολλούς τομείς τη μοναδική λύση για τη διεκπεραίωση υποθέσεων. Μέσα σε ελάχιστο διάστημα μία σειρά από υπηρεσίες παρέχονται πλέον ψηφιακά έχοντας φέρει τον προγραμματισμό του υπουργείου εβδομάδες ή και μήνες νωρίτερα από το αρχικώς προβλεπόμενο.

Βασική αλλαγή στην καθημερινότητα αποτελεί η Ενιαία Ψηφιακή Πύλη gov.gr μέσω της οποίας ήδη διεκπεραιώνονται υπεύθυνες δηλώσεις και ψηφιακές εξουσιοδοτήσεις ο αριθμός των οποίων μόνο το πρώτο δεκαήμερο της λειτουργίας της ξεπέρασε τις 27.500 και 11.500 αντίστοιχα. Παράλληλα στην πλατφόρμα της άυλης συνταγογράφησης φαρμάκων, η οποία λειτουργεί μέσω της ΗΔΙΚΑ και δεν απαιτεί πια τη φυσική παρουσία σε γιατρό, οι εγγραφές ξεπέρασαν τις 137.000, έως το πρωί της Παρασκευής είχαν εκδοθεί 152.733 άυλες συνταγές (ποσοστό 6,28%).

Ωστόσο αυτές δεν είναι οι μοναδικές ψηφιακές διευκολύνσεις που παρέχονται στους πολίτες, καθώς εντός του μήνα θα ενταχθούν πρόσθετες εφαρμογές. Συγκεκριμένα, μετά την επανενεργοποίηση της «Ελληνικής Συμμαχίας» για την αντιμετώπιση του ψηφιακού αναλφαβητισμού και την απασχόληση, δύο μέλη της «Ελληνικής Συμμαχίας», ο ΟΑΕΔ και η Google Ελλάδος θα αναλάβουν από κοινού δράσεις δωρεάν κατάρτισης στο ψηφιακό μάρκετινγκ περίπου 3.000 ανέργων μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας με στόχο την ενδυνάμωση των επαγγελματικών τους προσόντων.

Οι ωφελούμενοι θα επιλεγούν από τον ΟΑΕΔ και θα βελτιώσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες, στο πλαίσιο του προγράμματος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης «Grow with Google». Την ίδια στιγμή ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος σε συνεργασία με τον Γ.γ του υπουργείου Δικαιοσύνης, Πάνο Αλεξανδρή αναμένεται να παρουσιάσουν αυτήν την εβδομάδα την ηλεκτρονική παραλαβή 3 πιστοποιητικών που αφορούν στην κληρονομιά μέσω του solon.gov.gr.

​Πρόκειται για τα πιστοποιητικά:

  • Περί μη δημοσίευσης Διαθήκης
  • Περί μη αποποίησης Κληρονομιάς
  • Περί μη προσβολής/ αμφισβήτησης κληρονομικού δικαιώματος

Η πιλοτική παραγωγική λειτουργία θα έχει διάρκεια τρεις ημέρες και θα αφορά στα πιστοποιητικά που εκδίδονται από το Εφετείο και το Πρωτοδικείο Πειραιά, το Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης και το Ειρηνοδικείο Αθηνών. Στην κανονική λειτουργία διαθέσιμα θα είναι τα πιστοποιητικά κληρονομιάς που εκδίδουν 13 Ειρηνοδικεία και 4 Πρωτοδικεία της χώρας, τα οποία καλύπτουν το μεγαλύτερο αριθμό αιτήσεων.

Μετά τα τρία προαναφερόμενα πιστοποιητικά, θα δοθούν ηλεκτρονικά και τα υπόλοιπα πιστοποιητικά που εκδίδονται από δικαστήρια μεταξύ των οποίων τα πιστοποιητικά φερεγγυότητας, όπως για παράδειγμα το πιστοποιητικό περί μη πτώχευσης, αλλά και όλα όσα εκδίδονται από τα δικαστήρια. Παράλληλα μέσα στον Απρίλιο θα είναι διαθέσιμα μέσω του gov.gr τα πιστοποιητικά που εκδίδουν οι δήμοι περί αστικής κατάστασης.

​Ετσι, εκτός των πιστοποιητικών γέννησης και οικογενειακής κατάστασης που ήδη οι πολίτες μπορούν να αιτηθούν και να παραλάβουν μέσω της πύλης ΕΡΜΗΣ, διαθέσιμο θα είναι και το εγγυτέρων συγγενών. Επιπλέον οι πολίτες θα μπορούν να αιτηθούν και να παραλάβουν ληξιαρχικές πράξεις γέννησης, γάμου, συμφώνου συμβίωσης και θανάτου που καταρτίστηκαν σε Ληξιαρχεία της ελληνικής επικράτειας.

Επίσης η γενική γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών «τρέχει» ήδη και το project των ηλεκτρονικών υπογραφών ώστε εντός του μήνα να ξεκινήσουν να διανέμονται χιλιάδες υπογραφές σε δημοσίους υπαλλήλους. Το έργο θα τεθεί σε εφαρμογή σε συνεργασία με τη γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης και τον γ.γ. Δημοσθένη Αναγνωστόπουλο. Ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να δοθούν οι συγκεκριμένες υπογραφές σταδιακά σε διάστημα έξι μηνών και η διάθεσή τους να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές Νοεμβρίου. Ωστόσο λόγω των έκτακτων αναγκών που έχουν προκύψει η διαδικασία θα ολοκληρωθεί εντός τριών εβδομάδων.

Ταυτόχρονα, όπως επισημαίνει ο κ. Αναγνωστόπουλος, είναι ήδη εφικτή η τηλεργασία για 10.000 δημοσίους υπαλλήλους σε κρίσιμες υπηρεσίες, οι οποίοι πλέον μπορούν να έχουν ασφαλή πρόσβαση στα συστήματα και τις εφαρμογές κάθε φορέα από το σπίτι τους. Παράλληλα μέσω της διασύνδεσης των μητρώων οι ληξιαρχικές πράξεις γέννησης, θανάτου, γάμου, συμφώνου συμβίωσης, πιστοποιητικά γέννησης και οικογενειακής κατάστασης καθώς και πληροφορίες για τον αριθμό των τέκνων θα παρέχονται απευθείας από το Μητρώο Πολιτών στον e-ΕΦΚΑ για την υποβολή αίτησης σύνταξης ή χορήγησης παροχών.

Στις πλατφόρμες που λειτουργούν ήδη εντάσσεται και το Ethelontes.gov.gr, στο οποίο έχουν ήδη εγγραφεί 11.000 άτομα μεταξύ των οποίων γιατροί, νοσηλευτές, παραϊατρικό προσωπικό, ψυχολόγοι, φοιτητές αλλά και συνταξιούχοι επιστημών υγείας. Στο DigitalSolidarity.gov.gr για την ψηφιακή αλληλεγγύη που υλοποίησε η Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης πλέον διατίθενται πάνω από 150 υπηρεσίες που αφορούν σε εξ αποστάσεως εργασία, Πληροφόρηση/Ψυχαγωγία”, “E learning”, “Συνδεσιμότητα και Δεδομένα” και μεταξύ άλλων παρέχουν δωρεάν babysitters- παιδαγωγούς- δασκάλους- γηροκόμους στις οικογένειες των γιατρών και των νοσηλευτών.

 

Ταυτόχρονα πρώτο μέλημα παραμένει η αντοχή και ασφάλεια των δικτύων σε μία εποχή πρωτοφανούς υπερφόρτωσης για τα παγκόσμια χρονικά. Εως τώρα τα δίκτυα έχουν ανταποκριθεί χωρίς να χρειαστεί να υπάρξει η λεγόμενη «διαχείριση των δικτύων», ωστόσο προτεραιότητα παραμένει η κυβερνοασφάλεια, με την οποία ασχολείται κατά προτεραιότητα ο γενικός γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, Αντώνης Τζωρτζακάκης. Η συγκεκριμένη γραμματεία άλλωστε είναι αυτή που μέσα σε μία ημέρα έκανε πραγματικότητα το 13033, τον αριθμό στον οποίο την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας εστάλησαν περισσότερα από 10 εκατομμύρια γραπτά μηνύματα για άδεια μετακίνησης πολιτών.

Pin It on Pinterest