Δεν τίθεται θέμα «γκρίζων ζωνών» για τα Ίμια από το βιβλίο της ιστορίας Γ γυμνασίου

Σε λίγες σελίδες δε μπορεί να γίνει εκτεταμένη αναφορά των ιστορικών γεγονότων

Το χρονικό εύρος της ιστορικής περιόδου 200 περίπου ετών καθώς και τα πολυποίκιλα γεγονότα που καλύπτει το σχολικό εγχειρίδιο της Ιστορίας Γ Γυμνασίου δεν επιτρέπουν στο πλαίσιο λίγων σελίδων του σχολικού εγχειριδίου διεξοδικές περιγραφές και αναλυτική πραγμάτευση όλων των ιστορικών θεμάτων της διδακτέας ύλης.

Τα πιο πάνω αναφέρει ο Υπουργός Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή κ. Νικολόπουλου για την ολιγόλογη αναφορά του σχολικού βιβλίου στα Ίμια και για το γεγονός ότι δεν προσδιορίζεται ότι ανήκουν στην Ελλάδα καθώς και ότι έχασαν τη ζωή τους τρεις αξιωματικού του Πολεμικού Ναυτικού. Σύμφωνα με τον κ. Νικολόπουλο η μοναδική αναφορά του βιβλίου είναι η εξής:

«Την ίδια εποχή, με αφορμή την διεκδίκηση της βραχονησίδα Ίμια, στα Δωδεκάνησα, ξέσπασε κρίση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις που αποκλιμακώθηκε με αμοιβαίες υποχωρήσεις (1996)».

Ο Υπουργός Παιδείας υποστηρίζει ότι» θα ήταν λάθος η συνοπτική διαπραγμάτευση ενός ιστορικού γεγονότος να εκληφθεί ως προσπάθεια υποβάθμισής του ή να δώσει λαβή για οποιεσδήποτε υποψίες. Η εν συντομία παρουσίαση του θέματος των Ιμίων –όπως και τόσων άλλων θεμάτων – δεν θα πρέπει να οδηγήσει σε εσφαλμένες ερμηνείες περί υποτίμησης της σημασίας του, που δήθεν εξυπηρετεί σκοπούς που αντιστρατεύονται τα εθνικά συμφέροντα».

Ο κ. Αρβανιτόπουλος υπενθυμίζει ότι τα σχολικά εγχειρίδια υπηρετούν αποκλειστικά και μόνο μορφωτικούς, εκπαιδευτικούς και επιστημονικούς σκοπούς και είναι προσανατολισμένα στα ιδανικά του δημοκρατικού πολιτεύματος που απορρέουν από το Σύνταγμα. Η διατύπωση του σχετικού εδαφίου του σχολικού εγχειριδίου που αναφέρεται στο θέμα των Ιμίων, δεν εγείρει πρόβλημα ως τα εδαφικά κυριαρχικά δικαιώματα, αφού στο εν λόγω εδάφιο αναφέρεται ότι τα Ίμια ανήκουν στα Δωδεκάνησα, νησιωτικό σύμπλεγμα της Ελληνικής επικράτειας. «Την ίδια εποχή, με αφορμή την διεκδίκηση της βραχονησίδα Ίμια, στα Δωδεκάνησα, ξέσπασε κρίση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις που αποκλιμακώθηκε με αμοιβαίες υποχωρήσεις (1996)».

Είναι προφανείς, υπογραμμίζει ο κ. Αρβανιτόπουλος, ότι «στο χωρίο γίνεται λόγος για διεκδίκηση εκ μέρους της Τουρκίας των Ιμίων, τα οποία, όπως ρητώς αναφέρεται στο σχολικό βιβλίο, είναι περιοχή της Δωδεκανήσου. Ως εκ τούτου, είναι σαφές ότι δεν υπονοείται στο παραπάνω εδάφιο του βιβλίου ότι τα Ίμια είναι αμφισβητούμενη περιοχή που τη διεκδικεί εκτός της Τουρκίας και η Ελλάδα αλλά ότι ανήκουν στα Δωδεκάνησα, που είναι γνωστό σε όλους πως είναι ελληνικά. Συνεπώς με κανένα τρόπο η παραπάνω διατύπωση του σχολικού εγχειριδίου δεν εξυπηρετεί την επιχειρηματολογία της θεωρίας περί γκρίζων ζωνών».

Ο Υπουργός Παιδείας αναφέρει μεταξύ των άλλων ότι το Υπουργείο αναγνωρίζει τη σημασία του μαθήματος της ιστορίας το οποίο και έχει αναβαθμισθεί. Στο σημερινό σχολείο η εκπαιδευτική διαδικασία ,βάσει των νέων Προγραμμάτων Σπουδών, δεν περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο στα σχολικά εγχειρίδια καθώς αξιοποιούνται οι ιστορικές πηγές, πραγματοποιούνται επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, σχολικές παραστάσεις με ιστορικά θέματα, εκδηλώσεις ιστορικού περιεχομένου στα σχολεία κ.α. Παράλληλα αξιοποιείται και το διαδίκτυο ενώ πραγματοποιούνται και ερευνητικές εργασίες.

Κλείνοντας της απάντησή του, ο κ. Αρβανιτόπουλος επισημαίνει ότι η Ελληνική Πολιτεία τιμά τη μνήμη των τριών ηρωικών νεκρών αξιωματικών του πολεμικού ναυτικού που θυσιάστηκαν στα Ίμια την 31η Ιανουαρίου 1996 στις επάλξεις προάσπισης των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας. «Αυτή η τιμή της Ελληνικής Πολιτείας στη μνήμη τους είναι ίσως το καλύτερο μάθημα που παίρνουν από την ίδια την Πολιτεία οι Έλληνες μαθητές».

Καλόγηρος Βασίλειος

Πηγή: newsbeast.gr

Pin It on Pinterest