Η Ρόδος ισχυροποιεί τη διεθνή της εικόνα – Έντονη τουριστική δυναμική και στρατηγικές κινήσεις εξωστρέφειας

Ισχυρή εκκίνηση της τουριστικής περιόδου στη Ρόδο

Θετικά μηνύματα προκύπτουν για τη φετινή τουριστική σεζόν στη Ρόδο, με τον Απρίλιο να καταγράφει εντυπωσιακή αύξηση τόσο στις διεθνείς αφίξεις όσο και στις πληρότητες των ξενοδοχείων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του αντιδημάρχου Τουρισμού και Πολιτισμού, Γιώργου Τόππου, στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» καταγράφηκαν 124.951 διεθνείς αφίξεις, έναντι 99.287 τον αντίστοιχο μήνα του 2024, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 25,8%.

Οι βασικές αγορές που ενισχύουν την τουριστική ροή παραμένουν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Πολωνία και η Ολλανδία. Παράλληλα, η δυναμική επέκταση στον τομέα της κρουαζιέρας είναι εμφανής, καθώς τον Απρίλιο καταγράφηκαν 39 αφίξεις πλοίων με περίπου 45.000 επιβάτες, έναντι 23 πλοίων και 26.631 επισκεπτών την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Οι πληρότητες των ξενοδοχειακών μονάδων κυμάνθηκαν μεταξύ 65% και 80%, ενώ οι προκρατήσεις για τους επόμενους μήνες δείχνουν σταθερά ανοδική πορεία.


Στρατηγικό rebranding με έμφαση στη θεματική ποικιλομορφία

Σε μια προσπάθεια ανανέωσης της τουριστικής ταυτότητας του νησιού, ο Δήμος Ρόδου προχωρά στην υλοποίηση ενός σύγχρονου στρατηγικού rebranding. Ο στόχος είναι η καθιέρωση της Ρόδου ως ενός πολυθεματικού, βιώσιμου προορισμού που προσφέρει αυθεντικές εμπειρίες πολιτισμού, γαστρονομίας και φυσιολατρικών δραστηριοτήτων. Η νέα αφήγηση θα ενισχυθεί με στοχευμένες ψηφιακές καμπάνιες και δράσεις εξωστρέφειας προς αγορές υψηλού ενδιαφέροντος.


Η Ρόδος πύλη για την τουριστική αγορά της Κίνας

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο της διεθνούς δικτύωσης, η Ρόδος αναδεικνύεται σε κομβικό ελληνικό προορισμό για την αγορά της Κίνας, φιλοξενώντας από τις 12 έως τις 15 Μαΐου τη διεθνούς εμβέλειας διοργάνωση China Visitors Summit (CVS). Το συνέδριο θα φέρει στο νησί 105 τουριστικούς πράκτορες από την Κίνα, οι οποίοι θα συμμετάσχουν σε ένα ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα γνωριμίας με τον προορισμό. Η διοργάνωση υλοποιείται με πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου Ρόδου και του Οργανισμού ΠΡΟΤΟΥΡ, με σκοπό την προβολή της Ρόδου στην κινεζική αγορά υψηλής αξίας.


Γαλάζιες Σημαίες: Προς ένα νέο μοντέλο δίκαιης τουριστικής ανάπτυξης

Νέες πρωτοβουλίες λαμβάνει ο Δήμος Ρόδου και στον τομέα της διαχείρισης των ακτών, με φόντο τη βράβευση με Γαλάζιες Σημαίες. Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού ανακοίνωσε την πρόθεση του Δήμου να καταθέσει πρόταση ώστε να αναγνωριστεί ολόκληρη η Ρόδος ως μια ενιαία “Γαλάζια Σημαία” – ένα καινοτόμο μοντέλο που αντανακλά την προσήλωση στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα και στην τουριστική ισότητα.

Σε περίπτωση που η πρόταση δεν εγκριθεί, εξετάζεται η δυνατότητα κάθε παράκτια επιχείρηση που πληροί τα απαιτούμενα κριτήρια, να μπορεί ανεξάρτητα να λάβει τη διάκριση για την παραλία στην οποία δραστηριοποιείται. Στόχος αυτής της προσέγγισης είναι να αρθούν οι ανισότητες μεταξύ των ακτών, δίνοντας ευκαιρίες σε όλους, με σεβασμό στο περιβάλλον και με βάση τη διαφάνεια και την ισότιμη τουριστική ανάπτυξη.

Pin It on Pinterest