Η ΔΕΥΑΡ βάζει το “νερό στο αυλάκι” – Απο το χάος στην παραγωγή έργου – Απολογισμός 6μήνου

Η ΔΕΥΑΡ ανακτά την αξιοπιστία της

και δίνει λύσεις στα προβλήματα της καθημερινότητας

Τα πεπραγμένα της διοίκησης της ΔΕΥΑΡ με αφορμή τη συμπλήρωση έξι μηνών από την ανάληψη των καθηκόντων της, παρουσιάστηκαν σήμερα στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που παραχώρησαν ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξανδρος Κολιάδης και ο πρόεδρος της επιχείρησης Σωτήρης Βαγιανός.

Όπως τονίστηκε η εξυγίανση και η ανάπτυξη της ΔΕΥΑΡ, αποτελεί προσωπικό στοίχημα του Δημάρχου Ρόδου ο οποίος σε στενή συνεργασία με τον πρόεδρο της και τα στελέχη της ΔΕΥΑΡ έθεσαν σε εφαρμογή το σχέδιο της Νέας Δημοτικής αρχής δίνοντας έμφαση στην ανάκτηση της αξιοπιστίας της επιχείρησης, στην διαχείριση της καθημερινότητας, στην ιεράρχηση των προβλημάτων υποδομής και στην επίλυση των κατεπειγόντων ζητημάτων.

Σε όλη αυτή την εξάμηνη διαδρομή η ΔΕΥΑΡ έχει κάνει άλματα, όπως υπογράμμισε ο κ. Βαγιανός, ο οποίος παρουσίασε αναλυτικά 40 παρεμβάσεις που έχουν ήδη υλοποιηθεί, ενώ παράλληλα αναπτύσσονταν μέθοδοι επέμβασης στα προβλήματα της καθημερινότητας.

Με την ευκαιρία ο πρόεδρος της επιχείρησης παρουσίασε τα στοιχεία που αποτυπώνονται σε πίνακα της Οικονομικής Υπηρεσίας της ΔΕΥΑΡ για την χρήση από 1η Ιανουαρίου 2024 έως 30 Ιουνίου του 2024 συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2023 όπου εμφανίζεται μείωσή ύψους 1.476.151,88 ευρώ στα έξοδα και αύξηση των εσόδων κατά 1.653.603,42 ευρώ με το όφελος να ανέρχεται στο ύψος των 3.121.755,3 εκ ευρώ.

Ο Δήμαρχος Ρόδου Αλέξανδρος Κολιάδης, έδωσε δημόσια συγχαρητήρια στον πρόεδρο της επιχείρησης για το έργο που επιτελέστηκε όλους αυτούς τους μήνες, υπογραμμίζοντας ότι η θέση που κατέχει είναι εξ αντικειμένου δύσκολη και απαιτητική καθώς έχει να κάνει με ένα ευαίσθητο κοινωνικό αγαθό, το νερό που είναι τόσο πολύτιμο στις μέρες μας.

«Τα προβλήματα είναι διαχρονικά και ήταν συνειδητή η επιλογή του Σωτήρη Βαγιανού γιατί έπρεπε να επιλεγεί ένας άνθρωπος που να μπορεί να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες και να μπορεί να διοικήσει. Είμαι πολύ ευχαριστημένος από τη δουλειά που έχει γίνει αλλά εκκρεμούν και πολλά ακόμα. Γίνεται μία μεγάλη προσπάθεια ,γνωρίζουμε την κατάσταση και θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε για το καλύτερο» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Κολιάδης

ΔΕΥΑΡ – Απολογισμός 6 Μήνου

Συμπληρώθηκαν 6 μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων της προεδρίας του Σωτήρη Βαγιανού και της νέας Διοίκησης της ΔΕΥΑ Ρόδου, ενός οργανισμού η εξυγίανση και η ανάπτυξη του οποίου, αποτελεί προσωπικό στοίχημα του Δημάρχου Ρόδου κ Αλέξανδρου Κολιάδη.

Από την πρώτη μέρα της νέας εποχής της ΔΕΥΑΡ τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο της Νέας Δημοτικής αρχής δίνοντας έμφαση στην ανάκτηση της αξιοπιστίας στην διαχείριση της καθημερινότητας, στην ιεράρχηση των προβλημάτων υποδομής και στην επίλυση των κατεπειγόντων ζητημάτων.

Παράλληλα η επιχείρηση, συνέδραμε στην συνολική προετοιμασία του νησιού προσφέροντας προμήθειες και υπηρεσίες σε όλα τα επίπεδα ώστε Δήμος και ΔΕΥΑΡ να κινούνται ως ένα σώμα για την αναβάθμιση των υποδομών, που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των Δημοτών και των επισκεπτών μας.

Σε όλη αυτή την εξάμηνη διαδρομή η ΔΕΥΑΡ έχει κάνει άλματα με παρεμβάσεις που έχουν ήδη υλοποιηθεί όπως:

  1. Με συντονισμένη προσπάθεια αποκαταστάθηκαν 3.500 τμ λακκούβες σε όλο το νησί, προσπάθεια που συνεχίζεται και θα συνεχίζεται καθώς το πρόβλημα των οδοστρωμάτων είναι τεράστιο.
  2. Στον Αρχάγγελο σταθεροποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα αντικαθιστώντας πιεστικά συγκροτήματα, ενώ δημιουργήσαμε συνδέσεις που μείωσαν τις βλάβες στον Καταθλιπτικό Αγωγό, και επίσης ενεργοποιήθηκε η βαλτωμένη εργολαβία της αντικατάστασης του Εσωτερικού Δικτύου ενώ τέθηκε υπό έλεγχο το μεγάλο πρόβλημα του οικισμού, με την πρόσληψη του εξειδικευμένου επιστήμονα Ελευθέριου Βαρέλη που δίνει ακόμα και σήμερα καθημερινό αγώνα.
  3. Στον Αρχάγγελο τοποθετήθηκαν τρείς δεξαμενές με πιεστικά συγκροτήματα σε σχολεία, τις οποίες η ΔΕΥΑΡ δώρισε στην Διεύθυνση Παιδείας για την εξάλειψη των φαινομένων κλεισίματος των σχολείων, σε περιπτώσεις βλαβών στα δίκτυα του Οικισμού. Επίσης με απόφαση του δ.σ της ΔΕΥΑΡ για το πρώτο τρίμηνο του 2024 υπήρξε μηδενική χρέωση στους κατοίκους του Αρχαγγέλου λόγω των συνεχόμενων βλαβών και των προβλημάτων στην υδροδότηση.
  4. Στα Αφάντου δόθηκε τέλος στο 15ετές πρόβλημα του Οικισμού της Τραπεζίας με την τοποθέτηση νέας Δεξαμενής και πιεστικού συγκροτήματος που έχει επιφέρει την ομαλότητα στην περιοχή και την εξασφάλιση της υδροδότησης.
  5. Στη Λάρδο με τον ίδιο τρόπο παρέμβασης σταμάτησαν οι καθημερινές βλάβες, που είχαν ως αποτέλεσμα τις διακοπές νερού.
  6. Σε Λοθιάρικα, Λίνδο και Πεύκους με την ολοκλήρωση των αντλιοστασίων στις περιοχές Βλυχά και Ζίγδη, αλλά και με την αξιοποίηση της γεώτρησης Νερούδες 5 και τα νέα δίκτυα στις περιοχές Κάλαθος – Λοθιάρικα λύσαμε οριστικά το πρόβλημα επάρκειας στις 15 Ιουνίου 2024.΄
  7. Προχώρησε η ενεργοποίηση του αναδόχου για την Λειτουργεία και Συντήρηση των αντλιοστασίων ακαθάρτων του Βορείου Τριγώνου και με συνεχείς παρεμβάσεις αποκαταστάθηκε η αξιοπιστία τους με αποτέλεσμα να έχουμε πλέον την ασφαλή λειτουργία τους, ειδικότερα στην περιοχή της Ιαλυσού.
  8. Στην Ιαλυσό ακολουθώντας όλες τις νόμιμες διαδικασίες έγινε η Επαναφορά για το έργο της αναβάθμισης των αντλιοστασίων που για πολιτικούς λόγους είχε ακυρωθεί και αναμένουμε την έγκριση της χρηματοδότησης για την εκκίνηση των εργασιών του αναδόχου.
  9. Εφαρμόσαμε νέα τεχνολογία συστήματος απόσμησης των αντλιοστασίων ακαθάρτων, ελαφρύνοντας αφενός την λειτουργεία του Βιολογικού μας και αφετέρου μειώνοντας δραστικά τις οσμές πέριξ των αντλιοστασίων, γεγονός που αποτελούσε μείζον ζήτημα τα τελευταία χρόνια.
  1. Στην πόλη της Ρόδου ολοκληρώσαμε την Διαγωνιστική διαδικασία η οποία ήταν αδρανής για δύο χρόνια υπογράφοντας σύμβαση με τον ανάδοχο για την τοποθέτηση 6500 ψηφιακών υδρομέτρων.
  1. Προχωρήσαμε στον εκσυγχρονισμό της υπηρεσίας με την δημιουργία ψηφιακών εργαλείων για την απομακρυσμένη εξυπηρέτηση των πολιτών όπως οι ψηφιακοί διακανονισμοί και οι ψηφιακές αιτήσεις.
  2. Συνάψαμε σύμβαση με την ψηφιακή πλατφόρμα της Novoville, ( η οποία θα παρουσιαστεί το προσεχές διάστημα) που δίνει τη δυνατότητα καταγραφής των προβλημάτων της καθημερινότητας από τους πολίτες και ενεργοποιεί της αρμόδιες υπηρεσίες για την άμεση επίλυση των προβλημάτων και η οποία αποτελεί μαρτυρία της εξωστρέφειας που είναι και σκοπός της Νέας Δημοτικής Αρχής του Αλέξανδρου Κολιάδη
  3. Στη Νότια Ρόδο ολοκληρώσαμε την ανόρυξη και αξιοποίηση δύο νέων γεωτρήσεων που εξασφάλισαν την υδροδότηση στις περιοχές Κιοτάρι Γεννάδι Λαχανιά οι οποίες κινδύνευσαν με εκκένωση της Τουριστικής Ζώνης τον Μάιο.
  4. Στη γεώτρηση της Κρητηνίας καταφέραμε την μείωση της Δαπάνης από τον ΔΕΔΔΗΕ και δημοπρατήσαμε τα δίκτυα σύνδεσης της που θα ολοκληρωθούν τον επόμενο μήνα λύνοντας οριστικά το πρόβλημα του Οικισμού.
  5. Σε Κατταβιά και Μεσαναγρό ολοκληρώσαμε με επιτυχία την επαναλειτουργία των φίλτρων καθαρισμού που αντιμετώπιζαν σημαντικά ζητήματα υγιεινής εξαιτίας της ποιότητας του Νερού με εκσυγχρονισμό και συντήρηση των μηχανημάτων.
  6. Στο ΧΥΤΑ Γενναδίου ολοκληρώσαμε το δίκτυο, παρέμβαση η οποία ήταν σημαντική για την λειτουργεία αλλά κυρίως για την ασφάλεια της εγκατάστασης.
  7. Εκτελούμε σήμερα το έργο σύνδεσης των σφαγείων Ρόδου με το δίκτυο διασφαλίζοντας την ποιότητα του νερού για την επεξεργασία των κρεάτων.
  8. Στον οικισμό Αφάντου πραγματοποιήθηκε η αντικατάσταση του 90% των βανών μειώνοντας σε πολύ υψηλό ποσοστό τις απώλειές του φυσικού μας πόρου και ελαχιστοποιήθηκαν έτσι οι βλάβες στην περιοχή.
  9. Θεσπίσαμε αυστηρούς Κανόνες για τις παράνομες συνδέσεις και την υδροκλοπή, ενισχύοντας την αστυνόμευση.
  10. Με γνώμονα την ισότητα θέσαμε σε λειτουργεία την είσπραξη των οφειλών από συστηματικούς κακοπληρωτές με Εξώδικα Διαταγές πληρωμής και διακοπές Νερού, ώστε να γίνει ξεκάθαρη η πρόθεση της εξάλειψης της κοινωνικής ανισότητας που δημιουργούσε πολίτες δύο ταχυτήτων.
  11. Σταματήσαμε την ψηφοθηρική ασυδοσία, των Διαγραφών οφειλών σε μεγαλοεπιχειρηματίες και όχι μόνο, ενώ παραδώσαμε στον Εισαγγελέα όλα τα δεδομένα που απαιτούν έλεγχο από τη δικαιοσύνη.
  12. Εκπονήσαμε μελέτη η οποία δημοπρατήθηκε και τώρα βρίσκεται στο στάδιο της αξιολόγησης για την αναβάθμιση των Δομών και των Υποδομών της ΔΕΥΑΡ συνολικού προϋπολογισμού 5.143.000 ευρώ, που θα συνδράμει εξαιρετικά στην αναβάθμιση και στην υλοποίηση του σχεδιασμού της Υπηρεσίας για τα επόμενα 3 χρόνια.
  13. Εκπονήσαμε μελέτη η οποία εγκρίθηκε και είναι στο στάδιο του ηλεκτρονικού Διαγωνισμού για την αντικατάσταση του Καταθλιπτικού Αγωγού του Αρχαγγέλου που αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα του νησιού
  14. Ολοκληρώσαμε τα έργα λειτουργίας και συντήρησης Άρδευσης στις περιοχές του νησιού συνολικού προϋπολογισμού 90.000 ευρώ
  15. Εγκρίθηκε η μελέτη και ο τρόπος δημοπράτησης της λειτουργίας και συντήρησης των δικτύων ύδρευσης άρδευσης και αποχέτευσης του νησιού Συνολικού Προϋπολογισμού 1,61 εκ Ευρώ που θα αποτελέσει έργο αναβάθμισης της καθημερινότητας της Υπηρεσίας με συντονισμένα συνεργεία άρσης Βλαβών και αποκαταστάσεων οδοστρωμάτων σε όλο το μήκος και πλάτος του νησιού.
  16. Εκπονήσαμε μελέτη και δημοπρατήσαμε την ανόρυξη 11 νέων γεωτρήσεων στο νησί της Ρόδου συνολικού προϋπολογισμού 650.000 ευρώ η οποία βρίσκεται σε τελικό στάδιο υπογραφής σύμβασης με τον ανάδοχο.
  17. Αναθέσαμε μελέτη κόστους οφέλους και βιωσιμότητας, για την ορθή αποτύπωση των δεδομένων και την προσαρμογή της τιμολογιακής μας πολιτικής στα πλαίσια της κοινωνικής συνοχής.
  18. Στην πόλη της Ρόδου προχωρήσαμε στον καθαρισμό των φρεατίων και την αποκατάσταση τους και συνεχίζουμε σε όλο τον Αστικό ιστό του νησιού.
  19. Εκπονήσαμε μελέτη για τον ψεκασμό και την απεντόμωση των φρεατίων για την προστασία της υγείας μας.
  20. Ολοκληρώσαμε την διαδικασία αξιολόγησης, ώστε να έχουμε ανάδοχο για την αναβάθμιση του Βιολογικού στο Βόδι συνολικού προϋπολογισμού 17 εκ ευρώ, διαγωνιστική διαδικασία που είναι βαλτωμένη από το 2022, κωλυσιεργία που θέτει σε κίνδυνο την μεγαλύτερη μονάδα επεξεργασίας του νησιού αψηφώντας τον κίνδυνο μιας καταστροφής σε περίπτωση αδυναμίας της λειτουργίας της εγκατάστασης.
  21. Για το βιολογικό καθαρισμό της Λάρδου καταθέσαμε την έγκριση περιβαλλοντικών όρων που αφορά οικισμό άνω των 2000 κατοίκων, προλαβαίνοντας της Ευρωπαϊκές κυρώσεις της ΕΕ και εκκινώντας τις διαδικασίες για την χρηματοδότησή και δημοπράτηση του έργου.
  22. Επικαιροποιήσαμε παλιές και ολοκληρώσαμε νέες μελέτες, φέρνοντάς στο στάδιο της δημοπράτησης το σχέδιο ασφάλειας νερού ( ΣΑΝ) και το γενικό σχέδιο ύδρευσης ( Master plan) που αποτελεί υποχρέωση μας με βάση την κείμενη νομοθεσία, και θα αποτελέσει το ευαγγέλιο για τα επόμενα χρόνια προϋπολογισμού 850.000 ευρώ . Συγκεκριμένα αφορά: την μελέτη για τα εσωτερικά δίκτυα Ύδρευσης Ομβρίων και αποχέτευσης του οικισμού της Λίνδου συνολικού προϋπολογισμού 8,5 εκ ευρώ. Τη Μελέτη για τα εσωτερικά δίκτυα όμβριων αποχέτευσης και ύδρευσης της περιοχής του Φαληρακίου συνολικού προϋπολογισμού 9,5 εκ ευρώ. Την μελέτη για τα εσωτερικά δίκτυα αποχέτευσης της περιοχής των Κολυμπίων συνολικού ύψους 3,5 εκ. Την μελέτη για την ασφάλεια των εγκαταστάσεων ύδρευσης με συστήματα καμερών συναγερμών κα περίφραξης συνολικού προϋπολογισμού 3,8 εκ ευρώ.
  23. Σε ότι αφορά το βιολογικό της Καλλιθέας αναθέσαμε την εκπόνηση μελετών του εκσυγχρονισμού και την επέκταση της φέρουσας ικανότητας του καθώς και έργων μεταφοράς λυμάτων συνολικού προϋπολογισμού 29,5 εκ ευρώ.
  24. Για την περιοχή της Καλάθου αναθέσαμε την εκπόνηση μελέτης με σκοπό την δημιουργία νέου βιολογικού για την σύνδεση των ΤΚ Αρχαγγέλου Μαλώνας, Μάσσαρι Καλάθου και Βλυχών.
  25. Αναθέσαμε την εκπόνηση μελέτης για τον συνολικό ψηφιακό μετασχηματισμού της ΔΕΥΑΡ συμπεριλαμβανομένης και της τοποθέτησης 84.000 ψηφιακών υδρομέτρων συνολικού προϋπολογισμού 23 εκ ευρώ σε ένα ανταποδοτικό πεδίο συμφωνιών πλαίσιο για την εκπόνηση του στην επόμενη τριετία.
  26. Σε ότι αφορά τους οικισμούς Κατταβιάς και Απολλώνων εκκινήσαμε τις διαδικασίες για προμήθεια και εγκατάσταση κόμπακτ συστημάτων βιολογικής επεξεργασίας , συνολικού προϋπολογισμού 3,7 εκ. ενώ παράλληλα είμαστε σε αναζήτηση οικοπέδων για τους υπόλοιπους οικισμούς
  27. Για τον οικισμό Βατίου ολοκληρώσαμε την μελέτη των εσωτερικών δικτύων Ύδρευσης, Ομβρίων αποχέτευσης
  28. Εκπονούμε το Σχέδιο Ανάπτυξης Στρατηγικού Σχεδιασμού Έργων και Υποδομών ΔΕΥΑΡ για το διάστημα 2024-2028.
  1. Επίσης σταθήκαμε δίπλα στις προσπάθειες του Δήμου για την αναβάθμιση των παραλιακών ντούς, την αποκατάσταση αιθουσών που εδράζονται σε απομακρυσμένα γραφεία μας και στεγάζουν παιδικές δραστηριότητες όπως αυτή της αίθουσας του κοινοτικού καταστήματος Καλυθιών που στεγάζονται τα αρχεία της ΔΕΥΑΡ, προσφέροντας όμορφες συνθήκες για τα παιδιά που κάνουν χρήση του κτηρίου παράλληλα με την Υπηρεσία μας.
  2. Και τέλος βοηθήσαμε σε απαραίτητες εργασίες στα κοιμητήρια του Ταξιάρχη και της Ιαλυσού, συνδράμαμε σε σχολικές δράσεις δεντροφύτευσης στην Νότια Ρόδο αλλά και αποκατάστασης σημαντικών αντιπλυμμηρικών έργων στην περιοχή που έχρηζαν άμεσης επέμβασης για την προστασία περιουσιών αλλά και των δικτύων μας.

Όλα τα παραπάνω έγιναν παράλληλα όσο αναπτύσσαμε μεθόδους επέμβασης στα προβλήματα της καθημερινότητας , επενδύοντας στο ανθρώπινο δυναμικό αναπτύσσοντας ταχύτητες στην επίλυση των βλαβών, για την μείωση των απωλειών του φυσικού μας πόρου που είναι σε άμεση συνάρτηση με τις ζωές μας αφενός και αφετέρου με την ευρωστία της Δημοτικής Επιχείρησης.

Σημαντικό όμως πρέπει να θεωρηθεί και το γεγονός το οποίο αποτυπώνεται στον παρακάτω πίνακα της Οικονομικής Υπηρεσίας της ΔΕΥΑΡ και αφορά την χρήση από 1η Ιανουαρίου 2024 έως 30 Ιουνίου του 2024 συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2024 όπου εμφανίζεται μείωσή ύψους 1.476.151,88 στα έξοδα και αύξηση των εσόδων 1.653.603,42, ένα όφελος που ανέρχεται στο ύψος των 3.121.755,3 εκ Ευρώ.










ΔΗΜΟΤΙΚΗΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΥΔΡΕΥΣΗΣΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣΡόδου ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑΓΕΝΙΚΗΣΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ (1 Ιανουαρίου-30 Ιουνίου 2024)




 

ΧΡΕΩΣΗΧρήση 2024Χρήση 2023 




 

4.Οργανικαέξοδα

 
60.00Αμοιβές και έξοδα προσωπικού2.258.815,232.141.862,19 
61.00Αμοιβές και έξοδα τρίτων188.000,61227.901,14 
62.00Παροχές τρίτων2.384.926,824.038.161,33 
63.00Φόροι – Τέλη15.523,9410.214,13 
64.00Έξοδα μεταφορών65.205,1275.402,52 
64.01Έξοδα ταξιδιών7.280,803.682,00 
64.02Έξοδα προβολής και διαφημίσεως0,000,00 
64.05Συνδρομές – εισφορές4.735,003.215,00 
64.07Έντυπα και γραφική ύλη12.533,846.743,24 
64.08Υλικά άμεσης αναλώσεως88.362,42143.819,02 
64.09Έξοδα δημοσιεύσεων4.572,004.643,50 
64.9ΟΑναλώσιμα υλικά466.035,55164.771,48 
64.98Διάφορα152.429,20304.156,86 
65.00Τόκοι και συναφή έξοδα69.000,0069.000,00 
66.00Αποσβέσ.πάγιων στοιχ.ενσωμ. στο λειτουργ. κόστος2.000.000,002.000.000,00 
68,00Προβλέψεις εκμεταλλεύσεως
  


7.717.420,539.193.572,41 




 






2024



1.Πωλησεις




2023
73.00Πωλήσεις Υπηρεσιών

6.109.670,76
5.466.595,84


(Έσοδα από παροχή υπηρεσιών)





73Τέλη Έργων 80%
2.595.316,278.704.987,032.251.117,987.717.713,82

2.Λοιπαοργανικάέσοδα






74.00Επιχορηγήσεις και διάφορα έσοδα





76.00Έσοδα κεφαλαίων


1.634.607,35
976.277,14















  
 






10.339.594,38
8.693.990,96




















Τα παραπάνω καταδεικνύουν την υπεύθυνη και σοβαρή δουλειά που γίνεται από την Νέα Διοίκηση που όρισε ο Δήμαρχος Αλέξανδρος Κολιάδης υπό την προεδρία του Σωτήρη Βαγιανού που παραμένει πιστός στις επιταγές της νέας δημοτικής αρχής.

Pin It on Pinterest