Οι προτάσεις για την ανάπτυξη του Τουριστικού Κλάδου, οφείλουν να συμπεριλάβουν τη γνώση και την εμπειρία, όλων των τελευταίων ετών, σε εγχώριο, και σε διεθνές επίπεδο. Καθώς και τον ευρύ διάλογο που έχει αναπτυχθεί, ειδικά μετά την τριπλή Υγειονομική, Ενεργειακή, και Οικονομική κρίση. Σε κάθε περίπτωση, είναι ξεκάθαρο, ότι για να επιτευχθεί το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα, οφείλουμε να έχουμε Ολιστική Προσέγγιση, και η ανάπτυξη του Τουριστικού Προϊόντος μας, να εντάσσεται σε έναν ευρύτερο Εθνικό, και Περιφερειακό σχεδιασμό.
Στο πλαίσιο αυτό, η τοπική αυτοδιοίκηση, και ειδικά ο Δήμος, ως ο πλέον εγγύτερος θεσμός στους πολίτες, με καθημερινή γνώση των πρακτικών αποτελεσμάτων, κάθε εφαρμοσμένης πολιτικής, οφείλουμε να προτείνουμε, συγκεκριμένο Πλαίσιο και Στοχευμένες Δράσεις, οι οποίες συνθέτουν μια ολοκληρωμένη Τουριστική Πολιτική. Μια πολιτική που συμβάλει, στη βιώσιμη ανάπτυξη, σέβεται, τον ιδιαίτερο χαρακτήρα, και την πολιτιστική ταυτότητα των κοινωνιών, και το κυριότερον, διαχέει τα οφέλη, σε όσο το δυνατόν, περισσότερους.
Μια πολιτική, που συνυπολογίζει την Κουλτούρα, και την Ταυτότητα κάθε τόπου, διαμορφώνει όρους ισχυρής ανάπτυξης, σε μακροπρόθεσμο επίπεδο, και αποτελεί αντικείμενο ευρέους και ειλικρινούς διαλόγου, μεταξύ της Κυβέρνησης, των Περιφερειών, των Δήμων, του Τουριστικού Κλάδου, καθώς και των εκπροσώπων, των συλλογικών και κοινωνικών φορέων.
Μερικές σκέψεις και προτάσεις, για το πως αυτό, μπορεί, να γίνει πράξη:
• Οι Δήμοι μας, πρέπει να έχουν, ουσιαστικότερη συμμετοχή και συμβολή, στον εθνικό αναπτυξιακό σχεδιασμό, για τον τουρισμό, την προώθηση των ποιοτικών μορφών τουρισμού, με όλες τις εκφράσεις του: Πολιτιστικός, Περιβαλλοντικός, Αθλητικός, Θρησκευτικός, και βέβαια Συνεδριακός, Θαλάσσιος, Αγροτικός, Γαστρονομικός, Περιπατητικός, Φυσιολατρικός, Ιατρικός, Τρίτης Ηλικίας, Κοινωνικός, και Εκπαιδευτικός, και ό,τι άλλο σύγχρονο υπάρχει. Και την επέκταση, ή τη δημιουργία, στις περιοχές αυτές, των απαραίτητων υποδομών. Νέα σύγχρονα οδικά δίκτυα, και θαλάσσια δίκτυα, δίκτυα επικοινωνίας, δίκτυα μεταφορών, αποχέτευσης, ύδρευσης, καλύτερη διαχείριση των απορριμμάτων, σύμφωνα με τις σύγχρονες περιβαλλοντικές ανησυχίες, & ανάγκες. Είναι προτεραιότητες, που πρέπει να υλοποιηθούν, για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα, του Ελληνικού μας, Τουριστικού προϊόντος.
• Η επένδυση, στη βελτίωση των δημοσίων υποδομών, αποτελεί καταλυτική παράμετρο, για την ανθεκτικότητα, και ενίσχυση του Ελληνικού Τουρισμού. Η αύξηση των πόρων, για τη βελτίωση και αναβάθμιση, όλων των βασικών δημόσιων υποδομών, σε όλες τις τουριστικές περιοχές, ιδίως στα νησιά, καθώς και η δημιουργία νέων ποιοτικών υποδομών, θα υποστηρίξουν τον Τουριστικό κλάδο. Το Α’ εξάμηνο του 2024, υπήρξε μια τάση αύξησης, στον αριθμό των καταλυμάτων του 2024, της τάξεως των 20χιλ, σε σύγκριση με το 2023.Απαιτούνται λοιπόν, Αθλητικές εγκαταστάσεις, Μαρίνες, Περιβαλλοντικά Πάρκα, και πολλά άλλα, και όλα αυτά, προϋποθέτουν, την Γενναία Στήριξη της Πολιτείας, για να μπορέσει να γίνει πράξη, η αύξηση του Τουριστικού ΑΕΠ.
• Τα τελευταία χρόνια, έχει επιβαρυνθεί υπερβολικά, το κόστος διαμονής. Τόσο, με το Τέλος Διαμονής, ανά βραδιά, αρχικά, όσο και με το τέλος ανθεκτικότητας, το οποίο το αντικατέστησε, και μάλιστα
με αδιανόητα επιπλέον κόστος.
Το συγκεκριμένο όμως Τέλος, πηγαίνει στα κρατικά έσοδα, και δεν έχει καμιά ανταποδοτικότητα, στις τουριστικές Περιοχές, απ’ τις οποίες εισπράττεται, με αποτέλεσμα, να επιβαρύνονται επικίνδυνα οι τουριστικές περιοχές της χώρας μας, σε σχέση με τους τουριστικούς προορισμούς, άλλων χωρών. Προτείνουμε τη μεταφορά, αυτού του τέλους, στους Δήμους. Που θα διατίθεται, για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, ενώ παράλληλα θα είναι, Ευκολότερα Κατανοητό & Αποδεκτό, από τους επισκέπτες που το πληρώνουν, καθ’ ότι έτσι, γίνεται, παντού στην Ευρώπη.
• Προτείνεται η επικαιροποίηση, των οργανογραμμάτων των Δήμων μας, κυρίως στις τουριστικές περιοχές, ώστε αυτοί, δηλαδή οι Δήμοι, με την πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού, να υπηρετήσουν καλύτερα, την ανάγκη καλύτερης εξυπηρέτησης των πολιτών, αλλά και των επισκεπτών μας. Οι Δήμοι μας, δυστυχώς, λειτουργούν με οργανογράμματα, που φτιάχτηκαν πριν από 20, και 30 χρόνια, με άλλα δεδομένα στον τουρισμό, ενώ σήμερα οι ανάγκες είναι εντελώς διαφορετικές, και πολύ πιο απαιτητικές.
• Η ισότιμη, και ποιοτική εκπαίδευση, των επαγγελματιών του τουρισμού, σε πρακτικές βιώσιμου τουρισμού, μπορεί να ενταχθεί στο μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχέδιο, αναβάθμισης, ενός τουρισμού, που θα είναι κοινωνικά επωφελής, για τις τοπικές κοινωνίες. Η επένδυση, στην κατάρτιση των εργαζομένων, στον τουριστικό τομέα της χώρας, θέτει τις βάσεις, της μελλοντικής εξέλιξης, των παροχών του τομέα. Το συνολικό ύψος χρηματοδότησης, για προγράμματα, και δράσεις κατάρτισης, καθώς και για συμβουλευτική, ανέρχεται σε περίπου €2,2-2,3 δισ. (ΕΣΠΑ, Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα, ΤΑΑ)
• Η προβολή των Τουριστικών μας προορισμών, η προώθηση του Τοπικού ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος, το Brand Name, κάθε γωνιάς της πατρίδας μας, που έχει μοναδικό Τουριστικό Ενδιαφέρον, θα έχει Πολλαπλασιαστικό, Θετικό Αποτύπωμα, αν εμπλακεί άμεσα, και δυναμικά, ο Δήμος, για κάθε Καμπάνια Προβολής. Η εξειδικευμένη προβολή, των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε Τόπου, Περιοχής, Νησιού, Παραθαλάσσιου ή Ορεινού χώρου, έχει αποδειχτεί σε ανταγωνιστικές μας χώρες, πιο αποτελεσματική, και πιο παραγωγική, από την ενιαία προβολή της χώρας. Ή, μεγαλύτερων γεωγραφικών διαμερισμάτων.
• Η ηλεκτρονική ψηφιοποίηση, όλων των Υπηρεσιών, που μπορούν, και πρέπει να βρίσκονται, στην υπηρεσία, της εξυπηρέτησης των επισκεπτών μας, πρέπει να υλοποιηθεί, με απόλυτη συνεργασία, συνέργειες, και συνεννόηση Πολιτείας & Αυτοδιοίκησης. Γιατί αποτελεί, το απόλυτο εργαλείο ενίσχυσης, των τουριστικών ροών, για κάθε γωνιά της Πατρίδας μας.
Η Ψηφιακή Μετάβαση του τουριστικού μας προϊόντος, και η ανάπτυξη Digital Info Points, σε καίρια σημεία εισόδου της χώρας, και σε κεντρικά σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος, θα ενισχύσουν περαιτέρω, την εμπειρία του επισκέπτη, αλλά και της Πολιτείας.
- Στέγη: Κοινωνική, Εργατική. Για τους πολίτες, για τους εργαζόμενους. Για Υγειονομικούς, Εκπαιδευτικούς Εργαζόμενους. Σε ενοίκιο κάπως υποφερτό, τμήμα του μηνιαίου μισθού. Σε επάρκεια, που να βοηθά θετικά την παροχή υπηρεσιών και όχι να απαγορεύει την κατοικία σε ενοίκιο.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής,
Αντώνης B. Καμπουράκης