Γιατί ελληνική αντι-navtex άφησε «ακάλυπτη» υφαλοκρηπίδα νότια της Ρόδου;

Στο προηγούμενο σημείωμά μας (25/06/24) παρουσιάσαμε στοιχεία σχετικά με την νέα πρόκληση της Τουρκίας (η οποία αγνοεί επιδεικτικά την -εκ των πραγμάτων αποδειχθείσα- ετεροβαρή Διακήρυξη των Αθηνών αλλά απαιτεί από την Ελλάδα να την εφαρμόζει κατά γράμμα) έναντι της Ελλάδας, με την παράνομη Navtex (0592/24 στις 26/06/24), η οποία παραβιάζει την οριοθετημένη ελληνική ΑΟΖ και την μη οριοθετημένη ελληνική υφαλοκρηπίδα ανατολικά του 28ου Μεσημβρινού καθώς και την ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Η Ελλάδα λοιπόν εξέδωσε μια αντι-Navtex (576/24 στις 25/06/24), η οποία όμως παρουσιάζει μια περίεργη -αν όχι ύποπτη- ιδιομορφία. Αντί η ελληνική αντι-Navtex να αναφέρεται στην περιοχή που η Ελλάδα θεωρεί ότι εμπίπτει στις δικές της θαλάσσιες ζώνες ως απάντηση στην τουρκική διεκδίκηση, οι ελληνικές αρχές επέλεξαν να αποτυπώσουν μόνο την όδευση (μπλε γραμμή στον Χάρτη-2) του καλωδίου το οποίο πρόκειται να ποντιστεί από το «C/S Teliri». Σημειώνεται εδώ ότι η τουρκική Navtex (0592/24) κάνει ρητή αναφορά σε εργασίες πόντισης καλωδίων εντός τουρκικής υφαλοκρηπίδας, ενώ η ελληνική αντι-Navtex (576/24) αγνοεί την τουρκική αξίωση και απλώς αναφέρεται στις συντεταγμένες της όδευσης του καλωδίου.

Η Ελληνική αντι-NAVTEX:

ZCZC HA76

250010 UTC JUN 24

IRAKLEIO RADIO NAVWARN 576/24

MEDITERRANEAN SEA

UNDERWATER CABLE INSTALLATION WILL BE

CARRIED OUT BY VESSEL C/S ‘TELIRI’

FROM 25 JUN 24 UNTIL 23 JUL 24

IN THE LINE BETWEEN THE POINTS:

34-36.93N 028-57.63E

34-36.95N 028-57.98E

34-37.01N 028-58.77E

34-36.96N 028-59.97E

34-36.54N 029-09.67E

34-35.36N 029-20.52E

34-35.54N 029-29.97E

34-35.56N 029-30.73E

34-34.56N 029-36.52E

34-34.99N 029-43.12E

34-35.27N 029-47.48E

34-36.67N 029-53.20E

34-37.30N 029-55.76E

34-37.08N 029-59.98E

34-36.67N 028-46.90E

34-35.50N 028-44.08E

34-35.36N 028-43.76E

34-35.12N 028-43.18E

34-33.64N 028-36.53E

34-32.99N 028-30.39E

34-32.95N 028-29.97E

34-31.92N 028-20.28E

34-31.65N 028-17.74E

34-31.45N 028-14.21E

34-31.05N 028-07.37E

34-30.68N 028-06.19E

34-29.94N 028-03.86E

34-28.70N 027-59.97E

34-26.98N 027-54.58E

34-26.30N 027-52.86E

34-25.79N 027-51.56E

34-23.45N 027-45.61E

34-21.73N 027-42.53E

34-19.50N 027-38.52E

34-19.06N 027-37.83E

34-18.61N 027-37.14E

34-14.45N 027-30.63E

34-14.20N 027-29.97E

34-13.19N 027-27.36E

34-13.01N 027-26.90E

34-10.38N 027-23.69E

34-10.06N 027-23.30E

34-07.68N 027-20.39E

34-04.31N 027-16.29E

34-02.34N 027-13.89E

34-01.64N 027-13.04E

34-01.00N 027-12.26E

34-01.00N 027-12.26E

33-59.47N 027-11.25E

INSIDE HELLENIC CONTINENTAL SHELF

AND EXCLUSIVE ECONOMIC ZONE

WIDE BERTH REQUESTED

CANCEL THIS MSG ON 232200 UTC JUL 24

Χάρτης-1: Σε συνέχεια του τουρκολιβυκό ψευδομνημόνιο (σημεία F,E) η Τουρκία χάραξε τα όρια της υφαλοκρηπίδας που παρανόμως διεκδικεί και τα κατέθεσε στον ΟΗΕ (A/74/757) στις 18/03/2020 (μαύρη γραμμή A,B,C,D,E,F και G ανατολικά της Κρήτης που δεν διακρίνεται). Στα όρια αυτά εν συνεχεία τοποθέτησε τις παράνομες αδειοδοτήσεις της TPAO του 2009-2011-2012 (με κόκκινη και ροζ σκίαση) καθώς και τις νόμιμες αδειοδοτήσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας του 2007 (με κίτρινα όρια).

Στον Χάρτη-1 αποτυπώνονται τα όρια της υφαλοκρηπίδας που η Τουρκία εποφθαλμιά μετά το τουρκολιβυκό ψευδομνημόνιο τα οποία κατέθεσε στον ΟΗΕ (A/74/757) καθώς επίσης και οι παράνομες αδειοδοτήσεις της TPAO (2009-2011-2012) αλλά και οι καθόλα νόμιμες αδειοδοτήσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας. Στον Χάρτη-2 προστέθηκε η τουρκική Navtex (0592/24 με κίτρινη σκίαση), η ελληνική αντι-Navtex (576/24 με μπλε γραμμή) καθώς και η Ελληνοαιγυπτιακή τμηματική οριοθέτηση ΑΟΖ (A,B,C,D,E).

Χάρτης-2: Στον Χάρτη-1 της Τουρκίας έγινε αντιπαραβολή με ροζ γραμμή η Ελληνοαιγυπτιακή τμηματική οριοθέτηση ΑΟΖ (A,B,C,D,E) η οποία τερματίζει λίγο πριν τον 28ο Μεσημβρινό (σημείο Α). Με κίτρινη σκίαση είναι η τουρκική Navtex (0592/24 που εκδόθηκε 24/06/24) και με μπλε σκούρο είναι η όδευση της ελληνικής αντι-Navtex (576/24 στις 25/06/24).

Στον Χάρτη-3 προστέθηκε το όριο του FIR Αθηνών (κόκκινη γραμμή) βάσει του οποίου ο σταθμός Navtex του Ηρακλείου εξέδωσε την ελληνική αντι-Navtex (576/24 στις 25/06/24). Αυτό που επισημαίνεται εδώ είναι ότι η Ελλάδα περιορίστηκε στο να εκδώσει Navtex εντός των ορίων του ελληνικού FIR. Δεν συνέχισε την όδευση του καλωδίου δυτικά εντός της οριοθετημένης Ελληνικής ΑΟΖ ως όφειλε. Εκτός κι αν το αίτημα πόντισης καλωδίου για το «C/S Teliri», σκοπίμως σταματούσε στο όριο του ελληνικού FIR το οποίο “τυχαίνει” να συμπίπτει με το εξωτερικό όριο της υφαλοκρηπίδας που παρανόμως διεκδικεί η Τουρκία (μεταξύ των σημείων E και D).

Χάρτης-3: Είναι ο ίδιος με τον Χάρτη-2 χωρίς τις παράνομες αδειοδοτήσεις της TPAO και τις νόμιμες αδειοδοτήσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας. Προστέθηκε το όριο του FIR Αθηνών βάσει του οποίου ο σταθμός Navtex του Ηρακλείου εξέδωσε την ελληνική αντι-Navtex (576/24 στις 25/06/24).

Το πρώτο ερώτημα που ανακύπτει είναι πότε ενημερώθηκαν οι ελληνικές αρχές για τις εργασίες που πρόκειται το «C/S Teliri» να διεξάγει; Το δεύτερο είναι, το ότι προηγήθηκε η τουρκική Navtex σημαίνει ότι η διαχειρίστρια εταιρεία του «C/S Teliri» ζήτησε πρώτα άδεια από την Τουρκία; Αν ναι γιατί; Το πιο κρίσιμο ερώτημα όμως είναι, γιατί ενώ η Τουρκία διεκδίκησε υφαλοκρηπίδα εντός της οριοθετημένης ελληνικής ΑΟΖ (δυτικά του 28ου Μεσημβρινού) και της ελληνικής υφαλοκρηπίδας -η οποία υφίσταται ipso facto et ab initio (ανατολικά του 28ου Μεσημβρινού)-, παρά ταύτα η Ελλάδα εξέδωσε αντι-Navtex μόνο με την όδευση του καλωδίου που θα ποντιστεί, αφήνοντας αναπάντητη την τουρκική αξίωση; Τέλος, είναι τυχαίο το γεγονός ότι η όδευση του καλωδίου βρίσκεται εντός των ορίων του χάρτη που κατέθεσε η Τουρκία στον ΟΗΕ και τερματίζει δυτικά πάνω στο όριο που διεκδικεί (μεταξύ σημείων E και D); Υπήρχε συνεννόηση μεταξύ Τουρκίας και διαχειρίστριας εταιρείας του «C/S Teliri»; Ή μήπως γνώριζε και η Ελλάδα;

iEpikaira

Πηγή: i-epikaira.blogspot.com

Pin It on Pinterest