Η Turkish Airlines βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρές καταγγελίες επιβατών που ισχυρίζονται ότι έχουν εντοπίσει κοριούς κατά τη διάρκεια των πτήσεών τους.
Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά οι New York Times, πολλά ήταν τα περιστατικά με επιβάτες να εντοπίζουν κοριούς στα καθίσματα, να πέφτουν από την οροφή και να προκαλούν τσιμπήματα και φαγούρα.
«Έπρεπε να γδυθώ στο αεροδρόμιο και να αλλάξω ρούχα επειδή έχω παιδιά – κι αν έφερνα κοριούς στο σπίτι;» δήλωσε χαρακτηριστικά επιβάτης. Αφού δημοσίευσε την εμπειρία της σε πολλά κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, είπε ότι και άλλοι χρήστες σε μια ταξιδιωτική ομάδα στο Facebook ανέφεραν παρόμοιες εμπειρίες.
Ο Matthew Myers είδε κοριούς να πέφτουν από την οροφή στα καθίσματα. Όπως ανέφερε, αρκετοί επιβάτες ζήτησαν να μετακινηθούν, με έναν να καταλήγει στο κάθισμα των αεροσυνοδών.
Τρεις εβδομάδες αργότερα, η Kristin Bourgeois εντόπισε κοριούς σε πτήση από την Ουάσινγκτον στην Κωνσταντινούπολη. «Πριν την απογείωση, είδα ένα έντομο να σέρνεται στην κουβέρτα μου», δήλωσε. Αφού εντόπισε κι άλλο κοριό στο μαξιλάρι της, κατέγραψε συνολικά 13 δαγκώματα στο σώμα της μετά την πτήση.
Η Turkish Airlines, η οποία διαχειρίζεται στόλο σχεδόν 400 αεροσκαφών και εξυπηρετεί περισσότερους από 300 προορισμούς, ισχυρίζεται ότι πραγματοποιεί γενικό καθαρισμό πριν από κάθε πτήση και βαθύ καθαρισμό κάθε 21 ημέρες. Ωστόσο, επιβάτες έχουν αμφισβητήσει την αποτελεσματικότητα αυτών των διαδικασιών.
Ο αερομεταφορέας προσέφερε στον κ. Myers έκπτωση 10% σε μελλοντικά ταξίδια, η οποία ίσχυε έως τον Δεκέμβριο του 2024. Αυτό ταίριαζε με την αποζημίωση που προσφέρθηκε σε έναν χρήστη του X, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι υπέστη δαγκώματα από κοριούς σε πτήση της Turkish Airlines τον Αύγουστο του 2024 και έστειλε σχετικές φωτογραφίες στην αεροπορική εταιρεία.
Αφού η Bourgeois υπέβαλε την καταγγελία της, η αεροπορική εταιρεία ανέφερε σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ότι απαιτούσε «ιατρική έκθεση εγκεκριμένη από γιατρό με υπογραφή, σφραγίδα και ημερομηνία» πριν από τη διερεύνηση. Όταν προσπάθησε να δώσει συνέχεια, η Bourgeois είπε ότι οι εκπρόσωποι ισχυρίστηκαν ότι δεν μπορούσαν να εντοπίσουν την κράτησή της, ενώ στη συνέχεια της έκλεισαν ξαφνικά το τηλέφωνο. Το ιστορικό των πτήσεών της αφαιρέθηκε στη συνέχεια από την εφαρμογή της αεροπορικής εταιρείας, είπε. Στις 3 Δεκεμβρίου, η αεροπορική εταιρεία προσέφερε στην Bourgeois 5.000 μίλια αν δεν μπορούσε να προσκομίσει ιατρικά έγγραφα.
Οι κοριοί, ωστόσο, φέρεται να είναι συχνό πρόβλημα στον ταξιδιωτικό τομέα. Το 2023, το Παρίσι αντιμετώπισε ευρεία έξαρση κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας, με κοριούς να εμφανίζονται σε μέσα μεταφοράς και ξενοδοχεία. Την ίδια χρονιά, η Νότια Κορέα ξεκίνησε μια πανεθνική εκστρατεία πρόληψης με στόχο τους κόμβους μεταφοράς.
Η αντιμετώπιση κοριών στα αεροπλάνα είναι εξαιρετικά απαιτητική, σύμφωνα με τον Rob Tuck, πρόεδρο της Jet Research. Η απομάκρυνση ενός αεροσκάφους για απολύμανση διαρκεί 2-5 ημέρες και μπορεί να κοστίσει 75.000-125.000 δολάρια. Το πρόβλημα επιδεινώνεται από τις γρήγορες εναλλαγές δρομολογίων και τις διαφορετικές κλιματικές ζώνες στις οποίες πετούν τα αεροσκάφη.
Τι λένε οι ειδικοί στον καθαρισμό αεροσκαφών
Αν και πιο συχνά συνδέονται με σπίτια και διαμερίσματα στις μεγάλες πόλεις, δεν είναι εντελώς ασυνήθιστοι οι κοριοί στα αεροπλάνα, σύμφωνα με τον Reuven Noyman, ιδιοκτήτη της NYC Steam Cleaning, η οποία προσφέρει υπηρεσίες καθαρισμού για ιδιωτικά αεροπλάνα.
«Είναι πιο συνηθισμένα στα αεροπλάνα από ό,τι θέλουν να παραδεχτούν οι άνθρωποι», δήλωσε ο Noyman.
Οι κοριοί μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολο να απαλλαγούν, συχνά απαιτείται υποκαπνισμός προκειμένου να εξαλειφθεί μια μόλυνση. Ωστόσο, τα αεροπλάνα δεν μπορούν να απολυμανθούν εύκολα, επειδή τα χημικά που σκοτώνουν τους κοριούς έρχονται συχνά σε μορφή σκόνης, η οποία θα μπορούσε να κολλήσει στα ηλεκτρικά καλώδια της καμπίνας και να προκαλέσει ζημιά, δήλωσε ο Noyman.
Άλλα συνηθισμένα έντομα που βρίσκονται στα αεροπλάνα είναι οι σκόροι, όπως εκείνα που κατοικούν σε ανοιγμένες ντουλάπες, δήλωσε ο Noyman.