Έρευνα: Ποιοι τουρίστες ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα στην Ελλάδα

Οι high spenders, η «ακτινογραφία» της τουριστικής δαπάνης και το καταναλωτικό προφίλ των τουριστών που επιλέγουν την Ελλάδα

Το καταναλωτικό «προφίλ» των ξένων τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα σκιαγραφεί έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας που παρουσιάστηκε σήμερα στην Ημερίδα με θέμα «Εμπόριο & Τουρισμός» στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, τα πρωτεία σε ό,τι αφορά την υψηλότερη ημερήσια δαπάνη κατέχουν οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ (232 ευρώ) και ακολουθούν οι Γάλλοι (184 ευρώ), οι Γερμανοί (180 ευρώ), οι Βρετανοί (180 ευρώ) και οι Ιταλοί (166 ευρώ).

ΕΣΕΕ

Το «προφίλ» των τουριστών που επιλέγουν την Ελλάδα

Σημειώνεται ότι οι πέντε πολυπληθέστερες εθνικότητες τουριστών που συμμετείχαν στην έρευνα ήταν Άγγλοι (19,8%), Γερμανοί (17,9%), Γάλλοι (11,6%), Ιταλοί (9,4%) και Αμερικανοί (8,2%). Το φύλο των τουριστών είναι ισοκατανεμημένο μεταξύ ανδρών και γυναικών.

Βάσει των ευρημάτων της έρευνας, η Ελλάδα προσελκύει τουρίστες όλων των ηλικιών, με μία τάση προς τα νεότερα άτομα καθώς περισσότεροι από τους μισούς επισκέπτες δεν ξεπερνούν την ηλικία των 44 ετών. Επτά στους δέκα τουρίστες έχουν ολοκληρώσει κύκλο σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σχεδόν οι μισοί τουρίστες είναι παντρεμένοι. Η επαγγελματική κατάσταση που εμφανίζεται με μεγαλύτερη συχνότητα μεταξύ των επισκεπτών είναι αυτή των ιδιωτικών υπαλλήλων (σε ποσοστό 43,2%).

Περισσότεροι από τους μισούς επισκέπτες έχουν εισόδημα που κυμαίνεται μεταξύ 15.000 και 50.000 ευρώ.

Τι καταλύματα επιλέγουν για τη διαμονή τους

Η συντριπτική πλειονότητα των ξένων επισκεπτών επιλέγουν ξενοδοχείο/all inclusive κατάλυμα (67,5%), ενώ σημαντική είναι πλέον η παρουσία των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb) (19,9%) ενώ τα ενοικιαζόμενα δωμάτια (7%) και τα «άλλα καταλύματα» (5.5%) επιλέγονται με μικρότερη συχνότητα. Πάνω από τους μισούς επισκέπτες (56%) επισκέπτονται τη χώρα για 4 έως 7 ημέρες, ένας στους τρεις για περισσότερο από μια εβδομάδα (32.7%) και μόλις το 11.3% για μέχρι 3 ημέρες.

ΕΣΕΕ

Η «ακτινογραφία» της τουριστικής δαπάνης

Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΣΕΕ, το 30,3% της τουριστικής δαπάνης κατευθύνεται στη διαμονή, το 24,4% στις μεταφορές, το 17,4% στην εστίαση, το 15% στις αγορές (τροφίμων και μη), το 6% στις δαπάνες για υπηρεσίες και το 7% στις λοιπές δαπάνες.

ΕΣΕΕ

Στην Κρήτη η υψηλότερη ημερήσια δαπάνη

Η υψηλότερη ημερήσια δαπάνη ανά περιφέρεια καταγράφεται στην Κρήτη (238 ευρώ) και ακολουθούν το Νότιο Αιγαίο (189 ευρώ), η Κέρκυρα (178 ευρώ), η Κεντρική Μακεδονία (169 ευρώ) και τέλος η Αθήνα (165 ευρώ).

Η υψηλότερη ημερήσια δαπάνη καταγράφεται στους επισκέπτες από τις ΗΠΑ (232 ευρώ) και ακολουθούν οι Γάλλοι (184 ευρώ), οι Γερμανοί (180 ευρώ), οι Άγγλοι (180 ευρώ) και οι Ιταλοί (166 ευρώ).

Όπως προκύπτει από την έρευνα, το ύψος της ημερήσιας δαπάνης είμαι άμεσα συνυφασμένο με το μέγεθος του εισοδήματος με τους ξένους επισκέπτες με εισόδημα μεγαλύτερο των 70.000 ευρώ να δαπανούν 217 ευρώ και τους επισκέπτες με εισόδημα μεταξύ 5.001 έως 15.000 ευρώνα δαπανούν 167 ευρώ.

Με βάση τον τύπο καταλύματος η υψηλότερη ημερήσια δαπάνη καταγράφεται για τους επισκέπτες που επιλέγουν all-inclusive (212 ευρώ), ξενοδοχείο (199 ευρώ), κατάλυμα τύπου Airbnb (179 ευρώ), ενοικιαζόμενο δωμάτιο (164 ευρώ) και άλλο τύπο καταλύματος (144 ευρώ).

Η ημερήσια δαπάνη για αγορές από εμπορικά καταστήματα (μη τρόφιμου) είναι υψηλότερη στην Κρήτη (26 ευρώ) και χαμηλότερη στην Κέρκυρα (12 ευρώ).

Οι Αμερικάνοι δαπανούν περισσότερο στα εμπορικά καταστήματα (μη τρόφιμου) περισσότερο από τις υπόλοιπες εθνικότητες (21 ευρώ ημερήσια δαπάνη).

Η πιο δυναμική ηλικιακή κατηγορία

Σε ό,τι αφορά την ηλικιακή κατανομή, η δυναμικότερη κατηγορία είναι οι επισκέπτες ηλικίας μεταξύ 35-44 ετών (20 ευρώ σε δαπάνες από εμπορικά καταστήματα μη τρόφιμου).

Οι επισκέπτες που επιλέγουν κατάλυμα all-inclusive καταγράφουν την υψηλότερη ημερήσια δαπάνη για αγορές από εμπορικά καταστήματα (μη τρόφιμου) (21 ευρώ).

Την υψηλότερη δαπάνη για αγορά από εμπορικά καταστήματα τροφίμων (σούπερ μάρκετ και τοπικά καταστήματα) την καταγράφουν οι επισκέπτες από τη Γαλλία και τις ΗΠΑ (12 ευρώ) και τη χαμηλότερη οι Ιταλοί (10 ευρώ).

Την υψηλότερη δαπάνη για αγορά από εμπορικά καταστήματα τροφίμων (σούπερ μάρκετ και τοπικά καταστήματα) την καταγράφουν οι επισκέπτες που επιλέγουν «άλλο» τύπο καταλύματος (14 ευρώ) και τη χαμηλότερη αυτοί που επιλέγουν κάποιο ενοικιαζόμενο δωμάτιο (10 ευρώ).

Σουβενίρ και παραδοσιακά προϊόντα στην κορυφή των προτιμήσεων

Το 47,6% των ξένων επισκεπτών δηλώνει ότι είναι παρά πολύ/πολύ πιθανό να αγοράσει κάποιο ελληνικό προϊόν από την χώρα της μόνιμης διαμονής του. Τα τρία πιο δυναμικά τουριστικά προϊόντα είναι τα σουβενίρ (24,3%), τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα (19,2%) και τα είδη ένδυσης/υπόδησης/δερμάτινα (17,4%).

Ο κυριότερος λόγος αγορών από τα εμπορικά καταστήματα είναι η επιθυμία των επισκεπτών να αποκτήσουν κάποιο αναμνηστικό (σουβενίρ) κατά τη διάρκεια των διακοπών τους (29,6%).

Οι ξένοι επισκέπτες επιλέγουν στην πλειονότητα τους τοπικά καταστήματα και τοπικές αγορές (62%) ενώ ένα ελάχιστο ποσοστό (3%) επιλέγει να αγοράσει κατ’ αποκλειστικότητα από μεγάλες διεθνείς αλυσίδες.

Πόσο ικανοποιημένοι μένουν οι ξένοι επισκέπτες

Πάνω από επτά (70,6%) στους δέκα ξένους επισκέπτες δήλωσαν ότι είναι πάρα πολύ/πολύ πιθανό να επισκεφτούν ξανά την περιοχή που πραγματοποίησαν τις διακοπές τους, ενώ το 95,4% απάντησε ότι είναι πάρα πολύ/πολύ πιθανό να προτείνει την περιοχή που επισκέφτηκε σε κάποιο συγγενή/φίλο.

Το 82% δήλωσαν ικανοποιημένοι από τις τιμές των προϊόντων και το 90% εμφανίζονται ικανοποιημένοι από την ποικιλία των προϊόντων. Ο βαθμός ικανοποίησης από την ποιότητα των προϊόντων ανέρχεται στο 85%, από την εξυπηρέτηση στο 92% και από τη διάθεση μοναδικών/ιδιαίτερων προϊόντων κατά 82%.

Σε ό,τι αφορά τον βαθμό ικανοποίησης για τα εμπορικά καταστήματα οι ξένοι επισκέπτες που συμμετείχαν στην έρευνα εμφανίζονταν κατά 92% ικανοποιημένοι από το ωράριο, κατά 91% από την εικόνα/καθαριότητα, κατά 85% από τα σουβενίρ και κατά 48% με τη δυνατότητα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης σε μια πιθανή μελλοντική αγορά.

Πηγή: naftemporiki.gr

Διαβάστε περισσότερα νέα εδώ

Pin It on Pinterest