«Εκπαιδευτικά κενά στα Δωδεκάνησα»

Το ζήτημα της έλλειψης εκπαιδευτικών δεν είναι σημερινό. Είναι δυστυχώς χρόνιο και εμφανίζεται άλλοτε με μεγαλύτερη και άλλοτε με μικρότερη ένταση.

Το πρόβλημα οφείλεται σήμερα στους εξής κυρίως λόγους :

1ον)  Οι σκληρές  νεοφιλελεύθερες  πολιτικές που ασκούνται και κυρίως οι μνημονιακές πολιτικές των  τελευταίων χρόνων έχουν πρώτα θύματα τα βασικά κοινωνικά αγαθά της υγείας και της παιδείας όχι μόνο γιατί έχουν μειωθεί σε απαράδεκτα χαμηλό επίπεδο οι δαπάνες για την παιδεία αλλά και γιατί έχει απαγορευτεί οποιαδήποτε πρόσληψη μονίμου προσωπικού.  Εδώ και πέντε χρόνια όχι μόνο δεν προσλήφθηκαν εκπαιδευτικοί αλλά απολύθηκαν αναίτια και 2500 εκπαιδευτικοί τεχνικής εκπαίδευσης τους οποίους επανέφερε στην εργασία τους η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.  Συνεπώς ο πρώτος και σοβαρότερος λόγος είναι οι τραγικές ελλείψεις μονίμου εκπαιδευτικού προσωπικού.

2ον)  Η κατατρομοκράτηση των εργαζομένων από τις μνημονιακές κυβερνήσεις σχετικά με συνταξιοδοτικά οδήγησαν στην μαζική φυγή εκπαιδευτικών από την υπηρεσία. Το προσωπικό αυτό δεν αναπληρώθηκε.

3ον) Από την δεκαετία του ‘80 οι κυβερνήσεις της Δεξιάς και αργότερα του ΠΑΣΟΚ εφηύραν   την έννοια του αναπληρωτή εκπαιδευτικού  τον οποίο προσλαμβάνουν καθυστερημένα και απολύουν τον Ιούνιο προκειμένου να έχουν μία «φτηνή» αλλά εμβαλωματική αντιμετώπιση του προβλήματος. Το θεσμικό πλαίσιο που έχουν επιβάλει είναι νομικά διάτρητο και τούτο όχι μόνο από ανικανότητα αλλά και με διάθεση να δημιουργήσουν στρατιές εργασιακά ομήρων. Εξ’ αιτίας αυτού του καθεστώτος σήμερα πολλοί αναπληρωτές έχουν προβεί σε δικαστικές προσφυγές και καθυστερούν αντικειμενικά τις προσλήψεις.   

4ον)  Όπως αναφέραμε και πιο πάνω και το ξέρουν οι συμπολίτες μας το φαινόμενο της έλλειψης προσωπικού παρατηρείται κάθε χρόνο άλλοτε με μεγαλύτερη και άλλοτε με μικρότερη ένταση. Υπήρξαν χρονιές που το πρώτο κύμα αναπληρωτών προσλήφθηκε τον Ιανουάριο! Αυτό βεβαίως δεν μπορεί να είναι δικαιολογία.

5ον)   Οι γραφειοκρατικοί μηχανισμοί σε επίπεδο κεντρικής διοίκησης παρουσιάζουν ιδιαίτερη αντίσταση σε οποιοδήποτε εκσυγχρονισμό για να μην πούμε ότι υποσκάπτουν την προσπάθεια της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει τις χρόνιες παθογένειες. Το κράτος όπως λειτουργεί σήμερα δεν είναι το κράτος του εργαζόμενου λαού, του νομοταγούς πολίτη, του μικροβιοτέχνη, του εμπόρου, του αγρότη.  Είναι το κράτος που χρησιμοποιήθηκε από την Δεξιά και τη νεοδέξιά για την κατασπατάληση πόρων, την αναξιοκρατία, τον νεποτισμό.

6ον)  Υπάρχει όμως και μία άλλη βαθύτερη αιτία του προβλήματος και αυτή είναι η έλλειψη  προγραμματισμού ξεκινώντας από την έγκαιρη κατανομή των μαθητών στις σχολικές μονάδες, τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών και καταλήγοντας στις προσλήψεις των εκπαιδευτικών. Αυτή τη μάχη θα δώσει στο άμεσο μέλλον ο ΣΥΡΙΖΑ μαζί με τους συμπολίτες μας.

Καταλήγοντας, αντί κανείς να διαπιστώνει και να καταγγέλλει εν είδη συνδικαλιστή ζητάμε να συνεργαστεί στο μέλλον με τη νέα κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να θεραπεύσουμε το σταθερά επαναλαμβανόμενο κάθε χρόνο ζήτημα της έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού.

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ.-

Pin It on Pinterest