Προβλήματα κάλυψης με πτητικά μέσα των αεροπορικών βάσεων που χρησιμοποιεί το ΕΚΑΒ στη Σύρο και στο Άκτιο, παρατηρούνται τους τελευταίους δύο μήνες εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης για αεροδιακομιδές.
Αυτό έχει ως συνέπεια να αυξάνεται ο κίνδυνος για τους βαριά πάσχοντες που χρειάζονται άμεσα αεροδιακομιδή στα τριτοβάθμια νοσοκομεία της Αθήνας ή της Κρήτης αλλά και να δημιουργούνται προβλήματα στη λειτουργία του ΕΚΑΒ καθώς το προσωπικό του, αναγκάζεται να επιστρέψει την επόμενη ημέρα με το πλοίο της γραμμής!
Τα παραπάνω καταγγέλλει, μεταξύ άλλων, ο Μιχάλης Γιαννάκος πρόεδρος της Ομοσπονδίας εργαζομένων στα νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ).
Σημειώνεται ότι για τα ελικόπτερα για τις αεροδιακομιδές ανήκουν στο Υπουργείο Εθνικής Αμύνης που έχει και την ευθύνη και όχι στο ΕΚΑΒ και στο Υπουργείο Υγείας.
Ο κ. Γιαννάκος τονίζει ότι ο ρόλος των αεροδιακομιδών από το ΕΚΑΒ και τις Ένοπλες Δυνάμεις είναι πολύ κρίσιμος για το ΕΣΥ, «διότι είναι γνωστό ότι τα νησιά μας διαχρονικά αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στη στελέχωση των υγειονομικών μονάδων και του ΕΚΑΒ. Τα σοβαρά περιστατικά δεν καλύπτονται στα υποστελεχωμένα νοσοκομεία και αναγκάζονται να διακομιστούν κυρίως στην Αττική και σε άλλα νοσοκομεία της ηπειρωτικής χώρας.»
Για το 2022 πραγματοποιήθηκαν 2.100 περίπου πτήσεις από τις Βάσεις του ΕΚΑΒ σε Ελευσίνα, Σύρο, Ρόδο και Άκτιο σε σύνολο 4.500 διακομιδών (με ιπτάμενα και πλωτά μέσα) κατ έτος.
Οι παραπάνω αεροδιακομιδές ασθενών από τα νησιά που είναι περίπου οι μισές επιβεβαιώνουν την τραγική υποστελέχωση των υγειονομικών μονάδων τους.
Τους τελευταίους όμως δύο μήνες παρατηρούνται προβλήματα κάλυψης με πτητικά μέσα των βάσεων του ΕΚΑΒ Σύρου και Ακτίου με αποτέλεσμα να έχουμε μεγάλες καθυστερήσεις στις διακομιδές.
ΒΑΣΗ ΕΚΑΒ ΣΥΡΟΥ
Εδώ και δυο μήνες η Πολεμική Αεροπορία και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, που έχει αναλάβει σύμφωνα με το μνημόνιο συνεργασίας την συνεχή διάθεση ελικοπτέρου, για λόγους που πρέπει να εξηγηθούν, δεν διαθέτει πτητικό μέσο. Το συγκεκριμένο ελικόπτερο εκτελούσε αεροδιακομιδές από Σύρο προς Αθήνα και από τα λοιπά νησιά των Κυκλάδων προς Σύρο.
Κατά την διάρκεια των δύο μηνών της συνεχούς απουσίας πτητικού μέσου στη βάση του ΕΚΑΒ στη Σύρο, τα περιστατικά που χρειάστηκαν αεροδιακομιδή, εξυπηρετήθηκαν από άλλες πτητικές βάσεις, όπως αυτή της Ελευσίνας.
ΒΑΣΗ ΕΚΑΒ ΑΚΤΙΟΥ
Από τα μέσα Αυγούστου η Πολεμική Αεροπορία δεν έχει συνεχόμενη κάλυψη της βάσης του ΕΚΑΒ με ελικόπτερο. Συνολικά τις μισές περίπου ημέρες η βάση του ΕΚΑΒ ΑΚΤΙΟΥ είναι χωρίς πτητικό μέσο.
Το συγκεκριμένο ελικόπτερο εκτελούσε αεροδιακομιδές από τα νησιά του Ιονίου σε μεγάλα νοσοκομεία ενώ κατά την διάρκεια της απουσίας του, τα περιστατικά που χρειάστηκαν αεροδιακομιδή, εξυπηρετήθηκαν από άλλες πτητικές βάσεις, όπως αυτή της Ελευσίνας.
«Η δυνατότητα που είχαμε να καλύπτουμε τα μεγάλα κενά του ΕΣΥ στην νησιωτική επικράτεια με τις αεροδιακομιδές των επειγόντων περιστατικών σε σύντομο χρονικό διάστημα φαίνεται ότι σιγά-σιγά χάνεται.» αναφέρει ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ και συνεχίζει: «Οι μεγάλες καθυστερήσεις στην διάθεση πτητικού μέσου, καθώς απαιτείται πολύτιμος χρόνος να ξεκινήσει από την Ελευσίνα ή τα Μέγαρα για να φτάσει στο προορισμό του, ενέχει κινδύνους για την ζωή των ασθενών. Δημιουργούνται όμως και προβλήματα στην στελέχωση των βάσεων καθώς το ιπτάμενο προσωπικό του ΕΚΑΒ αναγκάζεται να παραμείνει στα σημεία ανταπόκρισης μέχρι να βρει τρόπο να επιστρέψει στις βάσεις της Σύρου η του Ακτίου».
Όπως εξηγεί ο κ. Γιαννάκος ξεκινάει το ελικόπτερο από την Ελευσίνα, πάει στην Σύρο ή άλλο νησί του Αιγαίου, να παραλάβει τον ασθενή με το πλήρωμα του ΕΚΑΒ προκειμένου να το διακομίσει σε νοσοκομείο της Αττικής «και το ιπτάμενο προσωπικό του ΕΚΑΒ γυρίζει την επόμενη ημέρα με πλοίο της γραμμής για την Σύρο. Το ίδιο συμβαίνει και στο Άκτιο όταν δεν υπάρχει κάλυψη με ελικόπτερο».