Εάν θέλετε να μην πάθετε ανακοπή καρδιάς… γυμναστείτε


Εάν όλοι οι άνθρωποι έκαναν κάθε μέρα 30 λεπτά οποιασδήποτε δραστηριότητα, επί τουλάχιστον πέντε μέρες την εβδομάδα, θα είχε αποφευχθεί ένας στους 12 πρόωρους θανάτους, όπως αναφέρει μια νέα διεθνής έρευνα. Η γκάμα των δραστηριοτήτων κυμαίνεται από κανονική γυμναστική και περπάτημα έως την κηπουρική και σφουγγάρισμα.

Η έρευνα με την ονομασία PURE -η μεγαλύτερη του είδους της μέχρι σήμερα- συμπέρανε ότι περίπου μία στις 20 περιπτώσεις καρδιοπάθειας (4,6%) θα ήταν δυνατό να προληφθεί, αν ο καθένας έκανε αυτήν την 30λεπτη δραστηριότητα επί πενθήμερο (συνολικά 150 λεπτά μέσα στην εβδομάδα).

Αν κανείς είναι ακόμα πιο δραστήριος σωματικά (750 λεπτά την εβδομάδα), τότε μειώνεται ακόμη περισσότερο ο κίνδυνος καρδιοπάθειας και πρόωρου θανάτου. Αυτό, κατά τους επιστήμονες, είναι εφικτό αν κανείς πάρει την απόφαση να πηγαίνει στη δουλειά του με τα πόδια ή με το ποδήλατο, αν κάνει συστηματικά τις δουλειές του νοικοκυριού και άλλα παρεμφερή…

Αν όλοι οι άνθρωποι ήταν δραστήριοι επί τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα για οκτώ συνεχόμενα χρόνια, υπολογίζεται ότι το 8% των πρόωρων θανάτων (περίπου ο ένας στους 12) θα μπορούσε να αποφευχθεί.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Σκοτ Λίαρ της Σχολής Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Σάιμον Φρέιζερ του Καναδά, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό «The Lancet» και την οποία αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ανέλυσαν στοιχεία σε βάθος επταετίας για περισσότερους από 130.000 ανθρώπους ηλικίας 35 έως 70 ετών, σε 17 χώρες υψηλού, μεσαίου και χαμηλού εισοδήματος.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, σχεδόν ένας στους τέσσερις ανθρώπους ηλικίας 18 έως 64 ετών διεθνώς (ποσοστό 23%) δεν πληρούν το «πλαφόν» των 150 λεπτών δραστηριότητας την εβδομάδα και σε ορισμένες ανεπτυγμένες χώρες αυτό ισχύει για τρεις ανθρώπους στους τέσσερις.

Αν κανείς τηρεί το εβδομαδιαίο 150λεπτο κινητικότητας, ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία μειώνεται κατά 28%, ενώ ο κίνδυνος καρδιοπάθειας κατά 20%.

Για τουλάχιστον 750 λεπτά σωματικής δραστηριότητας την εβδομάδα, ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου μειώνεται κατά 36%, όμως ούτε το 3% των συμμετεχόντων στη μελέτη δεν «έπιαναν» αυτό το όριο. Αν όλος ο πληθυσμός ήταν δραστήριος επί 750 λεπτά εβδομαδιαίως, εκτιμάται ότι το 13% των πρόωρων θανάτων (περίπου ένας στους οκτώ) και το σχεδόν το 10% των καρδιοπαθειών (μία στις δέκα) θα μπορούσε να αποφευχθεί.

Δεν έχει σημασία αν η σωματική δραστηριότητα γίνεται επί τούτου (όπως γυμναστήριο, τζόκινγκ κ.α.), για αναψυχή, για χόμπι ή ως αναπόσπαστο μέρος της επαγγελματικής και καθημερινής ζωής…

Όσο γι’ αυτούς που αγχώνονται για το εάν υπάρχει κίνδυνος σε περίπτωση που το παρακάνουν, στη μελέτη δεν διαπιστώθηκε κάποιος κίνδυνος για όποιον το έχει παραπάνω από 2.500 λεπτά κινητικότητας την εβδομάδα!

Αφήστε τα σχόλια σας

σχόλια

78 Shares
Share78
Tweet
Share
+1
Pin
Stumble