ΔΟΠΑΡ – Παρουσίαση του βιβλίου της Αστερόπης Πολυκανδριώτη «Η μπουγάδα της Αλφαβήτας»

Το Διεθνές Κέντρο Συγγραφέων και Μεταφραστών Ρόδου του ΔΟΠΑΡ παρουσιάζει το νέο βιβλίο της παιδαγωγού, συγγραφέως και εικονογράφου Αστερόπης Πολυκανδριώτη «Η μπουγάδα της Αλφαβήτας» (εκδόσεις Νότιος Άνεμος).

Η παρουσίαση του βιβλίου θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 21  Ιουλίου 2023 και ώρα 19:30 στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΔΚΣΜΡ-ΔΟΠΑΡ, Αντ/χου Λάσκου 10α (Μόντε Σμιθ).

Τα γράμματα υιοθετούνται από την Αλφαβήτα, που αγαπάει το πλύσιμο των ρούχων και τις μπουγάδες της. Τα μεγαλώνει με μπόλικη φροντίδα και καθαριότητα μέχρι που έρχεται η ώρα να πάνε σχολείο.. και τότε, το καθένα καταστρώνει ένα ονειρικό ταξίδι για να το αποφύγει.

Πρόκειται για ένα δροσερό παραμύθι που μας ταξιδεύει σε μία όμορφη συνάντηση, αυτή των γραμμάτων, και μιας νεράιδας που τη λένε Αλφαβήτα. «μπουγάδα της Αλφαβήτας» αποτελεί ένα ολοκληρωμένο βοήθημα για γονείς, εκπαιδευτικούς και δασκάλους στους οποίους και απευθύνεται η βραδιά.

Για το βιβλίο και τους τρόπους αξιοποίησης του στην εκπαιδευτική διαδικασία θα μιλήσουν οι εκπαιδευτικοί: Σταυριανού Μπέτυ, Γαλανάκη Αθηνά, Μαλληγιάννη Ιωάννα και η συγγραφέας Αστερόπη Πολυκανδριώτη.

Λίγα λόγια για την συγγραφέα και τις ομιλήτριες:

Αστερόπη Πολυκανδριώτη: Είναι ειδική παιδαγωγός, εικαστική ψυχοθεραπεύτρια και εικαστικός. Επίσης είναι κάτοχος μεταπτυχιακού στη Σχολική Ψυχολογία, συντονίστρια συμβουλευτικών ομάδων στην ειδική αγωγή και αναλύτρια συμπεριφοράς. Αντλεί την έμπνευσή της από δυο μοναδικούς τόπους, τη Ρόδο και τον Πειραιά. Ποιήματα, παραμύθια και διηγήματα της υπάρχουν σε συλλογικούς τόμους, ενώ έχει εικονογραφήσει τρία ακόμη βιβλία.

Αθηνά Γαλανάκη: Δασκάλα – ειδική παιδαγωγός με εξειδίκευση και πολυετή εμπειρία στους μαθητές που αντιμετωπίζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Βασική της αρχή είναι ότι κάθε παιδί μπορεί να μάθει με τον δικό του τρόπο και στον δικό του χρόνο. Γι’ αυτό, η προσαρμογή κι η διαφοροποίηση του τρόπου διδασκαλίας με βάση τις μαθησιακές ανάγκες του κάθε παιδιού συνιστούν πάντοτε κύρια  επιδίωξη μου. Η βιωματική μάθηση, οι κιναισθητικές τεχνικές και οι παιχνιώδεις μέθοδοι διδασκαλίας αποτελούν πολύτιμα  εργαλεία της διδακτικής της πράξης τα οποία συμβάλλουν καθοριστικά στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων. Με το κατάλληλο πλαίσιο και το κατάλληλα διαμορφωμένο πρόγραμμα παρέμβασης κάθε παιδί έχει τη δυνατότητα να μάθει  και να εξελιχθεί, χωρίς η μάθηση να αποτελεί για το ίδιο καταναγκαστικό έργο, αλλά μια δημιουργική και ευχάριστη διαδικασία.

Ιωάννα Μαληγιάννη: Απόφοιτος τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, ειδικευμένη στην Ειδική Εκπαίδευση.  Σε όλη την επαγγελματική της πορεία ως εκπαιδευτικός – φιλόλογος πάντα προέτρεπε τα παιδιά να διαβάζουν παραμύθια όχι μόνο γιατί αυτά συμβάλλουν στην γλωσσική καλλιέργεια των παιδιών αλλά και γιατί εξάρει τη φαντασία τους. Όπως και την ίδια, έτσι και τα παιδιά σίγουρα μας δελεάζουν οι ιδανικές ιστορίες που προβάλλονται μέσα από αυτά  και που σίγουρα  όλοι μας παρακαλάμε να είναι αληθινές!

Μπέτυ Σταυριανού: Ως δασκάλα αλλά και φανατική αναγνώστρια πολλών παιδικών λογοτεχνικών βιβλίων και παραμυθιών, έχει εμπλακεί σε πλήθος δραστηριοτήτων που προωθούν την ανάγνωση και τη φιλαναγνωσία. Έχει εκπονήσει Ομίλους Αριστείας και Καινοτομίας με θέμα τη Φιλαναγνωσία στις πρώτες τάξεις των Πειραματικών Σχολείων. Η πολυετής εμπειρία της σε αυτές τις τάξεις της έχει προσφέρει μία μεγάλη εξοικείωση με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών αυτής της ηλικίας. Διαθέτει πολύτιμη κατανόηση των εκπαιδευτικών απαιτήσεων σε σχέση με την ανάγνωση, τη φαντασία και την ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων από μέρους των παιδιών.

Pin It on Pinterest