Ο καθηγούμενος και το ηγουμενοσυμβούλιο της Ιεράς Μονής Πάτμου ενώ αρχικά είχαν εγκρίνει τα γυρίσματα της ταινίας της Α.Ισμαήλου μετά την ανάγνωση του σεναρίου πήραν πίσω την έγκριση γιατί κρίθηκε ότι “Η προσέγγισις της ταινίας του βιβλίου της Αποκαλύψεως αποτελεί μεγίστην προσβολήν, ὄχι μόνον δια το περιεχὀμενόν του, αλλά καί διά τόν συγγραφέα αυτού”.
Τα γυρίσματα στο νησί της Αποκάλυψης, την Πάτμο, επρόκειτο να ξεκινήσουν στις 3 Απριλίου με ένα διεθνές καστ ηθοποιών.
Η σκηνοθέτης του βραβευμένου ντοκιμαντέρ «Great directors» επέλεξε την Πάτμο ως ιδανικό τόπο για τη μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας «Η Πόλη μίας Νεκρής Γυναίκας». Μία σύγχρονη ιστορία αγάπης, πίστης και προσωπικής ανάτασης, όπως χαρακτηριστικά λέει η ίδια.
«Είναι ιδανικό σκηνικό, μου θυμίζει έντονα αγαπημένες μου ταινίες του Μπέργκμαν, του Ροσελίνι στο Στρόμπολι. Πριν 10 χρόνια, είχα την ιδέα να γυρίσω μία ταινία στην Πάτμο. Περνούσα, τότε, μία περίοδο με προσωπικές απώλειες στη ζωή μου, όπως και η ηρωίδα της ταινίας» είπε η Άντζελα Ισμαήλου, που έχει την έδρα της στη Νέα Υόρκη.
Τελικά έγραψε το σενάριο πριν τέσσερα χρόνια. «Επέλεξε ηθοποιούς από όλον τον κόσμο και κατάφερε να δώσει στο νησί έναν χαρακτήρα μέσα στην ταινία, που επιτελεί τον ρόλο αλχημιστή για όλους τους χαρακτήρες» σημείωσε η ηθοποιός Κάρεν Τζορντάνο, συνεργάτης της Άντζελας Ισμαήλου.
Η ταινία έχει προϋπολογισμό 3,5 εκατ. δολάρια. Στην ταινία, η Άντζελα Ισμαήλου περνά και μπροστά από την κάμερα για να υποδυθεί τη Δάφνη, μία ελληνικής καταγωγής τραγουδίστρια της όπερας, η οποία μετά την απώλεια προσφιλούς προσώπου της εγκαταλείπει τη φιλόδοξη καριέρα της και επιστρέφει στην Πάτμο, το αγαπημένο νησί των παιδικών χρόνων της, προκειμένου να απομονωθεί και να στοχαστεί.
Η ιστορία της ταινίας ξετυλίγεται γύρω από την ηρωίδα: Ένας προτεστάντης ιερέας (τον υποδύεται ο Σον Μπένσον) αναζητά σπάνια χειρόγραφα της Μονής του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου, αλλά απρόσμενα δοκιμάζει τα όρια της πίστης του, γιατί στο πρόσωπο της Δάφνης βρίσκει τον έρωτα. Ένα ζευγάρι Άγγλων ηλικιωμένων, εκείνη συντηρήτρια χειρόγραφων (Σάρα Μάιλς) και εκείνος πρώην συγγραφέας (Μπέρναρντ Χιλ), ζουν χρόνια αποτραβηγμένοι στο νησί. Ένας πρώην ταυρομάχος (στον ρόλο ο ηθοποιός από τη Βενεζουέλα, Έρικ Γουάιλντπρετ), ο ηγούμενος της μονής (Γιάννης Βόγλης), η ηγουμένη (Ρούλα Πατεράκη), ο βιβλιοθηκάριος της μονής (Δημήτρης Λιγνάδης) και η κοπέλα που φροντίζει τα τραύματα του ταυρομάχου (Δέσποινα Παπάζογλου).
Όταν ρωτήθηκε για την πολύχρονη απουσία της από τον κινηματογράφο, η Σάρα Μάιλς («Το κορίτσι του Ράιαν», «Μπλόου Απ») απάντησε: «Δεν ήταν κάτι που είχα σχεδιάσει. Είχα χωρίσει από τον σύζυγό μου (τον βραβευμένο με Όσκαρ σεναριογράφο Ρόμπερτ Μπολτ) όταν ο Ρόμπερτ υπέστη εγκεφαλικό επεισόδιο. Εκείνη την εποχή και ενώ γύριζα μία ταινία με τον Κρις Κριστόφερσον, ένιωσα την ανάγκη να εγκαταλείψω όλα όσα θεωρούσα σημαντικά, χρήμα, δόξα, καριέρα, και να αφοσιωθώ στην υπηρεσία του άλλου, να στηρίξω τον πρώην σύζυγό μου. Ενώ είμαι άθεη και χωρίς να παριστάνω την αγία, θεωρώ ότι μου ήρθε κάτι σαν επιφοίτηση. Όπως ο Άγιος Ιωάννης είχε επιφοίτηση στην Πάτμο. Απλώς, άλλαξα τον τρόπο σκέψης μου. Ακολούθησα, λοιπόν, τον ήσυχο δρόμο, παρά τον δρόμο της φιλοδοξίας».
Όσο για τον Μπέρναρντ Χιλ, ο ρόλος του αγρότη- ποιητή που υποδύεται στην ταινία της Ισμαήλου, απέχει υπερβολικά από τον «Βασιλιά Θέοντιν» που υποδύθηκε στον «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών». Ο ίδιος ανέφερε ότι μία ταινία σαν την «Πόλη Μία Νεκρής Γυναίκας» «προάγει τον διάλογο και τις ανθρώπινες σχέσεις. Και ιδίως για εμένα τον άθεο, η συζήτηση που γίνεται μέσα στην ταινία γύρω από το θρησκευτικό δίλημμα ήταν πρόκληση. Κατά τα άλλα η διαδικασία μίας μικρού προϋπολογισμού ταινίας σε σχέση με μία υπερπαραγωγή δεν διαφέρει και τόσο. Δεν έχει εφέ, αλλά πάλι είναι κινηματογράφος. Κάμερα, φώτα, ηθοποιοί, σκηνοθέτης».
Κρίμα, γιατί δείχνει ότι θα ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα ταινία και σίγουρα η Πάτμος θα προβαλλόταν παγκοσμίως…
Παρακάτω ολόκληρη η απορριπτική επιστολή όπως την δημοσιεύει το Αγιορείτικο Βήμα: