Ρόδος: H πρωταγωνίστρια της φθινοπωρινής σεζόν
Η Ρόδος σηκώνει φέτος το βάρος της παράτασης της τουριστικής περιόδου και το κάνει πειστικά: τα δρομολόγια παραμένουν «ζωντανά» βαθιά μέσα στον Νοέμβριο, οι πληρότητες των resorts κρατούνται ψηλά και οι μεγάλοι ταξιδιωτικοί όμιλοι την τοποθετούν στην αιχμή της στρατηγικής τους για «late season» στη Μεσόγειο.
Τι αλλάζει φέτος – και πώς κερδίζει η Ρόδος
- Πτήσεις ως το τέλος Νοεμβρίου: Το ημερολόγιο των αφίξεων κλείνει αργότερα από ποτέ. Η τελευταία πτήση της περιόδου, της Finnair στις 28 Νοεμβρίου, θα σηματοδοτήσει και τυπικά την ολοκλήρωση μιας εντυπωσιακής χρονιάς για το νησί.
- Διεθνείς αερομεταφορείς παραμένουν στο παιχνίδι:
- Η easyJet διατηρεί πτήσεις Λονδίνο–Ρόδος μέχρι 15 Νοεμβρίου, τροφοδοτώντας τη ζήτηση από τη βασικότερη αγορά της.
- Η Eurowings ολοκληρώνει τα δρομολόγια από Γερμανία προς Ρόδο στις 9 Νοεμβρίου, επιβεβαιώνοντας την ανθεκτικότητα της ζήτησης από τη DACH.
- Η Edelweiss Air εντάσσει Ρόδο και Κω στο πρόγραμμα Ιούνιος–τέλος Νοεμβρίου για το 2025, ξεκάθαρη ψήφος εμπιστοσύνης στη φθινοπωρινή δυναμική του νοτιοανατολικού Αιγαίου.
- Η Aegean κρατά ανοιχτές διεθνείς γραμμές προς Ρόδο μέχρι τον Νοέμβριο, ενώ ενισχύει και τις εσωτερικές συνδέσεις.
- Πρόσθετη χωρητικότητα από τους μεγάλους: Η TUI τοποθετεί τη Ρόδο –μαζί με Κρήτη και Κω– στο Top-10 των Γερμανών για φθινόπωρο, προσθέτοντας έξτρα πτήσεις και διαθέσιμες θέσεις για να «κρατήσει» την περίοδο έως τα μέσα Νοεμβρίου.
Η εικόνα της αγοράς: από την «κορυφή» του Οκτωβρίου στη σταθερή ροή του Νοεμβρίου
Ο Οκτώβριος 2025 καταγράφεται ως ένας από τους ισχυρότερους μήνες που έχουν δει ποτέ τα ελληνικά resorts, με τα πρόσφατα στοιχεία του INSETE Air Data Tracker να δείχνουν +5,5% στις διεθνείς αεροπορικές θέσεις προς Ελλάδα σε σχέση με πέρυσι. Η Ρόδος συγκαταλέγεται στους προορισμούς που κεφαλαιοποιούν την άνοδο, καθώς οι αεροπορικές επεκτείνουν προγράμματα και πέρα από την «παραδοσιακή» λήξη της σεζόν.
Το ευρύτερο πλαίσιο στην Ελλάδα
Η τάση δεν είναι μεμονωμένη. Κρήτη, Κως και Κέρκυρα ακολουθούν, με επέκταση δρομολογίων από Jet2.com (μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου σε αρκετούς νησιωτικούς προορισμούς), easyJet (Κέρκυρα ως 18 Νοεμβρίου από Gatwick, έως 15 Νοεμβρίου από Άμστερνταμ), ενώ η Lufthansa κρατά τη Μόναχο–Καλαμάτα μέχρι 15 Νοεμβρίου. Η Austrian και η Condor τρέχουν προγράμματα έως 1η Νοεμβρίου, ενώ η Aegean επεκτείνει την Αθήνα–Μόναχο ως 7 Δεκεμβρίου και ενισχύει εσωτερικά δρομολόγια (Θεσσαλονίκη–Καλαμάτα).
Τι σημαίνουν όλα αυτά για τη Ρόδο
- Μεγαλύτερη διάρκεια εσόδων για ξενοδόχους και τοπικές επιχειρήσεις, με καλύτερη διασπορά σε εστίαση, δραστηριότητες και εμπόριο.
- Βιώσιμη ανάπτυξη: λιγότερη πίεση στους πόρους του νησιού, καλύτερη εμπειρία για τον επισκέπτη, πιο ισορροπημένος ρυθμός εργασίας για τους ανθρώπους του τουρισμού.
- Καθιέρωση του «late summer» ως ταυτότητα: κάθε χρονιά η «αυλαία» πέφτει πιο αργά, εδραιώνοντας τη Ρόδο ως προορισμό Οκτωβρίου–Νοεμβρίου.
Για να πάει η επιτυχία από «συγκυριακή» σε μόνιμο μοντέλο, χρειάζεται:
- Συνέχιση κινήτρων συνδεσιμότητας (ευέλικτες χρεώσεις αεροδρομίων, στοχευμένο marketing μαζί με αεροπορικές & TOs).
- Συμμετοχή της τοπικής αγοράς: περισσότερα ανοικτά καταστήματα/εστιατόρια και οργανωμένες εμπειρίες μέχρι τέλη Νοεμβρίου.
- Συντονισμός φορέων (κράτος, αυτοδιοίκηση, επιχειρήσεις) ώστε το προϊόν να παραμένει ελκυστικό και πλήρες και μετά την αιχμή.
Η φετινή περίοδος αποδεικνύει ότι η Ρόδος μπορεί και κερδίζει τον Νοέμβριο. Με σταθερή αεροπορική τροφοδοσία, συνεργασίες με τους μεγάλους παίκτες και τοπική κινητοποίηση, το νησί καθιερώνει ένα νέο, πιο ήπιο και αποδοτικό φθινόπωρο. Το «παράθυρο» της σεζόν ανοίγει πλέον ευρύτερα – και στη Ρόδο ήδη κοιτούν τον επόμενο Νοέμβριο ως ευκαιρία, όχι ως επίλογο.