Τελικά ποιος έχει προτεραιότητα σε έναν κυκλικό κόμβο – Διαφορετικοί οι κανόνες στην Ελλάδα !

Ο νέος κόμβος στη Ρόδο και συγκεκριμένα στην Φανερωμένη εκτός απο τον προβληματισμό που έχει δημιουργήσει η μικρή διάσταση του (αν και επεκτάθηκε εκτάκτως) αλλά και το στένεμα του δρόμου προς Ιξιά, έχει φέρει στο προσκήνιο και πολλές απορίες για τα θέματα προτεραιότητας στον κόμβο.

Στην χώρα μας, σε κόμβο χωρίς σήμανση που να καθορίζει την κυκλοφορία, προτεραιότητα έχει αυτός που εισέρχεται απο δεξιά σε αντίθεση με όλη την Ευρώπη, οπου προτεραιότητα έχουν όσοι βρίσκονται μέσα στον κόμβο.

Το “κλειδί” για την σωστή διάσχιση των κόμβων στην Ελλάδα είναι η σήμανση !

Στην Ελλάδα αυτό ισχύει(η προτεραιότητα εντός του κόμβου) αν στην είσοδό τον κόμβων υπάρχει σήμανση παραχώρησης προτεραιότητας ή σήμανση STOP

Οι οδηγοί θα πρέπει να ελέγχουν την σήμανση όταν υπάρχει για να ξέρουν πως θα κινηθούν !

Προτεραιότητα στους ισόπεδους κόμβους: Ορισμοί και κανόνες του ΚΟΚ

Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, και πιο συγκεκριμένα το άρθρο 26, η προτεραιότητα σε ισόπεδους κόμβους, όπως είναι οι κυκλικοί, ρυθμίζεται με συγκεκριμένη σήμανση. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει σήμανση, η προτεραιότητα δίνεται σε αυτόν που έρχεται από τα δεξιά. Άρα, σε έναν κυκλικό κόμβο χωρίς σήμανση, ο οδηγός που εισέρχεται έχει την υποχρέωση να παραχωρήσει προτεραιότητα στα οχήματα που έρχονται από δεξιά.

Για να το πούμε πιο απλά, όταν πλησιάζετε σε έναν κυκλικό κόμβο και δεν υπάρχουν πινακίδες που να ορίζουν διαφορετικά, οι οδηγοί που εισέρχονται στον κόμβο από τα δεξιά σας έχουν προτεραιότητα.

Τι προβλέπεται σε περίπτωση πυκνής κυκλοφορίας

Αξιοσημείωτο είναι ότι, ακόμα κι αν υπάρχει φωτεινός σηματοδότης που επιτρέπει την είσοδο στον κόμβο, ο οδηγός απαγορεύεται να εισέλθει αν η κυκλοφορία είναι τόσο πυκνή που ενδέχεται να προκαλέσει μποτιλιάρισμα ή να παραμείνει μέσα στον κόμβο χωρίς να μπορεί να προχωρήσει. Σε τέτοια περίπτωση, ο οδηγός πρέπει να περιμένει μέχρι να υπάρξουν ελεύθεροι χώροι για να περάσει χωρίς να προκαλέσει επιπλοκές στην κυκλοφορία.

Οι εξαιρέσεις στον κανόνα της προτεραιότητας

Ο ΚΟΚ αναφέρει ότι υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις στον γενικό κανόνα της προτεραιότητας. Για παράδειγμα, τα οχήματα που κινούνται σε αυτοκινητόδρομους ή εθνικές οδούς έχουν προτεραιότητα στους κυκλικούς κόμβους. Επίσης, εκείνοι που εισέρχονται από μη κεντρικές οδούς (όπως χωματόδρομοι ή χώροι στάθμευσης) υποχρεούνται να παραχωρούν προτεραιότητα στα οχήματα που κινούνται στην κεντρική οδό.

Μια ακόμα εξαίρεση αφορά τα οχήματα που ξεκινούν την πορεία τους ανάποδα, καθώς και τα σιδηροδρομικά και τροχιοδρομικά οχήματα, τα οποία έχουν πάντα προτεραιότητα.

Σημαντική υπεροχή των φωτεινών σηματοδοτών

Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, οι φωτεινοί σηματοδότες έχουν πάντα την υπεροχή σε σχέση με τις πινακίδες σήμανσης όταν πρόκειται για την προτεραιότητα στον κυκλικό κόμβο. Έτσι, αν υπάρχει φωτεινός σηματοδότης που ρυθμίζει την κυκλοφορία, οι ενδείξεις του έχουν πάντα μεγαλύτερη αξία από τις πινακίδες του κόμβου.

Προτεραιότητα στους κυκλικούς κόμβους στο εξωτερικό

Όταν ταξιδεύετε στο εξωτερικό, είναι καλό να γνωρίζετε ότι σε πολλές χώρες η προτεραιότητα στους κυκλικούς κόμβους ακολουθεί διαφορετικούς κανόνες από αυτούς που ισχύουν στην Ελλάδα. Γενικά, στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες η προτεραιότητα δίνεται στους οδηγούς που βρίσκονται ήδη μέσα στον κόμβο, κάτι που διαφέρει από την ελληνική πρακτική όπου η προτεραιότητα ανήκει στους οδηγούς που έρχονται από δεξιά.

Γι’ αυτό, όταν βρίσκεστε σε άλλη χώρα, είναι σημαντικό να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αναζητάτε τη σχετική σήμανση για να μην κάνετε λάθος και προκαλέσετε κάποιο ατύχημα.

Δείτε και ένα σχετικό βίντεο που εξηγεί την κυκλοφορία με βάση την σήμανση η μή , πριν τους κόμβους

Pin It on Pinterest