Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί, Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, Αξιότιμοι κ.κ. Αρχηγοί,
1.Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών – Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ, αναδεικνύει μέσω της Αντιπροεδρίας Μέριμνας Προσωπικού και της Γραμματείας Θεμάτων ΕΠ.ΟΠ. της Ομοσπονδίας, τα σοβαρά θέματα που ανακύπτουν από την κείμενηνομοθεσίαναμηνθεωρείωςστρατιωτικούς,τουςσυναδέλφουςμαςΕπαγγελματίεςΟπλίτες(ΕΠ.ΟΠ.),κατάτοαρχικόστάδιοτηςθητείαςτουςστιςΈνοπλεςΔυνάμειςκαιμέχριτοστάδιοτηςμονιμοποίησηςτους.Οι συνάδελφοι μας λόγω της μη συμπερίληψης τους στις σχετικές νομικές διατάξεις, στερούνται σε πολλές των περιπτώσεων αφενός του δικαιώματος να συνυπηρετήσουν με τους/τις συζύγους τους στρατιωτικούς αφετέρου δε να κάνουν χρήση των κοινωνικών και υπηρεσιακών ευεργετημάτων που τυγχάνει απολαβής το σύνολο ουσιαστικά των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.
- Ειδικότερα στις διατάξεις του άρθρου 5 παράγραφος 2 του (α) σχετικού και του άρθρου 4 του (β) όμοιου που αφορά τις Τακτικές, Έκτακτες μεταθέσεις, αναλύονται μεταξύ άλλων τα κριτήρια και οι προυποθέσεις για την συνυπηρέτηση συζευγμένων Στρατιωτικών. Ωστόσο στο (β) όμοιο, άρθρο 1 υπάρχει περιοριστική διάταξη όσον αφορά τους Μη Μονιμοποιηθέντες ΕΠΟΠ καθόσον αναφέρει το πεδίο εφαρμογής του νόμου και τους ορισμούς ως εξής:
«Ηπαρούσαεφαρμόζεται στουςαξιωματικούςέωςκαιτον βαθμότουΣυνταγματάρχηκαιαντιστοίχων,στουςΑνθυπασπιστές,στουςμονίμουςκαιεθελοντέςυπαξιωματικούς, στους Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) και τους
ΜονιμοποιηθέντεςΕπαγγελματίεςΟπλίτες(ΕΠΟΠ)τωνΕνόπλωνΔυνάμεων(ΕΔ).Τααντίστοιχαθέματατωνλοιπώνκατηγοριώνστρατιωτικούπροσωπικούρυθμίζονταιαπότιςισχύουσες γιααυτέςδιατάξεις,σύμφωναμετακαθοριζόμενα στοάρθρο60τουν.3883/2010(Α΄167).»
- Την ίδια περίοδο που η Ελληνική Πολιτεία υιοθετεί συνεχώς ευεργετικά μέτρα, τόσο για την προστασία του θεσμού της οικογένειας, όσο και για την επίλυση των θεμάτων συνυπηρέτησης στρατιωτικού με σύζυγο που υπηρετεί στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως πρόσφατα με την αντικατάσταση του άρθρου 21 του Νόμου 2946/2001 (Α΄ 224), περί αποσπάσεων στο πλαίσιο συνυπηρέτησης, την ίδια περίοδο η αβλεψία του νομοθέτη να συμπεριλάβει σχετική διάταξη, έχει ως απόρροια την τοποθέτηση συζευγμένων μεταξύ τους συναδέλφων μας, Μη Μονιμοποιηθέντων Επαγγελματιών Οπλιτών, σε διαφορετικές στρατιωτικές Φρουρές με υπηρεσιακά – τυπικά κριτήρια που δεν υπεισέρχονται σε θέματα προστασίας του θεσμού της οικογένειας. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι συνάδελφος μας (θήλυ), ΕΠΟΠ υπηρετεί στην Θεσσαλονίκη (424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο) συζευγμένη με συνάδελφο (άρρεν) ΕΠΟΠ να υπηρετεί στο Διδυμότειχο, έχοντας ένα (1) παιδί με έγκυο την συνάδελφο στο δεύτερο παιδί.
- Αντίστοιχα στην (γ) σχετική Υπουργική Απόφαση, με την οποία επικαιροποιούνται τα ευεργετικά μέτρα, που θέσπισε η Πολιτεία υπέρ του συνόλου του Στρατιωτικού προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, αναφέρεται ότι:
Άρθρο1Ορισμοί
Γιατηνεφαρμογήτωνδιατάξεωντηςπαρούσας:
α) Στρατιωτικοί είναι οι ενενεργεία αξιωματικοί (μόνιμοι, μόνιμοιεξ εφέδρων,έφεδροιεξεφέδρωνκαικατ’απονομή),Ανθυπασπιστέςκαιυπαξιωματικοί(μόνιμοι,μονιμοποιηθέντεςεθελοντέςκαιμονιμοποιηθέντεςΕπαγγελματίεςΟπλίτες).
ενώ στο άρθρο 2 (Ευεργετικά μέτρα), αναφέρονται οι κατηγορίες των δικαιούχων στρατιωτικών που μπορούν να κάνουν χρήση των ευεργετικών διατάξεων, καθώς και όμοιες διευκολύνσεις για την εκτέλεση υπηρεσίας χωρίς διανυκτέρευση, όπου διαπιστώνεται η αδικία και η ανισότητα που υφίστανται οι συνάδελφοι μας μη νομιμοποιηθέντες Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠ.ΟΠ.), εξαιτίας της ανωτέρω περιοριστικής διάταξης.
- Η ανωτέρω δε διάταξη, επιφέρει μία σειρά αδικιών για τις οποίες φρονούμε ότι η πολιτική και στρατιωτική μας ηγεσία, απαιτείται να επανεξετάσει άμεσα τη στάση της και να προβεί σε σχετικές τροποποιήσεις. Ως χαρακτηριστικό παραδείγμα των συνεπειών, της ανωτέρω περιοριστικής διάταξης αναφέρουμε τα κάτωθι:
α. Παρά τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 2δ του ανωτέρω περιγραφόμενου άρθρου 2 σύμφωνα με την οποία:
Άρθρο2Ευεργετικάμέτρα
2.Οικατωτέρωστρατιωτικοίεκτελούνμόνουπηρεσίεςπουδεναπαιτούνδιανυκτέρευσηκαιαπαλλάσσονταιαπότησυμμετοχήτουςσεασκήσειςκαιαποστολές,λαμβάνονταςυπόψητηφύσητωνκαθηκόντωντουςκαιτηςάσκησης:
δ)Οιγυναίκεςστρατιωτικοίπουασκούντηνεπιμέλειατέκνου,μέχριτησυμπλήρωσητωνδύο(2)ετώντηςηλικίαςτου.
εντούτοις έχει εκδοθεί απόφαση σχηματισμού του Γενικού Επιτελείου Στρατού προς γυναίκα συνάδελφο μας ΕΠΟΠ, με την οποία δεν της δίνεται η δυνατότητα να ασκήσει την επιμέλεια του τέκνου της, μέχρι τη συμπλήρωση των δύο (2) ετών της ηλικίας του και κατά προέκταση τη δυνατότητας του θηλασμού, διότι η συνάδελφος μας ως μη νομιμοποιηθείσα ΕΠΟΠ δεν εμπίπτει στις ευεργετικές διατάξεις της Υπουργικής Απόφασης
- Ως Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών – Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ εύλογα λοιπόν και καλόπιστα θέτουμε τα ερωτήματα μας:
α. Εφόσον οι μη νομιμοποιηθέντες Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠ.ΟΠ.), δεν θεωρούνται στρατιωτικοί, με ποια ιδιότητα υπηρετούν στις Ένοπλες Δυνάμεις ως Επαγγελματίες;
β. Εφόσον οι μη νομιμοποιηθέντες Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠ.ΟΠ.), δεν θεωρούνται στρατιωτικοί, πως μπορούν και φέρουν την στρατιωτική στολή και τα διακριτικά του βαθμού τους;
γ. Πως είναι δυνατόν να μην θεωρείται για τις Ένοπλες Δυνάμεις ως στρατιωτικός, η συνάδελφος μας μη νομιμοποιηθείσα ΕΠΟΠ και την ίδια στιγμή στο έγγραφο που έχει εκδοθεί από τον σχηματισμό της να περιγράφεται ως Υπαξιωματικός;
Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί, Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, Αξιότιμοι κ.κ. Αρχηγοί,
- Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών – Π.ΟΜ.ΕΝ.Σ, ζητά την αποκατάσταση της άδικης αντιμετώπισης των συζευγμένων συναδέλφων μας, Μη Μονιμοποιηθέντων Επαγγελματιών Οπλιτών με στέλεχος των Ενόπλων Δυνάμεων, με την συμπερίληψη τους στην κείμενη νομοθεσία που αφορά το καθεστώς μεταθέσεων των στελεχών των Ε.Δ, και τη θέσπιση κριτηρίων συνυπηρέτησης όπως ισχύει για όλα τα υπόλοιπα Στελέχη.
Καλούμε ως προς αυτό τους Αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους να εξαντλήσουν όλα τα περιθώρια που επιτρέπει η επιχειρησιακή αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων, ώστε να επιλυθούν τα θέματα συνυπηρέτησης που τίθενται από τους συναδέλφους μας αποδεικνύοντας στην πράξη τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα του στρατεύματος,
- Επιπρόσθετα φρονούμε ότι θα πρέπει να καταστεί σαφές σε όλα τα κλιμάκια Διοίκησης, ότι τα ευεργετικά μέτρα που προβλέπονται στη Νομοθεσία και αναφέρονται στις Υπουργικές Αποφάσεις, λειτουργούν ως βαλβίδα εκτόνωσης απέναντι στη κόπωση και στα πολλαπλά καθήκοντα που εκτελούν τα στελέχη. Η διάκριση στην εφαρμογή των μέτρων διχάζει και θέτει ζητήματα ισονομίας και δικαιοσύνης, ενεργώντας καταλυτικά στο ηθικό του μη δικαιούμενου προσωπικού.
Τέλος αξίζει να τονιστεί ότι στο υπόψη αδικημένο προσωπικό συμπεριλαμβάνονται και οικογένειες με οξέα και κοινωνικά προβλήματα των οποίων το δικαίωμα για ανακούφιση από τη πολιτεία είναι αναφαίρετο, δυστυχώς όμως εξαιτίας της ανωτέρω περιοριστικής διάταξης δεν δύναται ως μη μονιμοποιηθέντες να κάνουν χρήση. Οι ευεργετικές διατάξεις τιςπολιτείας απέναντι στις
οικογέ ν ειε ς π ου α ντ ιμετ ωπ ίζουν οξέ α και κοιν ων ικά π ροβλ ήμα τ α θα π ρέ πε ι
ναπαρέχονταισεόλουςχωρίςδιακρίσειςόπωςκατοχυρώνεταικαιαπότο
Σύνταγμα.
- Εισηγητής θέματος, Γραμματέας Θεμάτων ΕΠ.ΟΠ: Επιλοχίας (ΠΖ) Νικόλαος Αντωνόπουλος, τηλέφ. 6971 601974
- Χειριστής θέματος, Αντιπρόεδρος Μέριμνας Προσωπικού: Αντισμήναρχος (ΤΣΕ) Νικόλαος Παναγιωτίδης, τηλέφ. 6983 503377
Μετά τιμής
Για την Εκτελεστική Γραμματεία
Ο
Πρόεδρος
Ο
Γενικός Γραμματέας
Ηλίας Κολλύρης Σγος (ΤΣΕ)
Γεώργιος Κυριακάκης Ανχης (ΕΜ)