Δείτε ποιοι απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας – Τέλος οι παρατάσεις

Αρκετές είναι οι κατηγορίες πολιτών που απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας 2025, τα οποία έχουν αναρτηθεί εδώ και λίγες μέρες στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ.

Τα τέλη κυκλοφορίας που οφείλει να πληρώσει ο ιδιοκτήτης του εκάστοτε οχήματος υπολογίζονται σύμφωνα με την ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης του οχήματος και τον κυλινδρισμό ή τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Ειδικότερα:

– Για οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά έως τις 31.10.2010, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τον κυλινδρισμό του κινητήρα τους.

– Για οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από την 1.11.2010 ή αργότερα, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας απαλλάσσονται οι κάτοχοι όλων των καινούργιων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην ελληνική αγορά από την 1η Ιανουαρίου 2021, των οποίων τα συστήματα κίνησης εκπέμπουν έως 122 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, όπως και οι κάτοχοι αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν από 1.11.2010-31.12.2020 και έχουν εκπομπές έως και 90 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.

Επομένως απαλλάσσονται όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η πλειονότητα των plug-in hybrid μοντέλων, αλλά και πολλά αυτοφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα.

Απαλλαγή λόγω αναπηρίας

Από την υποχρέωση καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας 2025 απαλλάσσονται οι συγκεκριμένες κατηγορίες ιδιοκτητών οχημάτων.

Ειδικότερα το δικαίωμα της απαλλαγής από Τέλη Κυκλοφορίας των ανηλίκων αναπήρων, δύναται να παραχωρείται στο πρόσωπο που ασκεί τη γονική μέριμνα ή έχει την επιτροπεία του ανήλικου αναπήρου.

Η παραχώρηση του δικαιώματος απαλλαγής από τα Τέλη Κυκλοφορίας ισχύει μέχρι και το έτος της ενηλικίωσης του αναπήρου και για ένα μόνο όχημα, έστω και αν το πρόσωπο προς το οποίο παραχωρείται ασκεί τη γονική μέριμνα ή την επιτροπεία σε περισσότερους του ενός ανηλίκους αναπήρους.

Στην περίπτωση ανήλικου αναπήρου, όπου το δικαίωμα της απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας έχει παραχωρηθεί στον/στους ασκούντα/ασκούντες τη γονική μέριμνα ή την επιτροπεία, τα πρόσωπα αυτά να μην έχουν στην κατοχή τους άλλο όχημα για το οποίο έχει χορηγηθεί απαλλαγή.

Η απαλλαγή των τελών κυκλοφορίας χορηγείται, μόνο, με την έκδοση σχετικής απόφασης του Προϊσταμένου της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. και αφορά στα επόμενα έτη από την έκδοσή της, με εξαίρεση τα νέα οχήματα τα οποία θα λαμβάνουν απαλλαγή και για το πρώτο έτος ταξινόμησης.

Τέλος σε περίπτωση θανάτου ανήλικου αναπήρου, για λογαριασμό του οποίου είχε χορηγηθεί στα ως άνω πρόσωπα απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, τα τέλη κυκλοφορίας οφείλονται από το επόμενο ημερολογιακό έτος εκείνου του θανάτου του αναπήρου.

Οι ανάπηροι που έχουν:

-Πλήρη παράλυση των κάτω ή άνω άκρων ή αμφοτερόπλευρο ακρωτηριασμό αυτών.

-Σοβαρή κινητική αναπηρία του ενός ή και των δύο κάτω άκρων με ποσοστό αναπηρίας συνολικά 67%.

-Σοβαρή κινητική αναπηρία του ενός ή και των δύο κάτω άκρων με συμμετοχή του ενός ή και των δύο άνω άκρων, με ποσοστό αναπηρίας συνολικά όχι μικρότερο του 67% από το οποίο το 40% τουλάχιστον από το ένα κάτω άκρο.

-Ολική και από τους δύο οφθαλμούς τύφλωση, με ποσοστό αναπηρίας 100%.

-Νοητική καθυστέρηση με δείκτη νοημοσύνης κάτω του 40%.

-Μεσογειακή αναιμία ή συγγενής αιμορραγική διάθεση (αιμορροφιλία).

-Δρεπανοκυτταρική ή μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία.

-Νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου ή μεταμόσχευση νεφρού.

-Αυτισμό, εφ’ όσον αυτός συνοδεύεται από επιληπτικές κρίσεις ή πνευματική καθυστέρηση ή οργανικό ψυχοσύνδρομο και, εξαιτίας των παθήσεων αυτών ο παθών έχει καταστεί ανάπηρος, με συνολικό ποσοστό αναπηρίας από 67% και άνω, και είναι ανίκανος για εργασία και έχει ανάγκη βοήθειας.

Επίσης οχήματα με κυλινδρισμό κινητήρα μέχρι 1650κ.εκ., που ανήκουν:

αα) στους αναπήρους πολέμου, αξιωματικούς και οπλίτες.

αβ) στους ανάπηρους αξιωματικούς και οπλίτες των τριών κλάδων των Ενόπλων δυνάμεων, στους αξιωματικούς και άνδρες των Σωμάτων ασφαλείας, στους αξιωματικούς και άνδρες του Πυροσβεστικού και Λιμενικού σώματος, στους άνδρες της Αγροφυλακής, καθώς και στους υπαλλήλους της Τελωνειακής Υπηρεσίας τους εντεταλμένους στη δίωξη του λαθρεμπορίου.

αγ) στους πολίτες που κατέστησαν ανάπηροι, κατά το από 21.4.1967 έως 23.7.1974 χρονικό διάστημα, συνεπεία της δράσεως τους κατά του δικτατορικού καθεστώτος. Σημείωση Κατ΄εξαίρεση, τα επιβατικά αυτοκίνητα για τις ανωτέρω περιπτώσεις παραπληγικών αναπήρων και των αναπήρων με αναπηρία 100%, δύνανται να έχουν κυλινδρισμό κινητήρα ανώτερο των 1650 κ.εκ.

αδ) στους ανάπηρους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης.

αε) στους ανάπηρους αγωνιστές του Δημοκρατικού Στρατού.

Σε ανάπηρους πολίτες, οι οποίοι έχουν πλήρη παράλυση των κάτω άκρων ή αμφοτερόπλευρο ακρωτηριασμό αυτών, με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, κατ’εξαίρεση απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας για αυτοκίνητο μέχρι 2650 κ.εκ.και για ποσοστό αναπηρίας 100% μέχρι 3650 κ.εκ.

Οι ως άνω απαλλαγές των αναπήρων χορηγούνται, εφόσον:

  • H κυριότητα του οχήματος ανήκει 100% στον ανάπηρο, όπως αυτή προκύπτει από την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος. Στην περίπτωση ανήλικου αναπήρου, το δικαίωμα της απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας δύναται να παραχωρείται στο πρόσωπο που ασκεί τη γονική μέριμνα ή την επιτροπεία και μέχρι το έτος ενηλικίωσής του.
  • Η πάθηση από την οποία πάσχει ο ανάπηρος εμπίπτει στις προαναφερόμενες διατάξεις.
  • Ο ανάπηρος δεν έχει στην κατοχή του άλλο όχημα στο οποίο να έχει χορηγηθεί απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας (όπως αυτό προκύπτει από σχετική υπεύθυνη δήλωση).
  • Για αυτοκίνητο που ανήκε σε θανόντα ανάπηρο, στον οποίο είχε χορηγηθεί απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας λόγω της αναπηρίας του, οι κληρονόμοι στους οποίους περιέρχεται αυτό οφείλουν τέλη κυκλοφορίας από το επόμενο του θανάτου του κληρονομούμενου ημερολογιακό έτος.
  • Σε περίπτωση θανάτου προσώπου στο οποίο έχει παραχωρηθεί το δικαίωμα της απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας για λογαριασμό ανήλικου αναπήρου, δύναται να παραχωρείται εκ νέου το δικαίωμα απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας στο πρόσωπο που ορίζεται επίτροπος ή στο έτερο πρόσωπο που δύναται να ασκεί τη γονική μέριμνα και έως την ενηλικίωση του αναπήρου.

Τέλος οι παρατάσεις στα τέλη κυκλοφορίας

Αυστηρές προθεσμίες και στενά περιθώρια περιλαμβάνει η νέα εισπρακτική πολιτική της κυβέρνησης, σχετικά με τις υποχρεώσεις των φορολογουμένων.

Στο σκεπτικό των κυβερνώντων, όπως έχει αποτυπωθεί σε πληθώρα δηλώσεων στελεχών, είναι να μπει φραγμός στην ελληνική νοοτροπία του «δεν βαριέσαι» και πλέον οι φορολογούμενοι να είναι τακτικοί και συνεπείς στις υποχρεώσεις τους χωρίς να χρειάζονται… κυνηγητό.

«Σεφτέ» στην νέα αυτή πολιτική θα κάνει η κυβέρνηση με την προθεσμία πληρωμής των τελών κυκλοφορίας. Απώτερος στόχος είναι να μπει φρένο στην παγιωμένη νοοτροπία της ηθελημένης αμέλειας της πληρωμής των τελών και ολοένα και πιο κοντά βρίσκεται πλέον το σενάριο να μην δοθεί φέτος παράταση και η υποχρέωση της καταβολής του αντιτίμου να γίνει μέχρι 31 Δεκεμβρίου.

Στην περίπτωση που οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων δεν συμμορφωθούν, θα επιβάλλονται οικονομικές κυρώσεις με τη μορφή προστίμου το οποίο θα βαίνει κλιμακούμενο αναλόγως με την καθυστέρηση της εξόφλησης της οφειλής.

Μάλιστα αν κάποιος καθυστερήσει μέχρι τον Μάρτιο πιθανότητα να υποχρεωθεί να πληρώσει συνολικά το διπλάσιο ποσό.

Pin It on Pinterest