Οι νέοι ανέβασαν τα social media στην κορυφή όσον αφορά στην ενημέρωση τους, αφήνοντας πίσω την τηλεόραση, την οποία όπως όλα δείχνουν έχουν ξεπεράσει.
Αυτό είναι ένα από τα ενδιαφέροντα στοιχεία της έρευνας του Reuters Institute for the Study of Journalism.
Από τα περίπου50.000 άτομα από 26 χώρες, ηλικίας 18-24 ετών, που συμμετείχαν στην έρευνα, το 28% δήλωσε ότι τα social media είναι η βασική πηγή ενημέρωσής τους.
Την τηλεόραση ανέφερε το 24%.
Σύμφωνα με το BBC, η έρευνα υποδεικνύει πως το 51% των ανθρώπων με πρόσβαση στο διαδίκτυο χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως πηγή ενημέρωσης.
Η συγκεκριμένη τάση και η άνοδος της χρήσης smartphones για ενημέρωση αλλάζουν τα δεδομένα, υπονομεύοντας τα παραδοσιακά επιχειρηματικά μοντέλα στον χώρο του Τύπου.
Κάτω από το 10% των αναγνωστών στις αγγλόφωνες χώρες έχουν πληρώσει για online ενημέρωση μέσα στο 2015, γεγονός που συνεπάγεται ότι οι διαφημίσεις αποτελούν το μόνο βιώσιμο business model.
Το κοινό θέλει πάντα να ενημερωθεί, αλλλά…
Το κοινό δεν έχει πάψει να αναζητά την ενημέρωση, αλλά απευθύνεται (όλο και περισσότερο πλέον), στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Το Facebook είναι η ισχυρότερη δύναμη στον τομέα της ενημέρωσης, παρέχοντας πρόσβαση σε τεράστιο κοινό, αλλά εξαρτώντας τους -πάντα- από τον αλγόριθμό του.
«Σοβαρές» ειδήσεις στον παραδοσιακό Τύπο
Ωστόσο, τα παραδοσιακά ΜΜΕ εξακολουθούν να παράγουν το μεγαλύτερο μέρος των «σοβαρών» θεμάτων που διαβάζει το κοινό.
Οι αναγνώστες στρέφονται στους νέους «παίκτες» των media για πιο ελαφρά θέματα.
Οι πωλήσεις των εφημερίδων εξακολουθούν να μειώνονται, τη στιγμή που οι χρήστες / καταναλωτές, τουλάχιστον στη μεγάλη πλειοψηφία τους, δεν εμφανίζονται πρόθυμοι να πληρώνουν για online ενημέρωση.
Η λίστα
Το Facebook αποτελεί την πιο κοινή πηγή ειδήσεων: Χρησιμοποιείται από το 44% για την παρακολούθηση, διαμοιρασμό και σχολιασμό νέων.
Ακολουθεί το YouTube με 19% και το Twitter με 10%.
Το Apple News έχει ποσοστό 4% στις ΗΠΑ και 3% στη Μεγάλη Βρετανία.
Το Snapchat ήταν μόνο στο 1% ή και παρακάτω στις περισσότερες χώρες.