Όλο το πόρισμα για την πτώση του ελληνικού F-16 στην Ισπανία – Γιατί έπεσε

Το πόρισμα για την συντριβή του ελληνικού F-16 στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας…. δόθηκε στην δημοσιότητα, από τους εμπειρογνώμονες που έκαναν την έρευνα.

Ακολουθώντας διαδικασίες που στην Ελλάδα δεν έχουμε συνηθίσει ,το πόρισμα δεν χαρακτηρίζεται απόρρητο.

Οι οικογένειες των δύο πιλότων είχαν μια πρώτη ενημέρωση από την ηγεσία της ΠΑ.

Η αιτία της συντριβής αποδίδεται στην ανεξήγητη απενεργοποίηση συστήματος που έχει να κάνει με την “εξισορρόπηση” του αεροσκάφους, το οποίο στην συγκεκριμένη αποστολή λόγω βλήματος κατά ραντάρ που έφερε στο ένα του φτερό ήταν “ασύμμετρα” φορτωμένο.

Γίνεται λόγος για τους τελευταίους ελέγχους πριν από την πτήση οι οποίοι έγιναν 20 λετπά πριν από την απογείωση.

Δεν αναφέρεται καμία βλάβη στο αεροσκάφος και επισημαίνεται η εμπειρία των δύο χειριστών.
.

Το ελληνικό F-16 ε συνετρίβη στις 26 Ιανουαρίου κατά τη διάρκεια νατοϊκής άσκησης υψηλού επιπέδου στην Αλμπαθέτε, στη νοτιοανατολική Ισπανία, με τη συμμετοχή καταδιωκτικών και μαχητικών αεροσκαφών από διάφορες χώρες, θερίζοντας πιλότους και μηχανικούς που βρίσκονταν στο ταρμάκ της βάσης Λος Γιάνος προκαλώντας μια τεράστια έκρηξη.
Από το δυστύχημα έχασαν τη ζωή τους , ο Σμηναγός (Ι) Παναγιώτης Λάσκαρης, 35 ετών, έγγαμος με ένα γιο, με σύνολο ωρών πτήσεως 1.459 εκ των οποίων οι 872 ώρες σε αεροσκάφη F-16 και ο Σμηναγός (Ι) Αθανάσιος Ζάγκας, 31 ετών, έγγαμος με ένα γιο και μία κόρη, με σύνολο ωρών πτήσεως 1.128 εκ των οποίων οι 524 ώρες σε αεροσκάφη F-16.

Οι πιλοτοι μας συμμετείχαν στην άσκηση του ΝΑΤΟ Tactical Leadership Program (TLP) που εχει έδρα το Los Llanos (Albacete). Το TLP ειναι διεθνής κέντρο εκπαίδευσης και ανάπτυξης για τους πιλότους και ΓΙΑ τα πληρώματα του ΝΑΤΟ. Εκτος απο τα πρακτικά μαθήματα πτήσης το TLP παρέχει και θεωρητικά μαθήματα. Στο TLP λαμβάνουν μέρος δέκα χώρες – Βέλγιο, Δανία, Γαλλία, Ισπανία, Ηνωμένες Πολιτείες, Ελλάδα, Ολλανδία, Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο – αν και το ΝΑΤΟ καλεί επίσης χώρες εντός και εκτός της συμμαχίας.
Το TLP εγκαταστάθηκε στο Αλμπαθέτε, το 2006, απο το Βέλγιο και στην εφαρμογή και τη λειτουργία του έχουν επενδύσει πάνω από € 35 εκατομμύρια τα τελευταία χρόνια. Μέχρι στιγμής, δεν είχε υποστεί καμία ζημία.

 

Πηγή : onalert.gr

Pin It on Pinterest