12χρονος μαθητής από την Ξάνθη δημιούργησε «γυαλιά για τυφλούς»!

Είναι μόλις 12 ετών κι όμως, ο Γιώργος Κοσμίδηςκατάφερε να κάνει περήφανη μια ολόκληρη πόλη και να δώσει ελπίδα σε εκατοντάδες συνανθρώπους του.

Όντας ακόμη μαθητής της 3ης Γυμνασίου σε σχολείο της Ξάνθης, ο νεαρός κατάφερε να δημιουργήσει ένα καπέλο με γυαλιά για τυφλούς ανθρώπους. Στόχος αυτής της πατέντας, είναι η επίτευξη αυτονομίας κινήσεων για ανθρώπους με προβλήματα όρασης.

Σε περίπτωση που αναρωτιέστε πώς επιτυγχάνεται κάτι τέτοιο, ο ίδιος ο Γιώργος εξηγεί: «Έχει έναν ανιχνευτή απόστασης και όταν έρχεται κοντά σε ένα εμπόδιο, ακούγεται ένας ήχος και ειδοποιεί τον τυφλό ότι υπάρχει εμπόδιο για να απομακρυνθεί. Η αλήθεια είναι ότι στην πόλη μας έχουμε πάρα πολλά άτομα με τέτοια προβλήματα οπότε ήθελα να λύσω ένα πρόβλημα που υπάρχει εκεί. Πιστεύω ότι θα βοηθούσε κυρίως του τυφλούς και εξωτερικά στον δρόμο αλλά και εσωτερικά μέσα στο σπίτι τους».

Το παραπάνω project ήταν ένα από τα 4 που ξεχώρισαν και διακρίθηκαν στον διαγωνισμό «STEM Empowering Youth», με αποτέλεσμα να παρουσιαστεί στο πλαίσιο του Innovation Week που διοργανώθηκε από τη Βρετανική Πρεσβεία και το Βρετανικό συμβούλιο. Στο σύνολό τους τα έργα που διακρίθηκαν είναι τα εξής:

  • Θερμοκήπιο για εξοικονόμηση ενέργειας και πρώτων υλών, μία οικολογική κατασκευή, ιδανική για νησιώτικο κλίμα, που δημιουργήθηκε από ομάδα 3 μαθητών από τη Ρόδο.
  • 3D Εκτυπωτής που δημιουργήθηκε από ομάδα 3 μαθητών για τον εξοπλισμό σχολικού εργαστηρίου στην Κάλυμνο και αποτελεί τον μοναδικό τέτοιο εκτυπωτή στο νησί.
  • Καπέλο με Γυαλιά για Τυφλούς, με αισθητήρες για την αυτονομία κινήσεων ατόμων με προβλήματα όρασης, που δημιουργήθηκε από μαθητή της Ξάνθης.
  • Αυτοκινητάκι Ξυπνητήρι που δημιουργήθηκε από δύο μαθητές στην Ξάνθη για να βοηθήσει όσους δυσκολεύονται με το πρωινό ξύπνημα.

Το «STEM Empowering Youth» εισάγει την καινοτομία στην τοπική κοινωνία με στόχο την επιμόρφωση εκπαιδευτικών και τη διάχυση της γνώσης στους μαθητές για την καλλιέργεια νέων δεξιοτήτων. Παράλληλα, ενθαρρύνει τον πειραματικό σχεδιασμό και την κατασκευή καινοτόμων εφαρμογών για την επίλυση τοπικών προβλημάτων και ζητημάτων της καθημερινότητας. Τα εργαστήρια δίνουν την ευκαιρία σε μαθητές να ανακαλύψουν δεξιότητες και ταλέντα, να γνωρίσουν στην πράξη πώς να φτιάχνουν ή να επεξεργάζονται εφαρμογές STEM (Science –Technology – Engineering – Mathematics) και να εκπαιδευτούν μέσω της διάδρασης και της ενεργητικής μάθησης.

Το Ίδρυμα Vodafone, μετά την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου μαθημάτων, σχεδιάζει την υλοποίηση του επόμενου κύκλου μαθημάτων και σε άλλες περιοχές την Περιφέρειας.

 

Pin It on Pinterest